Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjana herkkukori. Mitä laittaisitte sinne?

Vierailija
22.12.2018 |

Vielä viimeinen lahja harkittavana huomenna veljen vaimon perheelle, kenen luokse ollaan menossa joulupäivänä syömään. Vinkkejä? Mitä olette itse tänä vuonna ostaneet herkkukoreihinne? 😀

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävätkö he enemmän tavallisesta vai jostain erikoisemmasta? Jostain ekokaupasta voisi löytyä jotain kivaa ja erilaista, jota ei tule muuten ostettua.

Vierailija
2/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin laittaa teemanmukaisesti, eli vaikka wokkipannu ja siihen aiheeseen sopivia mausteita ja kastikkeita, leivontavuoka jonne leivontajuttuja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kossuu ja mässyy

Vierailija
4/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku erikoislaatuisempi kahvi/teepaketti, suklaata, karkkitankoja, jotain keksejä ja tuollaista pientä. Olipas yllättävän hankala miettiä :D

Vierailija
5/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin jotain sellaista, jota on mahdollista syödä ja tarjota vieraille jo siinä joulun pyhinä. Esimerkiksi glögiä, lakumanteleita, tummaa suklaata, punaviiniä ja pähkinäsekoitus. Ei mukaan mitään sellaista, mistä jää tavaraa pyörimään nurkkiin (kuten wokkipannu tai leivontavuoka).

Vierailija
6/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukahvia, suklaata, servettejä, saaristolaisleivän, sinappia ja viinipullon.

Vierailija
7/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin jotain sellaista, jota on mahdollista syödä ja tarjota vieraille jo siinä joulun pyhinä. Esimerkiksi glögiä, lakumanteleita, tummaa suklaata, punaviiniä ja pähkinäsekoitus. Ei mukaan mitään sellaista, mistä jää tavaraa pyörimään nurkkiin (kuten wokkipannu tai leivontavuoka).

Tai kuten se kori?

Vierailija
8/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsii itse tehdä ja väkertää niin varmasti omatekemiä juttuja on kiva saada. Esim itse tehty siemennäkkäri, tosi helppo tehdä. Ehkä itse sinappia, keksejä, granolaa yms.

Vierailija
9/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö he enemmän tavallisesta vai jostain erikoisemmasta? Jostain ekokaupasta voisi löytyä jotain kivaa ja erilaista, jota ei tule muuten ostettua.

Voi olla erikoisempaa, ovat jossain määrin ”ruokasnobeja” ja mm harrastavat viinejä, joten siksi täytyy vähän tarkemmin koittaa miettiä mitä koriin laittaa 🙂

T. Ap

Vierailija
10/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa antaa vinkkejä muuten kuin siihen, että kannattaa valita tuotteita mistä he oikeasti pitävät ja varmasti tulee syötyä/juotua (alkoholia vai ei?). Eli, jos tiedät että tykkäävät tavallisita mauista, eikä jostain sitruunaruohosuklaasta, niin kannattaa valita sellaisia, mutta jos ovat kokeilunhaluisia ja tykkäävät mm. eksoottisista mauista, osta niitä.

Mikään ei ole ikävämpää kuin saada "hillosipuleja ja sinappia", jos näistä ei pidä, joten joutuu miettimään kenelle mahdollisesti ne voisi lahjoittaa eteenpäin. 

Vierailija
11/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vanhemmille tänäkin vuonna herkkukorin ja laitoin sinne heidän lempijuttujaan:

-Kahvia (heidän lempikahvia jota eivät itse osta hinnan takia, sen verran hintavampaa ettei viitsi päivittäin juoda).

-Teetä

-Vihreitä kuulia

-After Eighteja

-Tryffeleitä rasia

-Suklaalevy

-Hilloa purkki (itsetehtyä)

-Itsetehty leipä

-Pähkinöitä

-Pastaa

-Pestoa

-Oliiviöljyä

Vierailija
12/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viitsii itse tehdä ja väkertää niin varmasti omatekemiä juttuja on kiva saada. Esim itse tehty siemennäkkäri, tosi helppo tehdä. Ehkä itse sinappia, keksejä, granolaa yms.

En uskaltaisi syödä tai tarjota jonkun likaisissa käsissä pyöriteltyjä. Nuo ostettuina ok.

Vierailija
13/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään suodatinkahvia.

Monet juo espressoa ja on siitä lempimerkki.

Joulukahvit on hirveitä.

Vierailija
14/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin lahjansaajan mieltymyksen mukaan juustoja, pipareita, kahvia, salmiakkia ja suklaata. Lisäksi olisi voinut ostaa esimerkiksi glögiä, olutta, pähkinöitä tai hedelmiä, mistä kukakin nyt pitää.

Vierailija
15/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai työnantajaltaan aika mahtavan herkkukorin, jonka sisällön ajattelisin olevan sellainen että se sopii joka makuun. Kori sisälsi kahvia, jouluteetä, kahdenlaisia eri konvehteja, vihreitä kuulia, suolapähkinöitä, sinappituubin, pähkinäsekoituspussin, juustoille tarkoitetun keksilajitelman ja vähän parempaa glögiä.

Vierailija
16/30 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mitään suodatinkahvia.

Monet juo espressoa ja on siitä lempimerkki.

Joulukahvit on hirveitä.

Suodatinkahveja on laadukkaampiakin, ei tarvitse ostaa Juhla Kuraa (Mokkaa). Eikös espresson tekemiseen vaadita jokin erillinen kone, joten ensiksi tarvitsisi varmistaa, että lahjansaajalla on semmoinen, vai lisäätkö siihen koriin sen?

Vierailija
17/30 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herkkukorin saa hyvissä ajoin ennen joulua, sinne voi laittaa jouluisia juttuja. Aåattona tai joulupäivänä annettavaan koriin ei kannata laittaa joulujuttuja. Ne on kaikki hankittu kotiin siinä vaiheessa, ja monet meistä ovat jo tapanina kyllästyneet joulun makuihin. Joka vuosi heitän roskiin avaamattomia jouluteepaketteja. En todellakaan juo mitään jouluteetä pääsiäisen aikaan.

Ap, osta vaikka juustoja pitkällä päiväyksellä, kukkalahjakortti.

Vierailija
18/30 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai kerran työpaikalta. Siinä oli kahvia, suklaata, karpalohilloa, joka oli meidän perheen ehdoton suosikki ja on kuulunut aina joulupöytään sen jälkeen, jotain keksejä, lautasliinoja, rusinoita ja muistaakseni  ainakin kynttilä. Oli siinä muutakin, mutta en muista enää kaikkea. Mut jos jollekin tutulle veisin, heidän maun mukaan ja jouluaattona tosiaan jo sellaista, mikä tulisi käyttöön enemmänkin uutena vuotena, kuten suolakeksejä, hilloja, kahvia menee aina, jos kahvia juovat. 

Vierailija
19/30 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artesaanipastaa, hyvää oliiviöljyä, käsintehtyjä suklaakonvehteja, laadukasta kuohuviiniä.

Vierailija
20/30 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpais mulle, menis roskiin heti kun vieraat ovat lähteneet kun ei  tiiä kuinka hygieenisesti ne on tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi