IS: 15-vuotias poika pyöritti huumebisnestä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005944475.html
Kuinka lupaavalta näyttääkään hänen tulevaisuutensa. Miten tyhmä onkaan tuon pojan mieli.
Silmiin pisti tuo kohta, jossa sanotaan näin: Poikaa syytettiin myös siitä, että hän olisi hankkinut tuntemattomalta henkilöltä nuuskaa ja myynyt sitä voitolla eteenpäin. Rikosnimikkeenä oli laiton tuontitavaraan ryhtyminen nuorena henkilönä, josta tuomitaan tavallisimmin sakkoja.
Tiedän monia, jotka tekevät tätä samaa. Pitäisiköhän käräyttää heidät näin uuden vuoden kunniaksi?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kovin vaarallista oo kukkaa myydä. Olis suomalaisetkin fiksumpia ja ottas sen verotuksen piiriin. Ai kun tulis paljon työpaikkoja ja lisää veroja. Ne jotka ei halua käyttää ei käytä vaikka sitä sais joka kaupasta, aivan kuten en mäkää juo viinaa vaikka alko naapurissa. Mut ei ku jatketaan asenne sotaa kukkaa vastaan ja käytetään siihen satoja miljoonia euroja vuodessa ilman mitään konkreettista hyötyä.
Hölmöjä ootte. Tosiasioiden tunnustaminen ja niiden mukaan toimiminen on viisautta.
Nuori poika kyseessä. Jos kukka laillistettaisiin niin se käyttö nousisi ihan pilviin. Ei hyvä tämä. Huomattavat terveyshaitat on siinäkin olemassa.
Kerro mitkä haitat? Coloradossa on pisimpään ollut laillista ja hyödyt on reilusti suuremmat kuin haitat. Moni osavaltio on seurannut perässä ja kanadakin on laillistanut. Kieltoon on vain huonoja tekosyitä.
Jos kukka olisi joku terveyspommi, miksi sitä ei ole vielä laillistettu? Aiheuttaa riippuvuutta, on päihde ja kaikilla päihteillä on omat haittavaikutuksensa, heikentää esim. tilannetajua, kuten alkoholikin. En itse nää syytä miksi se pitäisi laillistaa. Onhan täällä jo alkoholi ja tupakka. Miksi tarvittaisiin vielä lisää pään (hetkellisesti) sekoittavia sekoituksia?
Niin, suomessa se on laillista lääkefirmoille jotka tahkoavat tuhottomat voitot siitä. Aikoinaan suomessa arvalla päätettiin onko laillista vai ei, hienoa demokratiaa jossa äly loistaa. Minä en halua käyttää alkoholia josta tulen väkivaltaiseksi, mutta haluan silloin tällöin päihtyä ilman pelkoja sakoista. Minä en ole ikinä 10 vuoden aikana kuormittanut terveydenhuoltoa tai ketään muutakaan siksi että olen pilvessä, mutta kännissä olen kuormittanut aikoinaan kaikkia.
Kerro sitten minulle miksi alkoholi pidetään laillisena vaikka se on tutkitusti on syynä valtaosaan väkivaltarikoksista?
Alkoholi on ollut vaikka kuinka kauan laillisena. Ei sitä noin vain voi laittomaksi tehdä. Vähän sama kuin tupakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa laillistaa vaikka minkä, mutta minä en halua nähdä yhtäkään sivullista uhria, kun näitä narkkareita alkaa pyöriä ympäri kyliä aineissaan. Enkä aio auttaa yhtäkään pakkaseen pökrännyttä yliannostajaa. En auta alkkiksiakaan. Siihen turha vedota.
Olet siis syyllistynyt useisiin heitteille jättöihin. Häpeäisit.
Ei kiinnosta tahallaan elämänsä ja terveytensä pilaavan narkkari luuserin elämä. Veroissahan noidenkin aiheuttamat tuhot itselleen ja muille kuitenkin maksetaan. Se saa osalatani riittää avuksi.
Aivan sama. Heitteille jättö mikä heitteille jättö. Häpeäisit. Tiesitkö että päihdeongelma on usein seurausta mielenterveysongelmista? Päihderiippuvuus on muutaman mielenterveysongelman oire kuten kaksisuuntainen mielialahäiriön. Ja kaksisuuntaiselle mielialahäiriö on vahvasti perinnöllinen ja tuolle mielensairaudelle annetaan eväät jo lapsena. Tuskin tiesit, helpompi kääntää vaan katse pois ja olla välittämättä. Häpeäisit.
En osaa. Toisten päihdeongelmat eivät minulle kuulu, enkä halua tulla minkään narkkarihullun puukottamaksi tai hakkaamaksi. Ties minkä kohtauksen ne saa, kun yrittää mennä auttamaan.
