Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä jouluvalmistelu teillä on vielä kesken?

Vierailija
23.12.2018 |

Meillä on siivoaminen tänään ja illalla käymme miehen kanssa haudoilla. Muu on valmiina.

Siivous vedetään kevyesti, normiviikko siivous ja koko perhe siivoaa, aikuiset ja teinit.
Haudoilla käynnin jälkeen voikin istahtaa juomaan glögiä ja odottelemaan huomista.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousta. Kuusi ja koristeet. Juusto muottiin, leipätaikina yöksi jääkaappiin. Perunalaatikko on paistovalmis jo. Porkkanalaatikko. Suklaakakku, karpalojäädyke. Kaupassakin pitäisi käydä. Muutama lahja paketoida. Lumityöt. Piparit.

Kinkku yöksi uuniin. Huomenna leivän leivonta, luumukiisseli, riisipuuro, perunat ja salaatit ja laatikot uuniin. Ym

Hautausmaakäynti on joulunviettoa

Ei paineita. Meitä on neljä tekemässä, kun teinit ensin herää

Vierailija
22/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko joulukuun joka viikonloppu tehnyt isompia siivoja ja kasinut paljon turhaa roinaa pois varastoista ja kaapeista. Nyt on enää jäljellä normaali viikkosiivous ja juomien laittaminen kylmään. Koitan illalla tehdä lumilyhtyjä pihaan, jos saa lumipalloja tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vielä tekemättä.

Vain kinkku on vasta ostettu ja se sulaa parhaillaan jääkaapissa. Kohta aloitetaan siivous ja kodin joulukoristelu.

Iltapäivällä kipaistaan hakemaan jouluruoka-aineet kaupasta. Hyvin tässä ehtii. Ei ole stressiä.

Vierailija
24/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelen kuusen ja käyn haudoilla. Sitten rauhoitun Joulunviettoon.

Vierailija
25/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistelen ruokia ja siivoan kylppärin. Noissa ei kauaa mene. Touhuan lasten kanssa loppuajan.

Huomenna käydään mummon luona ja haudoilla, sitten tulee pukki. Loppuilta ihmetellään lahjoja, syödään suklaata ja saunotaan.

Mulla meni kylppärin siivoamisessa melkein kolme tuntia. Seinällä on lokerikko hylly ja se täynnä hajuvesipulloja, huulipunia, kynsilakkoja... Kaikki pesin ja lattiat ynnä seinät myös + kaikki putket, mitä näkyy vessan pöntön takana, viherkasvit myös (tekosellaiset). Pestäviä hyllyjä on pari muutakin tarvikkeineen 😊

Vierailija
26/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistelen ruokia ja siivoan kylppärin. Noissa ei kauaa mene. Touhuan lasten kanssa loppuajan.

Huomenna käydään mummon luona ja haudoilla, sitten tulee pukki. Loppuilta ihmetellään lahjoja, syödään suklaata ja saunotaan.

Mulla meni kylppärin siivoamisessa melkein kolme tuntia. Seinällä on lokerikko hylly ja se täynnä hajuvesipulloja, huulipunia, kynsilakkoja... Kaikki pesin ja lattiat ynnä seinät myös + kaikki putket, mitä näkyy vessan pöntön takana, viherkasvit myös (tekosellaiset). Pestäviä hyllyjä on pari muutakin tarvikkeineen 😊

Lainaan itseäni: "kristallikruunu" oli myös aikaa vievä puhdistettava.

Vierailija
27/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kiuaskivet pitäis laittaa. Tää ei alun perin ollu jouluvalmistelu, mutta homma "yllättäen" venähti ja oishan se kiva joulusaunaan päästä.

Vierailija
28/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on vielä tekemättä.

Vain kinkku on vasta ostettu ja se sulaa parhaillaan jääkaapissa. Kohta aloitetaan siivous ja kodin joulukoristelu.

Iltapäivällä kipaistaan hakemaan jouluruoka-aineet kaupasta. Hyvin tässä ehtii. Ei ole stressiä.

Kerkiääköhän? Kinkun pitäisi olla huoneenlämpöinen uuniin laitettaessa.

Vierailija
29/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluinen konjakkipullo on vielä juomatta.

Täällä jouluolut, otan ruoan kanssa, siinä on numero 8 en tarkasti tiedä tarkoittaako se alkoholimäärää sitten nähdään.  Ostan vain kerran vuodessa.

Valmistelut teen aina siivoukset ja jotain ruokaa - saahan sanoa ei paljon järkeä kun on yksin asuva.

Muistelen kuitenkin aikaa kun oli perhe, sisarta veljiä isää äitiä.

Vierailija
30/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siivottu, eikä varmaan siivotakaan. Ei ole jouluruokia, eikä tulekaan. Juustolautanen ja viiniä ja keksejä ostettu. Glögin keitän itse illalla. Tilataan ehkä illalla pitsaa. Huominen menee töissä.

Vierailija
31/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan karjalanpaistin uuniin, niin sitten kaikki on tehtynä. Pitkin viikkoa olen perusteellisesti siivonnut huoneen kerrallaan ja eilen vielä keittiön ja wc:n uudelleen. Eilen myös leivoin joulun kuivakakut. Nyt voivat jouluvieraat puolestani tulla.

Mieheni huolehtii joulukuusen, joten hän koristelee sen vielä tänään.

Vierailija
32/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vielä kesken...mutta kai se joulu silti tulee.

Vierailija
33/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitää vielä:

Leipoa saaristolaisleivät (taikina kohoamassa),

siivota olohuone ja keittiö, pestä sauna, vessa, paketoida lahjat, koristella kuusi. Ei lopu tekeminen kesken.

Jos energiaa jää, leivon illalla Bostonpullaa.

Vierailija
34/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lohimoussen ja makaronisalaatin. Käymme haudoilla ja lämmitämme rantasaunan. Ihanan rauhallista. Illalla tehdään rommitotit.

Vierailija
35/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon pullaa ja kahvikakun tänään. Imuroin, pesaisen vessaa. Paketoin lahjoja. Kinkku yöksi uuniin. Eipä tässä mitään erikoisia valmisteluja enää ole. Olen siivonnut perusteellisemmin jo pari, kolme viikkoa sitten.

Vierailija
36/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon tänään ja paketoin lahjat sekä koristellaan miehen kanssa kuusi. Ehkä laitan vielä lisää jäälyhtyjä "tulemaan". Teen jälkiruokia. Sitten kaikki onkin ruokia vaille valmiina. Ruokia en tee etukäteen, koska emme syö tänä jouluna kovinkaan perinteistä jouluruokaa. Tänä vuonna jouluvalmistelut ovat sujuneet vaivattomasti, koska aloitimme ajoissa.

Vierailija
37/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluinen konjakkipullo on vielä juomatta.

Täällä jouluolut, otan ruoan kanssa, siinä on numero 8 en tarkasti tiedä tarkoittaako se alkoholimäärää sitten nähdään.  Ostan vain kerran vuodessa.

Valmistelut teen aina siivoukset ja jotain ruokaa - saahan sanoa ei paljon järkeä kun on yksin asuva.

Muistelen kuitenkin aikaa kun oli perhe, sisarta veljiä isää äitiä.

Olut nousi päähän joten kai oli alkoholipitoinen.

Vierailija
38/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Olen ollut ja olen edelleen kipeänä. Ehkä juhlin joulua vasta tammikuussa.

Vierailija
39/39 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuporohyydykekakun teko, lohihyrrien leivonta, lattioiden luutuaminen. Parisen tunnin päästä oon valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan