Kuinka varmistat, että punkit eivät tule sisälle joulukuusen mukana ja tartuta perheeseen borrelioosia?
Teetkö punkkitarkastuksen perheelle joulun pyhinä?
Kommentit (39)
Tietysti laitan kuusen saunaan yöksi ja kiukaan laitan täysille, näin olen aina tehnyt ja ikinä ei ole punkkeja meillä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti laitan kuusen saunaan yöksi ja kiukaan laitan täysille, näin olen aina tehnyt ja ikinä ei ole punkkeja meillä ollut.
pitääpä kokeilla.
Kuusipunkit ovat niitä kaikkein vaarallisimpia punkkeja! Käärin varmuuden vuoksi koiran folioon, etteivät kuusipunkit pääse sen kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuusipunkit ovat niitä kaikkein vaarallisimpia punkkeja! Käärin varmuuden vuoksi koiran folioon, etteivät kuusipunkit pääse sen kimppuun.
toimiiko tuo foliokääre myös kissalle?
Voi ei!
40 vuotta olen kuusen ostanut, eikä ole ees käväissyt mielessä.
Kiehautan sen ennen sisälle tuomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toimiiko tuo foliokääre myös kissalle?
Kissa on parempi kääriä muoviin. Muista jättää nenänpää näkyviin.
Mä käärin kaikki karvapallot folioon oli sitten eläviä tai ei. Se auttaa, ei punkkia 🐶🐱🐮🐔🐴
Vierailija kirjoitti:
Mä käärin kaikki karvapallot folioon oli sitten eläviä tai ei. Se auttaa, ei punkkia 🐶🐱🐮🐔🐴
Myös miehesi karvapallot?
Lihaanina en hyväksy salaatteja asuntooni!
Jos asut maan tasalla, istuta minikuusi pihalle niin, että näkee yhdestä ikkunasta. Kaupungissa parvekkeelle joulun ajaksi. Eri asia on kannattaako kuusia kaataa vain sen vuoksi, että saa joulupuun. Havunoksia voi ottaa sisälle, jotka on puhdistettu etukäteen jollain tekniikalla. Keskittyy enemmän muihin joulukoristeisiin tai valmistaa ekologisen tekokuusen itse
Punkit pilaavat nyt jo joulun. Btw Sirpa Selänteellä ja Risto-Matti Ratialla on borrelioosi
Laitan foliohatun päähän. Se suojelee minua kaikelta, mitä ikinä keksinkin pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan foliohatun päähän. Se suojelee minua kaikelta, mitä ikinä keksinkin pelätä.
Kiitti vaan, nyt pyörii Ultra Bra päässä.
Olet turvassa.Punkit eivät talvehdi puissa vaan karikkeessa.
Vierailija kirjoitti:
Olet turvassa.Punkit eivät talvehdi puissa vaan karikkeessa.
Olen kuullut että lymyävät juurikin noissa kuusissa
Pesen joulukuusen astianpesukoneessa samaan aikaan kinkun kanssa.
M
Vierailija kirjoitti:
Minä käärin sen kuusen folioon ennen sisääntuomista.
Säihkyy nätisti ja ei punkkiongelmaa..
Se saksalainen kuusi on ensinnäkin pakastettu. Sitten kotona sen voi vielä ryöpätä isossa kattilassa ja antaa punkkirokotteen sille puulle. Sitten vain koristelemaan.
Vinkkejä?