Hyvät on ennakkoluulot sullakin. Toisten päihdeongelmat eivät sulle kuulu, mutta se on silti heitteillejättö jos näet jonkun makaavan pakkasella hangessa etkä tee mitään. Häpeäisit. Opettele häpeämään. Toki haluat että sut sieltä noukitaan jos baari ilta vähän venähtää, mutta et suo sitä muille. Nyt tulet sanomaan "ei mulle käy niin", mutta apua tulet varmasti jossakin tarvitsemaan joten älä silloin vingu apua. Ne jotka siellä hangessa makaa eivät edes pysty pyytämään apua ja silloin tollanen mulQ vaan kävelee ohi kuvitellen olevan jotenkin parempi ihminen. Se ihminen siellä hangessa ei tuhoa ketään muuta kuin itseään, sinä tuhoat muita ihmisiä välinpitämättömyydelläsi. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kovin vaarallista oo kukkaa myydä. Olis suomalaisetkin fiksumpia ja ottas sen verotuksen piiriin. Ai kun tulis paljon työpaikkoja ja lisää veroja. Ne jotka ei halua käyttää ei käytä vaikka sitä sais joka kaupasta, aivan kuten en mäkää juo viinaa vaikka alko naapurissa. Mut ei ku jatketaan asenne sotaa kukkaa vastaan ja käytetään siihen satoja miljoonia euroja vuodessa ilman mitään konkreettista hyötyä.
Hölmöjä ootte. Tosiasioiden tunnustaminen ja niiden mukaan toimiminen on viisautta.
Nuori poika kyseessä. Jos kukka laillistettaisiin niin se käyttö nousisi ihan pilviin. Ei hyvä tämä. Huomattavat terveyshaitat on siinäkin olemassa.
Kerro mitkä haitat? Coloradossa on pisimpään ollut laillista ja hyödyt on reilusti suuremmat kuin haitat. Moni osavaltio on seurannut perässä ja kanadakin on laillistanut. Kieltoon on vain huonoja tekosyitä.
Jos kukka olisi joku terveyspommi, miksi sitä ei ole vielä laillistettu? Aiheuttaa riippuvuutta, on päihde ja kaikilla päihteillä on omat haittavaikutuksensa, heikentää esim. tilannetajua, kuten alkoholikin. En itse nää syytä miksi se pitäisi laillistaa. Onhan täällä jo alkoholi ja tupakka. Miksi tarvittaisiin vielä lisää pään (hetkellisesti) sekoittavia sekoituksia?
Niin, suomessa se on laillista lääkefirmoille jotka tahkoavat tuhottomat voitot siitä. Aikoinaan suomessa arvalla päätettiin onko laillista vai ei, hienoa demokratiaa jossa äly loistaa. Minä en halua käyttää alkoholia josta tulen väkivaltaiseksi, mutta haluan silloin tällöin päihtyä ilman pelkoja sakoista. Minä en ole ikinä 10 vuoden aikana kuormittanut terveydenhuoltoa tai ketään muutakaan siksi että olen pilvessä, mutta kännissä olen kuormittanut aikoinaan kaikkia.
Kerro sitten minulle miksi alkoholi pidetään laillisena vaikka se on tutkitusti on syynä valtaosaan väkivaltarikoksista?
Alkoholi on ollut vaikka kuinka kauan laillisena. Ei sitä noin vain voi laittomaksi tehdä. Vähän sama kuin tupakka.
Helppoa se on. Lakia vaan pystyyn. Ainiin mut sillonha ihmiset nousis barrikadeille, lololololololol.
Surullista että nuori mies hankkii tieten tahtoen itselleen rikosrekisteri merkinnän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia haittoja kannabiksen runsas päivittäiskäyttö lääkekäytössä on aiheuttanut verrattuna satunnaiseen päihdekäyttöön? Psykooseja ei ainakaan ole lääkekäyttäjien keskuudesta raportoitu yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa laillistaa vaikka minkä, mutta minä en halua nähdä yhtäkään sivullista uhria, kun näitä narkkareita alkaa pyöriä ympäri kyliä aineissaan. Enkä aio auttaa yhtäkään pakkaseen pökrännyttä yliannostajaa. En auta alkkiksiakaan. Siihen turha vedota.
Olet siis syyllistynyt useisiin heitteille jättöihin. Häpeäisit.
Ei kiinnosta tahallaan elämänsä ja terveytensä pilaavan narkkari luuserin elämä. Veroissahan noidenkin aiheuttamat tuhot itselleen ja muille kuitenkin maksetaan. Se saa osalatani riittää avuksi.
Alkoholi on kuitenkin merkittävin ja kallein yhteiskuntamme tuhoaja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoho…
"Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia haittoja kannabiksen runsas päivittäiskäyttö lääkekäytössä on aiheuttanut verrattuna satunnaiseen päihdekäyttöön? Psykooseja ei ainakaan ole lääkekäyttäjien keskuudesta raportoitu yhtäkään.
