Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirkosta erotaan?

Vierailija
21.12.2018 |

Miksi kirkosta erotaan aina jouluna?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kirkollisveroja seuraavana vuonna.

Syynä on AINA raha, vaikka eroamiselle yritetään keksiä jokin parempi syy. :D

No ei ihan näinkään. Minä erosin koska kirkko ei enään tukeudu Raamattuun. Naispappeus, homot ja lesbot yms.

Totta. Typeryyskin voi olla syynä eroamiseen.

Olen julkipakana ja erosin kirkosta heti kun minusta tuli täysi-ikäinen koska minuun ei ne pappien ja Raamatun jutut uponneet. Mutta jos joku kuuluu kirkkoon,  niin eikös ne opit pitäisi ottaa silloin tosissaan eikä kuulua kyseiseen järjestöön vain hää- ja hautajaisrituaalien takia. Minusta luterilainen kirkko on sikäli hampaaton että se ei edes uskalla vetää omaa linjaansa vaan pyrkii liikaa miellyttämään kaikkia pitämällä seinät leveällä ja katon korkealla. Niinpä kirkko vuoron perään joko kumartaa tai pyllistää liberaalien tai konservatiivien suuntaan. Kirkkoon ei pitäisi liittyä lapsikasteen yhteydessä vaan vasta kun täysi-ikäinen, jolloin ihminen paremmin hahmottaa mistä on kyse.

Vierailija
22/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirkossa käyminen ei tee sinusta sen enempää kristittyä, kun autotallissa käyminen tee sinusta autoa. " En muista missä ton kommentin kerran luin, mutta jäi mieleen, oli minusta todella hyvin ja hauskasti sanottu. Sitä mukaellen, uskoa voi vaikka ei virallisesti kirkkoon kuulukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni mäkin olisi jättänyt eroamatta kirkosta - tai siis mielelläni olisin ollut kuulumatta koko laitokseen - mutta jouduin eroamaan, sillä mut oli siihen väkisin vauvana liitetty. :I Erosin tosin jo 15-vuotiaana, ennen kuin veroja aloin maksella.

Jos ketään ei pakolla liitettäisi niin koko laitos kuivuisi kasaan muutamassa kymmenessä vuodessa.

Mikä tilalle? Ateismi ei kelpaa

Miten niin mitä tilalle? Ei mitään. Miksi pitäisi olla mitään tilalla?

Vierailija
24/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtauskonto tulee.

Vierailija
25/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on sille rahalle parempaakin käyttöä. En usko prinsessasatuihinkaan joten miksi uskoisin tähänkään?

Vierailija
26/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirkollisveroja seuraavana vuonna.

Heh, mitä paskaa suollat.

Mitenkäs se, että mitään jumalaa ei ole olemassa ja koko firma on täysin järjettömän satuolentokultin ympärillä pyörivää diipadaapaa.

Vierailija
27/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin koska mun palkalla en rahoita kirkon toimintaa, kiinteistöistä aiheutuvia kuluja, työntekijöiden palkkoja ym. Ju.malako hyvä ja kaikkivaltias.? Kato maailman menoa, äijä on sanonko mikä.

Vierailija
28/28 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä maallistuminen ja se, että ihminen päättää luottaa oman järkensä niin korkealle, että uskoo tekevänsä oikean ratkaisun henkilökohtaisen uskon suhteen- eli olla uskomatta. Hengellisyys myös on etäinen juttu ja kokematon.

Itse koen toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme