Haluaisin aloittaa urheilullisen elämäntyylin mutta en oikein osaa
Olen korjannut syömistottumukseni (siinäkin oli yllättävän paljon vialla) ja nyt kun olen hieman hoikistunut, haluaisin laajentaa tätä elämänremonttia muihinkin elämän osa-alueisiin.
Minua pelottaa sitoutua käymään jossain salilla tms säännöllisesti ja haluaisin käydä kertalipulla kuntosalin ryhmätunneilla. Onko tavatonta ja tuleeko verrattain törkeän kalliiksi?
Kuinka moni teistä menee salille valmiiksi salikamppeissa ja käy suihkussa vasta kotona? En haluaisi vaikeuttaa salilla käymistä sillä että pitäisi kaiken kukkuraksi vielä esiintyä alasti ja vaivautua pesemään+kuivaamaan hiukset. Täytyykö salilla olla vaaleapohjaiset kengät?
Katsotteko jotain inspiroivia sarjoja tai seuraatteko bloggaajia tai tubettajia?
Tunnen itseni aivan juntiksi kun en jotenkin saa otetta tästä elämäntyylistä joka on täysin päinvastainen kuin entinen elämä. Otan kaiken avun vastaan.
Kommentit (9)
Itse käyn salilla kun huvittaa, jos en halua katsella muiden naamoja niin lähden ulos hölkälle luontoon ja kotona nostelen sitten painoja :) Salille vaaleapohjaiset kengät on hyvät tai muuten sellaiset sisäpelikengät joidenka pohjista ei lähde väriä. En mene ikinä suihkuun kuntosalilla vaan kävelen takaisin kotiin ja siellä sitten venyttelen ja menen suihkuun. Minulla ei ole liikunnallista elämäntapaa, liikun 3 kertaa viikossa, liikunta on minulle aina ollut vaikeaa saada aikaiseksi niin olen opetellut tekemään siitä itselleni miellyttävää.
Minun salillani suurin osa naisista käy suihkussa kotona. Itse en tuohon porukkaan kuulu, koska hikoilen niin paljon etten mitenkään voisi pukea suoraan litimärkien jumppakamojen päälle ulkovaatteita. Mutta joo, et ole mitenkään poikkeava jos välttelet pukuhuoneessa riisuutumista.
Tsemppiä liikuntaharrastukseen! Se tukee terveellistä ruokavaliota - kun liikkuu, tekee yleensä mieli oikeaa ruokaa makeisten yms. sijaan.
Jos sali ei houkuta, ala lenkkeilemään...ensiksi kävelyä ja siitä siirtyminen hölkkään/juoksuun! Se on äärimmäisen tehokas liikuntamuoto :) Näin talvella kannattaa myös kokeilla käydä hiihtämässä esim. yleisillä laduilla... kestävyysliikunta on minusta parasta! + pyöräily !!!
Jos kuitenkin tunnet haluavasi saille (käyn itsekin), niin kannattaa valita joku rauhallinen /pieni sali ja hakeutua etävalmennukseen. Itse aloitin sillä tavalla salin. Etävalmennus toimi netin kautta! :)
Suosittelen tekemään ihan paperille jonkinlaisen viikkosuunnitelman, sillä se lisää motivaatiota ja itsekuri säilyy!
Tässä esimerkki erinomaisesta viikkorytmistä:
- MA: salitreeni
- TI: juoksua/kävelyä, hiihtoa, pyöräilyä...
- KE: palauttavaa liikuntaa (esim. kävelylenkki)
- TO: salitreeni
- PE: juoksua/kävelyä, hiihtoa, pyöräilyä...
- LA: salitreeni
- SU: palauttavaa liikuntaa (esim. kävelylenkki)
- Joka päivä ei kannata tehdä mitään, vaan pitää muistaa pitää palautuspäiviä! Muista myös venytellä aina ennen ja jälkeen urheilun ja muutenkin vaikka joka päivä! YouTubesta löytyy kivoja venyttely videoita! :)
Kannattaa aloittaa rauhallisesti. Muuten tulee vaan heti kipeeksi ja homma jää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aloittaa rauhallisesti. Muuten tulee vaan heti kipeeksi ja homma jää siihen.
Itse asiassa olen tämän virheen kerran jo tehnytkin :D
Vierailija kirjoitti:
Jos sali ei houkuta, ala lenkkeilemään...ensiksi kävelyä ja siitä siirtyminen hölkkään/juoksuun! Se on äärimmäisen tehokas liikuntamuoto :) Näin talvella kannattaa myös kokeilla käydä hiihtämässä esim. yleisillä laduilla... kestävyysliikunta on minusta parasta! + pyöräily !!!
Jos kuitenkin tunnet haluavasi saille (käyn itsekin), niin kannattaa valita joku rauhallinen /pieni sali ja hakeutua etävalmennukseen. Itse aloitin sillä tavalla salin. Etävalmennus toimi netin kautta! :)
Suosittelen tekemään ihan paperille jonkinlaisen viikkosuunnitelman, sillä se lisää motivaatiota ja itsekuri säilyy!
Tässä esimerkki erinomaisesta viikkorytmistä:
- MA: salitreeni
- TI: juoksua/kävelyä, hiihtoa, pyöräilyä...
- KE: palauttavaa liikuntaa (esim. kävelylenkki)
- TO: salitreeni
- PE: juoksua/kävelyä, hiihtoa, pyöräilyä...
- LA: salitreeni
- SU: palauttavaa liikuntaa (esim. kävelylenkki)
- Joka päivä ei kannata tehdä mitään, vaan pitää muistaa pitää palautuspäiviä! Muista myös venytellä aina ennen ja jälkeen urheilun ja muutenkin vaikka joka päivä! YouTubesta löytyy kivoja venyttely videoita! :)
Ei aloittelijalle leväytetä heti kättelyssä mitään joka päivän viikko-ohjelmaa pöytään. Aloittelija ei välttämättä osaa itse säädellä sopivasti lepopäiviä.
3krt viikossa aluksi vaikka sitä salia.
Minulle salilla käynti on ollut aika myrkkyä. Usein myös hengitysilma on siellä huono. Onneksi löysin ulkoliikuntaryhmän, johon lopulta jäin koukkuun. Olisiko mitään tällaista vaihtoehtoa teidän paikkakunnalla?
Onko ainoa vaihtoehto palkata pt?