Lääkekäyttäjät käyttävät kannabista jopa useita grammoja päivässä, ja päihdekäyttäjä satunnaisesti muutamia gramman kymmenesosia. Kunhan vain lääkäri määrää virallisen reseptin, kannabis ei aiheuta yleensä mitään ongelmia edes todella runsaassa päivittäiskäytössä.
Taas tämäkin meni laillisuudesta jankkaamiseen. Oli laillista tai ei, päihteet eivät alaikäisille kuulu ja siihen pitää puuttua kyllä jos heille myydään.
Terveisin eräs huumeidenkäyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Taas tämäkin meni laillisuudesta jankkaamiseen. Oli laillista tai ei, päihteet eivät alaikäisille kuulu ja siihen pitää puuttua kyllä jos heille myydään.
Terveisin eräs huumeidenkäyttäjä
"Huumeiden" kieltolaki toimii todella hyvin, kun nuoret saavat huumeita helpommin kuin alkoholia.
Suuri osa amfetamiinin, metamfetamiinin ja subutexin kokeilijoista menetetään. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä taas lopettaa käytön jossain vaiheessa, kokematta mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukka laillistettaisiin niin se käyttö nousisi ihan pilviin.
Suuri osa kokeilijoista ei pidä kannabiksesta, oli se laillista tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos et auta pakkaseen pökrännyttä, rikot lakia.
Vierailija kirjoitti:
Poika välitti ekstaasia ja marihuanaa. Ekstaasista google tietää kertoa muun muassa näin: "Ekstaasi on yhdistetty Euroopassa useisiin äkillisiin kuolemantapauksiin. Kuolemat ovat johtuneet vaihtelevasti joko MDMA:sta tai jostain muusta ekstaasitablettien sisältämästä ainesosasta. Jatkeaineista erityisen vaarallisena pidetään PMMA-yhdistettä, jota on löytynyt myös Suomessa myytävistä ekstaasitableteista." Ei kuulosta ihan vaarattomalta aineelta toisella kymmenellä oleville lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Viina taas on sen tyyppinen ongelma joka pyrkii korjaamaan itse itsensä luonnollisen poistuman kautta.
Ja koko ajan tulee uusia alkoholisteja niiden tilalle, jotka viina tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Viina taas on sen tyyppinen ongelma joka pyrkii korjaamaan itse itsensä luonnollisen poistuman kautta.
Kuinkahan monta vuotta siihen sitten menee, että alkoholiongelma korjaa itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin pitäisi kysyä miksi se sitä myy ja etsiä siihen vastaus. Turha laittaa laastaria, jos jalka pitää amputoida
Ehkä se rahoitti siten oman käyttönsä?
Tämä siis vain villi veikkaus, eikä liity kys. tapaukseen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kertonut palstalla minkälaista oli seurustella pilvenpolttajan kanssa (käyttöä gramman verran päivässä, onko se sitten paljon vai vähän). Sain haukut kuinka olen patologinen valehtelija, koska kannabis kuulemma ei aiheuta kuvailemaani käyttäytymistä. Joten enää en viitsi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kertonut palstalla minkälaista oli seurustella pilvenpolttajan kanssa (käyttöä gramman verran päivässä, onko se sitten paljon vai vähän).
Lääkekäyttäjät voivat käyttää kannabista jopa kahdeksan grammaa päivässä. Mikä on jo aika paljon, mutta siltikään ongelmia ei ole raportoitu.
Vierailija kirjoitti:
Joten enää en viitsi vastata.
Vastasit sitten kuitenkin. Kerro nyt vähän lisää, kun kerran aloititkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kertonut palstalla minkälaista oli seurustella pilvenpolttajan kanssa (käyttöä gramman verran päivässä, onko se sitten paljon vai vähän).
Lääkekäyttäjät voivat käyttää kannabista jopa kahdeksan grammaa päivässä. Mikä on jo aika paljon, mutta siltikään ongelmia ei ole raportoitu.
Saadakseen käyttää kannabista laillisesti pitää olla aika sairas. Jos kannabiksesta aiheutuu esim. saamattomuutta, se ei sinänsä pahenna vointia vaan ihminen voi olla kuitenkin paremmassa kunnossa kuin ilman lääkitystä kipujen kanssa tai muulla kipulääkityksellä. Kysehän on hyöty- haittasuhteesta.
En osaa. Toisten päihdeongelmat eivät minulle kuulu, enkä halua tulla minkään narkkarihullun puukottamaksi tai hakkaamaksi. Ties minkä kohtauksen ne saa, kun yrittää mennä auttamaan.