Mieheni ei ostanut minulle joululahjaa
Hän kertoi että unohti koko asian, eikä enää ehdi kauppaan (ollaan jo matkalla joulunviettoon hänen vanhemmilleen syrjäseudulle). Itse taas panostin extrahyvin tänä vuonna, ja ostin hänelle arvokkaan, tarpeellisen lahjan johon vielä höysteeksi neuloin itse pipon ja lapaset (vaikka olen hidas tekemään käsitöitä, ja aloitin jo syyskuussa näitä neulomaan).
Minua vähän harmittaa, mutta en halua ääneen sitä tunnustaa etten vaikuta joltain pikkulapselta. Enkä toivo että hän olisi ostanut mitään kallista, ihan pelkkä ele olisi riittänyt. Olenko naurettava kun harmistuin..
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En ihan täysin ymmärrä viittausta ylipainoon tai kissoihin, meillä on kyllä kaksi koiraa (Eikä niille ole mitään tonttuasuja). Tiedän että lahjat jaetaan vasta maanantaina, siksi mies varmaan äsken kertoi lahjan unohtuneen, etten odota turhaan mitään saavani. Hän kyllä pahoitteli asiaa, ja vaikutti itsekin aidosti harmistuneelta. Ja koska olen aikuinen ihminen, sanon että "ei se mitään" ja puran lapsellisen harmistukseni tänne.
Ap
Et saa huomiota mieheltäsi ja haet nyt sitä täältä? Ja nyt elätte onnellisena elämänne loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
En ihan täysin ymmärrä viittausta ylipainoon tai kissoihin, meillä on kyllä kaksi koiraa (Eikä niille ole mitään tonttuasuja). Tiedän että lahjat jaetaan vasta maanantaina, siksi mies varmaan äsken kertoi lahjan unohtuneen, etten odota turhaan mitään saavani. Hän kyllä pahoitteli asiaa, ja vaikutti itsekin aidosti harmistuneelta. Ja koska olen aikuinen ihminen, sanon että "ei se mitään" ja puran lapsellisen harmistukseni tänne.
Ap
Aikuisen tulisi jo osata ottaa vastuuta omista tunteista eikä mököttää sisälle päin kuin joku pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit.
Eksäni ei antanut lahjoja kenellekään koskaan. Minä ne hoidin hänelle, lapsille ja koko helvetin suvulle.
Nyt sain tyttäreltä lahjaksi hopeakorun, jonka hän on itse alan oppilaitoksessa tehnyt. Ihana, ihana tyttäreni. Emme näe jouluna, joten vaihdoimme lahjat etukäteen.
Ostin puolisolleni viisi lahjaa. Niistä tasan yksi oli sellainen, jonka ostin kaupasta, siis kaupparakennuksesta. Kaiken muun sain netistä. Ja olisin saanut sen yhdenkin, mutta ei ollut mitään syytä maksaa postikuluja kun olin muutenkin liikkeellä kaupassa, joka niitä myy.
Sinunkin miehesi ehtii hankkia vielä vaikka mitä aineettomia lahjoja!
Vierailija kirjoitti:
Eksäni ei antanut lahjoja kenellekään koskaan. Minä ne hoidin hänelle, lapsille ja koko helvetin suvulle.
Nyt sain tyttäreltä lahjaksi hopeakorun, jonka hän on itse alan oppilaitoksessa tehnyt. Ihana, ihana tyttäreni. Emme näe jouluna, joten vaihdoimme lahjat etukäteen.
Sinä olit se lapsen tasolle typistetty viaton uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aikuisen tulisi jo osata ottaa vastuuta omista tunteista eikä mököttää sisälle päin kuin joku pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit.
Just näin! Pitäisi mutta harmittaa silti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lahjojen saamattomuus mainittu nyt voikin uhriutua omasta menneisyydestä ja päteä nykyisyydellä. Vähän jäin epäselväksi mitä tämä antoi itse aiheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just näin! Pitäisi mutta harmittaa silti.
Ap
Voi pyhä jeesus totta kai sinua saa ja pitääkin harmittaa, mutta sinun pitäisi pystyä puhumaan asia läpi miehesi kanssa ja olla se aikuinen ottamalla sitä todellista vastuuta eikä kiukutella yksinäsi.
suosittelen että käytte tutkituttamassa dementiaa
Voithan sanoa, että ei se mitään en minäkään hankkinut sinulle lahjaa. Vaikuttaa ainoastaan välinpitämättömältä mieheltä; en ehtinyt ostaa lahjaa.