Saako myyjä perua tuotteen noutamisen, ostajathan tätä usein tekevät
Aina välillä on näitä ostajia, jotka ilmoittavat jotain puolta tuntia ennen, etteivät pääsekään hakemaan tuotetta. On joutunut jäämään ylitöihin tai tuli muuta kivempaa tekemistä. Turhauttaa nämä. Olen siis toki kiitollinen, että ylipäätään ilmoitetaan, ettei tulekaan etten turhaa odota puolen tunnen ajan henkilö ilmaantumista. Mutta välillä on ottanut kovastikin päähän, kun olen varta vasten raahautunut kotiin töistä tätä varten, kun olisin esimerkiksi voinut jäädä töiden jälkeen kaupungille kaverin kanssa tai muuta vastaavaa.
Olenkin miettinyt, että onko vain ostajan mahdollista perua nouto? Minullakin on ollut tapauksia, jolloin minun olisi tullut jäädä ylitöihin, mutten koska olen sopinut noudon kotiini, olen vain yksinkertaisesti joutunut lähtemään. Mutta olisiko minun ollutkin ok jäädä töihin ja vain ilmoittaa ostajalle, että sori nyt ei käy? Vai onko se sitten törkeää? Oletettavasti ostaja on kuitenkin jo etukäteen katsonut, millä busseilla pääsee luokseni ja on ehkä jo joutunut lähtemään matkaan.
Onko kukaan teistä joutunut myyjänä perumaan noudon? Mitkä ovat hyviä syitä perua? Oletteko ostajana saaneet perumisilmoituksen jo matkalla kohteeseen?
Asiakas on aina oikeassa, etkös sitä tiedä ;) ?