"Paljonko" on yksinäisyys?
Milloin on yksinäinen? Vai silloinkun siltä tuntuu? Yksinäinen voi elää yhteisössä tai olla erakko, ehkä haluamattaan?
Kommentit (12)
Minä pidän yleensäkin ihmisistä, mutta viihdyn silti erittäin hyvin yksinkin. Ehkä se on jonkinlaista tasapainottelua, joka ei aina onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ainut kontakti toiseen ihmiseen on lähikaupan kassa.
Näin se on kuin olen yksin. Yhteisössäni saa tuntea sitä. Jokainen varas saa mennä hëlvëttiin şáâtanâ.
Siis, erot yksinäisyyden tunteen ja yksinolon vaikutuksista tuskin tuntemattomia,
Se vähään rippuuu minkä olet? Sanotaan tosta 30 lääähtien aija tacallista on se on muija, punanen tupa ja perunamaa, lapsiaa, kultaneennoutaja ja farkkuvolvo.
Vierailija kirjoitti:
Ainut kontakti toiseen ihmiseen on lähikaupan kassa.
Teitä on paljon, varsinkin vanhoissa naisissa, joiden mies on kuollut tai muuten vain kadonnut, ja lapsia ei juurikaan kiinnosta nähdä äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen määrittää sen itse.
Voisiko alapeukuttaja perustella, että kuka sitten mmärittäsi yksinäisyyden, ellei yksinäisyyttä kokeva itse. Tietysti varmaan jotain yleisiä määreitä voitanee antaa yksinäisyydelle, mutta itse ainakin vierastan ajatusta, että olisi olemassa jokin yksiselitteinen määrä esimierkiksi läheisiä ihmisä, jonka mukaan katsottaisiiin onko joku yksinäinen vai pitäiskö tajuta olevansa jotain muutakin.
Mä olin yksinäinen toista kymmentä vuotta edes tajuamattani sitä kunnes en enää ollut. Tajusin vasta sitten kuinka yksinäinen olin kun olin taas yksin.
Olet yksinäinen silloin, kun sinusta tuntuu siltä.
Erakot eivät välttämättä koe itseään yksinäisiksi, he vain nauttivat omasta rauhastaan. Joku toinen saattaa ihmistenkin keskellä tuntea olonsa yksinäiseksi.
Jokainen määrittää sen itse.