Jeesus on syntynyt syyskuussa
Jeesus on syntynyt syyskuussa todistetusti, miksiköhän hänen synttäreitään vietetään joulukuussa? Jeesuskin tykkäsi punaviinistä joten tiukkapipouskovaiset älkää turhaan ärhennelkö.
Kommentit (14)
Minulla on tonkassa 3 litraa Jeesuksen verta.
No ole hyvä ja esitä ne todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Lue raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue raamatusta.
Miltä sivulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue raamatusta.
Raamattu ei ole historiallinen asiakirja vaan vuosisatojen aikana luotu kooste kansantarinoista. Tuon ajan verotusasiakirjat ja muut vastaavat dokumentit taas ovat ihan oikeita todisteita.
Jeesus eli elokuvaohjaaja Jesus "Jess" Franco syntyi 12. toukokuuta 1930 ja kuoli 2. huhtikuuta 2013 (RIP). Oikea päivä viettää joulua on siis toukokuun 12. päivä. Jess ohjasi todella monta hienoa... öhöm... "taiteellista" elokuvaa. Minulla on monia niistä DVD:nä.
Koska joulun kohdalle tarvittiin jokin uskonnollinen juhla, jota voitaisiin juhlia pakanallisen keskitalven juhlan sijaan. Sen takia Jeesuksen synttäreitä juhlitaan jouluna.
Jos jotakuta kiinnostaa tsekata.. Youtubesta löytyy reilun tunnin mittainen dokumentaari nimeltään "The Star Of Bethlehem". (Valitettavasti Englanninkielinen) Ihan mielenkiintoinen se kaveri joka on ottanut asiakseen tutkia että mikä ihme se jouluyön tähti oli ja milloin se oikeasti oli taivaalla.
Koska joulu ei ole Jeesuksen vaan Auringon syntymän juhlaa. Raamatussa ei lue mitään ajankohtaa Jeesuksen syntymälle. Väite siitä, että hän olisi syntynyt syyskuussa kumpuaa Koraanista. Siellä Maria synnytystuskissaan ravisteli taateleita palmusta syödäkseen, ja ne taas kypsyvät joskus syyskuun tienoilla. Jos Raamatun ja Koraanin välillä pitäisi valita (olen lukenut molemmat), niin Koraaniin luotan paljon vähemmän kuin Raamattuun. En siis näe syytä juhlistaa Jeesuksen syntymää syyskuussa enkä joulukuussakaan. Tai ylipäätään juhlia Jeesuksen syntymää (ei Raamatussa ole pienintäkään mainintaa siitä, että Jeesuksen syntäreitä kuuluisi juhlia). Joulu on mulle pitenevän päivän juhlaa, valo lisääntyy ja aurinko alkaa taas viipyä pitempään pohjoisella pallonpuoliskollamme.
Vierailija kirjoitti:
Koska joulu ei ole Jeesuksen vaan Auringon syntymän juhlaa. Raamatussa ei lue mitään ajankohtaa Jeesuksen syntymälle. Väite siitä, että hän olisi syntynyt syyskuussa kumpuaa Koraanista. Siellä Maria synnytystuskissaan ravisteli taateleita palmusta syödäkseen, ja ne taas kypsyvät joskus syyskuun tienoilla. Jos Raamatun ja Koraanin välillä pitäisi valita (olen lukenut molemmat), niin Koraaniin luotan paljon vähemmän kuin Raamattuun. En siis näe syytä juhlistaa Jeesuksen syntymää syyskuussa enkä joulukuussakaan. Tai ylipäätään juhlia Jeesuksen syntymää (ei Raamatussa ole pienintäkään mainintaa siitä, että Jeesuksen syntäreitä kuuluisi juhlia). Joulu on mulle pitenevän päivän juhlaa, valo lisääntyy ja aurinko alkaa taas viipyä pitempään pohjoisella pallonpuoliskollamme.
koraani on kristitylle ainoastaan harhaopin tietolähde.
34. Puhu israelilaisille ja sano: Tämän seitsemännen kuun viidentenätoista päivänä on lehtimajanjuhla Herran kunniaksi; se kestää seitsemän päivää.
5. Moos. 16:13 Lehtimajanjuhlaa vietä seitsemän päivää, korjatessasi satoa puimatantereeltasi ja kuurnastasi.
Miksi näitä samoja aloituksia tehdään aina? Kukaan ei tiedä tarkkaa syntymäaikaa ja näitä asioita on tutkittu ja saatu selvitettyä vasta sen jälkeen kun on päätetty milloin Jeesuksen syntymää juhlitaan.
Pointtihan on siinä että jouluna on haluttu ylipäätään viettää Jeesuksen syntymäpäivää eikä siinä että Jeesus ihan varmasti syntyi joulukuun 25. päivä vuonna 0. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa milloin todellisuudessa Jeesus on syntynyt.
Eihän aika ihmisetkään vietä synttärijuhliaan oikeina päivinä vaan saattavat vasta viikkoa myöhemmin tai viikkoa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
34. Puhu israelilaisille ja sano: Tämän seitsemännen kuun viidentenätoista päivänä on lehtimajanjuhla Herran kunniaksi; se kestää seitsemän päivää.
5. Moos. 16:13 Lehtimajanjuhlaa vietä seitsemän päivää, korjatessasi satoa puimatantereeltasi ja kuurnastasi.
Tuoko nyt sitten todistaa Jeesuksen oikean syntymäpäivän? Haloo nyt.
Siksi koska juhlan ajankohta on päätetty joulukuulle. Oliko muuta?