Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos mies oikeasti tekee kaiken aina väärin

Vierailija
22.12.2018 |

Valittaa kun minä valitan, mutta ei siltikään tee mitä sanon, vaikka joka kerta näkee minun olleen oikeassa.

Joka hiton viikonloppuilta sama show lasten kanssa, kun antaa lapsille periksi ja menee kaikkiin ”pissahätä, jano” huijauksiin ja lapsethan osaa käyttää tätä hyväksi.
Syöttää isommatkin lapset, jos heille ei ruoka maistu ja taas huutoraivoaa kaikille, kun ei lapset tottele ja syö itse. Lapset juoksee ympäri kämppää ruokaillessa. Itse passaa lapset pilalle.
Ei minullakaan mikään armeijakuri ole, mutta lapset ei silmille jatkuvasti hypi ja tiedän jo mitkä keinot tepsii mihinkin. Mies ei vain suostu uskomaan näitä keinoja.

Tänään käskin hänen olla hiljaa ja antaa minun hoitaa lapset sänkyihin, joissa olivatkin jo, enkä tietenkään vastannut niihin janoihin ja muihin enää, kunnes miehen oli ihan pakko käydä lässyttämässä niille, koska ”tuntuu niin pahalta vain jättää heidät nukkumaan” ja ”mitä jos oikeasti on jano”
Sitten se ralli taas alkoi ja mies huutoraivosi kaikille aivan sekoamispisteessä. Miksi tuo tomppeli ei tajua, että ite ajaa asian tuohon joka kerta!?!
Miksi hän ei vain voi uskoa mitä sanon toimivaksi, kun sitten on kaikki aivan hermoraunioina.
Yllättävä kyllä muuten oikeinkin järkevä ja normaali mies, hyvä isä. Ei vain kestä yhtään, jos lapset huutaa tai lapsilla on pahamieli.
Viikonloput ja illat ovat niin hel ttiä nykyään, että olen harkinnut jopa eroa tämän vuoksi.
Joka paikassa lukee miten pitäisi antaa miehen tehdä tyylillään ja yritän ollakin hiljaa ja puuttumatta, mutta juuri siksi tilanne menee aina aivan mahdottomaksi. Lapset hyppivät kirjaimellisesti seinille.

Mies ei edelleenkään voi tehdä kuten sanotaan ja valittaa, että nalkutan. Näkee kyllä miten saan tilanteet hoidettua leikiten, mutta ei myönnä, että hänen tyylillään mennään pahasti metsään joka v tun ikinen kerta ja joka ikisessä asiassa.
En jaksa tätä enää, ettei toinen halua tuottaa lapsille yhtään pettymystä!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itselläkin oli vaikein homma saada se ex uskomaan että lapsia ei nukuteta neljää tuntia ja sillä sipuli. Kun viimein onnistuin niin viikossa alkoi lasten kanssa helpottaa.

Vierailija
2/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoaa jatkuvasti siihen, ettei juo ja hyppää kylillä kuten monet muut miehet lähipiirissämme. Ihan kuin pitäisi olla jatkuvassa kiitollisuudenvelassa.

Pieniä vikoja, ettei tulisi valittaa ja tällä hän kuittaa kaikki nämä tilanteet, kun yritän sanoa, että älä tee noin tee näin!

Miten se edes liittyy mihinkään. Olen niin väsynyt, kun tuo ei kuuntele mitään!

Helpottaisi senkin perhestressi, kun tekisi vain kuten pyydetään.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko miehen juttelemaan omasta lapsuudestaan? Onko hänet esim pakotettu janoisena tai vaikka nälkäisenä nukkumaan. Tai onko hänelle jäänyt tunne että häntä ei ole hoivattu riittävästi lapsena jne.

Jos pystytte ymmärtämään mistä asia johtuu on helpompi keskustella ja järkeillä asioita paremmalle tolalle.

Me riitelemme miehen kanssa harvoin. Viikko sitten suutuin tyhmästä asiasta miehelle. Mies perusteli oman näkökantansa että oli halunnut tehdä tavalla a koska inhosi lapsuudessa kun joutui olemaan mukana aikuisten töissä ilman järkevää tekemistä. Minä taas olisin halunnut että olisi pidetty kiinni lapsille sanotusta koko perheellä tekemään yhteistä urakkaa vaikka siinä ei olisi ollutkaan niin paljon tehtävää lapsille mutta olisimme pitäneet sen mitä sanottiin aiemmin. Minulle kun on jäänyt lapsuudesta ärsyttämään nimenomaan ne tilanteet joissa aikuiset eivät ole tehneet kuten sovittu.

Kun ymmärsimme miksi ajattelimme niin eritavalla asiasta oli helppo löytää kompromissi.

Vierailija
4/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet viat on ne jotka liiton kaatavat koska toistuessaan ne kasvavat aina vaan suuremmiksi.

Vierailija
5/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ulkoista itsesi viikoksi  noista kuvioista niin ehkä mies alkaa ymmärtää mikä viisaus sun  ohjeisiin kätkeytyy.

Vierailija
6/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Se on tyypillinen miessika, joka ei ikinä muutu paremmaksi. Sellaisia miehet ovat. Sikoja ihan jokainen.

Vierailija
7/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli migreeni tuosta aloituksesta. Oletko lopettanut koulun neljänteen luokkaan? Kuulostat todella sivistymättömältä.

Vierailija
8/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele miehen kanssa rauhallisena hetkenä lasten nukkumaan menosta.

Mikä on tavoite. Mistä voi joustaa jne. Esim kaikki lapset saavat käydä pikaisesti juomassa juuri ennen sänkyyn menoa mutta sämgystä ei enää lähdetä juomaan.

Lapsille voi luoda tavoitekalenterit. Jos nukkumaanmeno sujuu sovitusti niin saa tarran. Ekaksi 5 tarralla saa palkinnon (extra iltasatu, uimassakäynti tai mikä teille sopisikaan). Seuraavalla kerralla palkinto 10 tarran jälkeen. Sitten homma toimii jo rutiinilla,

Vierailija
9/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ulkoista itsesi viikoksi  noista kuvioista niin ehkä mies alkaa ymmärtää mikä viisaus sun  ohjeisiin kätkeytyy.

Tai sitten koko perhe huokaa helpotuksesta.

Vierailija
10/10 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että sinä pilaat kodin onnen olemalla oikeassa joka asiassa. Älä päsmäröi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme