Miksi kirkosta erotaan?
Kommentit (28)
"Kirkossa käyminen ei tee sinusta sen enempää kristittyä, kun autotallissa käyminen tee sinusta autoa. " En muista missä ton kommentin kerran luin, mutta jäi mieleen, oli minusta todella hyvin ja hauskasti sanottu. Sitä mukaellen, uskoa voi vaikka ei virallisesti kirkkoon kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä on AINA raha, vaikka eroamiselle yritetään keksiä jokin parempi syy. :D
Mielelläni mäkin olisi jättänyt eroamatta kirkosta - tai siis mielelläni olisin ollut kuulumatta koko laitokseen - mutta jouduin eroamaan, sillä mut oli siihen väkisin vauvana liitetty. :I Erosin tosin jo 15-vuotiaana, ennen kuin veroja aloin maksella.
Jos ketään ei pakolla liitettäisi niin koko laitos kuivuisi kasaan muutamassa kymmenessä vuodessa.
Mikä tilalle? Ateismi ei kelpaa
Miten niin mitä tilalle? Ei mitään. Miksi pitäisi olla mitään tilalla?
Koska minulla on sille rahalle parempaakin käyttöä. En usko prinsessasatuihinkaan joten miksi uskoisin tähänkään?
Vierailija kirjoitti:
Ei kirkollisveroja seuraavana vuonna.
Syynä on AINA raha, vaikka eroamiselle yritetään keksiä jokin parempi syy. :D
Heh, mitä paskaa suollat.
Mitenkäs se, että mitään jumalaa ei ole olemassa ja koko firma on täysin järjettömän satuolentokultin ympärillä pyörivää diipadaapaa.
Mä erosin koska mun palkalla en rahoita kirkon toimintaa, kiinteistöistä aiheutuvia kuluja, työntekijöiden palkkoja ym. Ju.malako hyvä ja kaikkivaltias.? Kato maailman menoa, äijä on sanonko mikä.
Syynä maallistuminen ja se, että ihminen päättää luottaa oman järkensä niin korkealle, että uskoo tekevänsä oikean ratkaisun henkilökohtaisen uskon suhteen- eli olla uskomatta. Hengellisyys myös on etäinen juttu ja kokematon.
Itse koen toisin.
Olen julkipakana ja erosin kirkosta heti kun minusta tuli täysi-ikäinen koska minuun ei ne pappien ja Raamatun jutut uponneet. Mutta jos joku kuuluu kirkkoon, niin eikös ne opit pitäisi ottaa silloin tosissaan eikä kuulua kyseiseen järjestöön vain hää- ja hautajaisrituaalien takia. Minusta luterilainen kirkko on sikäli hampaaton että se ei edes uskalla vetää omaa linjaansa vaan pyrkii liikaa miellyttämään kaikkia pitämällä seinät leveällä ja katon korkealla. Niinpä kirkko vuoron perään joko kumartaa tai pyllistää liberaalien tai konservatiivien suuntaan. Kirkkoon ei pitäisi liittyä lapsikasteen yhteydessä vaan vasta kun täysi-ikäinen, jolloin ihminen paremmin hahmottaa mistä on kyse.