Biseksuaali vai bicurious?
Mistä tietää onko biseksuaali eikä hetero? Kuulostaako tämä biseksuaalilta:
1. Ajatus naisen kanssa seurustelusta ei tunnu väärältä
2. Ollut kerran naisesta kiinnostunut, tosin ystävyys tuntui riittävältä
3. On helpompi nimetä viehättäviä naisia kuin viehättäviä miehiä
Onko kokeileminen naisen kanssa ainut tapa saada varmuutta asiaan?
Kommentit (13)
Iha bi:ltä kuulostat, ei tarvitse olla hirveästi kokemusta :) mutta sinä itse päätä mikä termi tuntuu hyvältä, eikä edes tarvitse olla luokittelua
Vierailija kirjoitti:
En usko, että heterouden merkki on se, että seurustelu saman sukupuolen kanssa tuntuu väärältä.
Ei niin mutta osasta heteroista se ajatus tuntuu luotaantyöntävältä.
Kuulostaa tuon perusteella mielestäni siltä, että olet täysin hetero kuitenkin. Mutta jos kiinnostaa ja tulee mahdollisuus, niin kannattaahan seksiä kokeilla naisen kanssa. Itse joskus vielä teini-ikäisenä kokeilin kaverini kanssa, ja silloin molemmat huomattiin, että ei ole meidän juttu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tuon perusteella mielestäni siltä, että olet täysin hetero kuitenkin. Mutta jos kiinnostaa ja tulee mahdollisuus, niin kannattaahan seksiä kokeilla naisen kanssa. Itse joskus vielä teini-ikäisenä kokeilin kaverini kanssa, ja silloin molemmat huomattiin, että ei ole meidän juttu ollenkaan.
Tuo kokemattomuus on suurin kysymysmerkki minulle tässä. Enkö voi tietää olevani bi ennen kuin olen kokeillut? Miten aseksuaalit tietävät olevansa aseksuaaleja, jos eivät kokeile seksiä?
Ehkä olet ns. romanttisesti kiinnostunut omasta sukupuolestasi etkä varsinaisesti seksuaalisesti. Nämä voivat olla eri asioita. Minä en esim. halua seurustella miehen kanssa mutta seksuaalisesti olen täysin hetero nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet ns. romanttisesti kiinnostunut omasta sukupuolestasi etkä varsinaisesti seksuaalisesti. Nämä voivat olla eri asioita. Minä en esim. halua seurustella miehen kanssa mutta seksuaalisesti olen täysin hetero nainen.
Se tästä tekeekin vaikeaa, että selkeää seksuaalista aspektia en ole huomannut. Miten erottaa romanttiset ajatukset kaverillisista? Varmaan kumppanuuden ja tulevaisuuden jakamisen haluaminen lasketaan ei-kaverilliseksi.
Minun mielestäni naiset sopivat kumppanuuteen ja syvään ystävyyteen, joka voi olla romanttista ja parisuhdemaista, ja seksiä voi olla, mutta se ei ole suhteen pääasia. Miehet sopivat viihdykkeeksi ja selkeästi seksuaaliseen, flirttailevaan juttuun, mutta en seurustele miesten kanssa, koska miehistä monikaan ei sovi parisuhteeseen vaeltelevan katseen takia ja ne jotka sopivat, haluavat liian vakavan suhteen naimisiinmenoineen.
Naisen kanssa voisin seurustella enkä pitäisi väliä jos hänellä olisi joskus kaksilahkeinen rakastaja, jos henkinen yhteys pysyisi samalla. Olen 30v. nainen enkä ole määritellyt seksuaalisuuttani. Käytännössä tällä hetkellä on merkityksettömiä juttuja miesten kanssa ja etsin naisesta kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kokemattomuus on suurin kysymysmerkki minulle tässä. Enkö voi tietää olevani bi ennen kuin olen kokeillut? Miten aseksuaalit tietävät olevansa aseksuaaleja, jos eivät kokeile seksiä?
Totta kai voi tietää! Kyllä esim heteromiehet tietävät olevansa heteroita, ilman että kokeilevat seksiä miesten kanssa. Oletko joskus ollut ihastunut tai rakastunut naiseen, vai miksi ajattelet olevasi biseksuaali? Jos et ole koskaan ollut kunnolla romanttisesti kiinnostunut toisesta naisesta, ei taipumus ainakaan kovin vahvalta vaikuta. Tai sitten et ole vielä kohdannut sitä oikeaa henkilöä.
Kuvauksesi on kuin omani kokemattomana nuorena miehenä. En ole koskaan halunnut lokeroida itseäni mihinkään, koska se tuntuu väärältä. Halua pitää mieleni avoimena. Edellinen ja nykyinen pitkä suhde miehen kanssa ja suhde naisen kanssa viimeksi joskus nuorempana. Silti edelleenkin kiinnostun joskus naisistakin ja voisin hyvin harrastaa nautinnollista seksiä kiinnostavan naisen kanssa. Tuntuu vain siltä, että tietty kipinä ja yhteys löytyy paremmin toisen miehen kanssa.
Sanoisin siis omalla kokemuksella, että älä mieti itsellesi turhaan mitään lokeroa, vaan tutustu ihmisiin avoimin mielin ja anna vaistosi päättää kenestä kiinnostut.
M35
Lähinnä asia vaivaa, koska en halua että käy vahingossa niin, että alan suhteeseen naisen kanssa ja vasta joskus suhteen aikana herään ajattelemaan "Ei tämä ollutkaan juttuni".
Kai tämä on turha pelko siitä, että johdan itseäni harhaan kuvitellessani olevani bi. Parempi jättää lokeroinnit sikseen. Ap
Tarvitseeko sitä itseään niin tiukasti lokeroida? Jos satut löytämään mukavan naisen kumppaniksesi, okei, jos et koko elämäsi aikana ole yhdenkään naisen kanssa (/edes halua olla), okei. Tai jos kuvittelet olevasi myös naisiin päin, mutta paljastuukin toisin, se on ihan okei.
Voit keskittyä (romanttisesti) ihmisiin ihmisinä, etkä tietyn sukupuolen edustajina.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä asia vaivaa, koska en halua että käy vahingossa niin, että alan suhteeseen naisen kanssa ja vasta joskus suhteen aikana herään ajattelemaan "Ei tämä ollutkaan juttuni".
Kai tämä on turha pelko siitä, että johdan itseäni harhaan kuvitellessani olevani bi. Parempi jättää lokeroinnit sikseen. Ap
Et voi sitä ennakkoon mitenkään. Riippuu vielä niin ihmisestäkin miten asiat sujuu ja miltä tuntuu. Sellaista ne ihmissuhteet on.
En usko, että heterouden merkki on se, että seurustelu saman sukupuolen kanssa tuntuu väärältä.