Huumorin varjolla pilkkaaminen ulkonäöstä
tai ihmisen muusta piirteestä. Miten suhtautua? Kun joku porukassa heittää sinusta jonkun vitsiksi tarkoitetun mutta ivallisten sävyyn, tyyliin katsokaa nyt tuon Janitan nenää millainen se on. Miten sinä Janitana suhtautuisit?
Kommentit (42)
Muista toi seuraavaksi kun kirjoittelet täällä Trumpin tukasta tai oranssista naamasta?
Vierailija kirjoitti:
Muista toi seuraavaksi kun kirjoittelet täällä Trumpin tukasta tai oranssista naamasta?
Intersektionaalisen feminismin mukaan Trumpin tukkaa saa pilkata, koska Trump on sortaja.
Kuuntelin vuosikaudet kun ulkonäköäni pilkattiin. Aina huumorin varjolla eikä kyse koskaan ollut mukamas oikeasta pilkasta. Olin pilkkaajia nuorempi ja itsetunto oli niin huono etten kyennyt kunnolla puolustautumaan. Onhan se jättänyt syvät arvet.
Tänä päivänä näytän todella hyvältä, olen itsevarma ja aikuinen. Aika harva edes uskaltaisi tänä päivänä pilkata minua. Olen alkanut keräämään jopa ihailua ulkonäöstäni ja onhan se mieletön tunne kun koko elämänsä saanut kuulla kritiikkiä nimenomaan ulkonäön huonoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen feminismin mukaan Trumpin tukkaa saa pilkata, koska Trump on sortaja.
Ketä se sortaa?
Ei tuo mikään vitsi ole, vaan suoraa v-ttuilua.
Kukaan asiallinen ihminen ei tuollaisia sano eli heivaa moinen tyyppi pois tuttavapiiristä välittömästi.
Todella typerää tuollainen, ei kukaan älyllinen ihminen harrasta.
Jatkokysymys vielä aloitukseen liittyen, mikä saa ihmisen tuolla tavalla ivaamaan toista? Mitä arvelette?
Normaalia hoikemmasta saa aina puhua ivallisesti tyyliin "hän oli sellainen Pekan kokoinen", mutta suut pidetään visusti supussa ylipainoisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys vielä aloitukseen liittyen, mikä saa ihmisen tuolla tavalla ivaamaan toista? Mitä arvelette?
Annan haluamasi vastauksen, miehet on sikoja. Eikös?
Huono huumori on siis kiellettyä. Perustetaanko komitea päättämään hyvästä ja huonosta huumorista.
Tästä koppi vasemmistoliitolle.
Tuttavani, joka on tottunut olemaan huomion keskipisteenä, sivaltaa välittömästi takaisin ivallisilla kommenteilla, jos joku kehuu jonkun toisen esim. hiuksia tai vaatteita. Ja jos ei jostain syystä pysty heti pilkkaamaan kehuttua, muistaa kyllä myöhemmin nälviä kehutusta asiasta.
Pilkatahan ei saa kuin kaljuuntuvia/kaljuuntuneita miehiä. Se on muuten aikuisten oikeasti jostain syystä kaikkien hyväksymä pilkkauksen kohde.
Itseäni se ei enää harmita, huvitun vain mielessäni, että kyllä on taas yksinkertainen ihminen, kun kuvittelee kuitenkin ensimmäisenä keksineensä miljoona kertaa kuullut letkaukset kuten, tukka ja järki ei pysy samassa päässä yms.
Vierailija kirjoitti:
Pilkatahan ei saa kuin kaljuuntuvia/kaljuuntuneita miehiä. Se on muuten aikuisten oikeasti jostain syystä kaikkien hyväksymä pilkkauksen kohde.
Itseäni se ei enää harmita, huvitun vain mielessäni, että kyllä on taas yksinkertainen ihminen, kun kuvittelee kuitenkin ensimmäisenä keksineensä miljoona kertaa kuullut letkaukset kuten, tukka ja järki ei pysy samassa päässä yms.
Nyt kun sen kirjoitit, niin tottahan tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien? Mulla on kyllä tuttavapiirissä useampi kaljuuntuva mies, koska ollaan jo kahden puolen neljääkymppiä, mutta en nyt kyllä muista, että olisin kuullut kenenkään heitä pilkkaavan. En voisi kuvitellakaan, että sellaista tekisin. Mulla oli ensimmäinen suunnilleen oman ikäinen kaljuuntuva tuttu jo teininä (hän alkoi kaljuuntua jo lukiossa), enkä muista, että häntäkään olisi kukaan siitä pilkannut. Pitäisin sitä todella outona ja erittäin huononan käytöksenä, jos joku alkaisi pilkata toisen ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
V-mäinen luonne, huono kotikasvatus ja empatiakyvyttömyys.
Minulla on muutama kaljuuntunut kaveri, ja minun tukkani ottaa HEILLE luonnon päälle. Otin kerran permanentin ja näiltä kaljupäiltä tuli ikävimmät palautteet. Niihin toki vastasin, että minä puuttuisin toisten hiuksiin vasta siinä vaiheessa, kun pystyn itsekin sellaiset kasvattamaan.
Ja ei, en varmasti ole ensin kommentoinut heidän kaljujaan. Minusta siinä ei ole mitään hauskaa, että joku kaljuuntuu ja ymmärrän, että se voi olla hyvin herkkä paikka. Katson itsekin toista ohimoan puoliskoani hiukan huolestuneena nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon yksinkertaisuus. Simppelein huumorin muoto on nauraa toisen erilaisuudelle, kun onhan se nyt aina niin huvittavaa, kun kaikki eivät olekaan samanlaisia kuin minä itse. Tähän kun yhdistää vielä puutteellisen empatiakyvyn, niin morjens. Ei kannata sitten kamalasti ihmetellä, jos ja kun kaverit kaikkoaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutama kaljuuntunut kaveri, ja minun tukkani ottaa HEILLE luonnon päälle. Otin kerran permanentin ja näiltä kaljupäiltä tuli ikävimmät palautteet. Niihin toki vastasin, että minä puuttuisin toisten hiuksiin vasta siinä vaiheessa, kun pystyn itsekin sellaiset kasvattamaan.
Ja ei, en varmasti ole ensin kommentoinut heidän kaljujaan. Minusta siinä ei ole mitään hauskaa, että joku kaljuuntuu ja ymmärrän, että se voi olla hyvin herkkä paikka. Katson itsekin toista ohimoan puoliskoani hiukan huolestuneena nykyisin.
Tässähän tulee taas tämä, että ei ymmärretä eroa siinä, mihin joku voi itse vaikuttaa ja mihin ei. Hiuksiahan sinä itse et voi kasvattaa, jos ne eivät kasva. Permanentin sinä otat ihan omalla päätökselläsi, en tarkoita sitä, että toinen saisi siitä haukkua, mutta ymmärrät varmaan pointtini.
Intersektionaalisen feministikäsityksen mukaan se on kiellettyä.