Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän piikittely

Vierailija
21.12.2018 |

Minulla on ystävä joka on kuunnellut ja auttanut minua. Sama toisinpäin eli kyse ei ole yksisuuntaisesta toiminnasta.

Syksyllä oli hieman huono tilanne taloudellisesti; minun sairastuminen, miehen työttömyys yms. En kuitenkaan pyytänyt eikä tarjottu mitään taloudellista apua (enkä oli ottanut vastaankaan jos olisi tarjottu). On siis paremmin toimeentuleva pariskunta.
Kunhan purin sydäntäni, ja hän minulle parisuhteestaan.
Eli molemmin puolista juttelua huolista.
Toki olemme puhuneet muustakin kuten iloinneet toistemme puolesta joku joku asia selvinnyt tai mennyt muuten hyvin.

Tämän kuun alusssa voitin suht kalliin television. Kaikki muut ystävät ja tuttavat ovat iloinneet perheemme puolesta mutta tämä yksi ystävä on ruvennut piikittelemään yms.
Sanoi jo heti tuolloin, että myy se telkkari kun kuitenkin tarvitsette vielä joku päivä rahaa.
Kun meillähän on suht uusi tv. Tosin käytettynä ostettu ja ihan toimiva.
Että miksi pidätte sen voitetun? Kun teillähän on jo telkkari...
Tätä piikittelyä on jatkunut nyt tähän asti enempi tai vähempi.
Kuorruttaa kommentit nauru- ja silmäniskuhymöillä. Pari ekaa kommenttia otin ihan huumorilla, mutta nyt ei enää jaksaisi.

Tänään oli kyse eräästä tapahtumasta: ystävä oli ostanut lipun aika heti kun pystyi. Minä totesin että taitaa minulta jäädä väliin, kun liput on suht kalliita, ainakin juuri nyt ostettavaksi.
Totesi sitten että olisit myynyt sen telkkarin niin nyt olisi sitten rahaa lähteä ja silmäniskuhymiö loppuun....

Tunnustan, että tuo tuntui pahalta.
Tiedän että jos sanon tuon niin vastauksena on, että ei tarkoittanut pahalla, vähän huumoria ja että tottahan tuo on.

Ottaisitteko huumorilla vai loukkaantuisitteko? Sanoisitteko ja millä tavoin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on selvästi kateellinen tuosta telkkarista.

Vierailija
2/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ärsyttää juuri se mitä vitsin varjolla sulle sanookin, eli mikset myy telkkaria kun kuitenkin rahasta on tiukkaa.

Ei se tuon kummempaa varmasti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös tuota kateellisuutta, että miksi olisi kateellinen?

Heillä isompi ja hienompi telkkari, on kaiken näköistä toimintaa yms siinä. Maksoi varmaan n. 1500 tms. Eikä ystäväni sitä edes itse maksanut, vaan sai vanhemmiltaan avustusta ja mies maksoi loput.

Tuo voittamani telkkari on alle tonnin arvoinen, ovh jotain 700 luokkaa.

Eikä ole kenellekkään muulle yhteiselle ystävällä/tuttavalle käyttäytynyt noin...

Vierailija
4/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ärsyttävältä tyypiltä. Ainakin paljastui nyt sellaiseksi . Ei kykene olemaan reilu ja aidosti iloisemaan kun onni pikkasen potkaisee kamua.

Mistä tuollaiset feikkikaverit tunnistaa :  vinkki :

Hymiöt, tuo passiivisagressivisten piilovettulijoiden käytetyin vuorovaikutuskeino.

Vierailija
5/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten kuulun hyväosaisiin, koska en edes muistaisi jotain kaverin  telkkarin voittamista. 

En oikein osaa ottaa kantaa siis. 

Vierailija
6/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa sinäkin inisemästä ettei ole varaa jos on 700eukun teevee kainalossa, okei.

Vierailija
7/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei vaan voi ymmärtää mikset myy sitä telkkaria, ja silti valitat rahanpuutetta.

Vierailija
8/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä ärsyttää juuri se mitä vitsin varjolla sulle sanookin, eli mikset myy telkkaria kun kuitenkin rahasta on tiukkaa.

Niin, miksi ärsyttää tuo?

Kun ei nyt enää ole isompia raha-huolia ja hän kyllä tietää sen.

Tuo tapahtuma olisi muutenkin ollut kallis lähteä vaikka mies olisi töissä ja minä terve. Olisin joka tapauksessa miettinyt jokusen tovin sinne lähtemistä...

Vierailija
9/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallisesti minusta ihan asiallista kehottaa myymään, jos teillä kuitenkin telkkari...mutta sanathan eivät kerro kaikkea. En usko, että ulkopuolinen pystyy sanomaan , mistä kysymys. IOn niin monenmoista asiaa vuorovaikutuksessa ja jos hyvään suhteeesen tulee jokin juttu, joka ei ole kiva, senkin huomaa ja vaistoaa, mutta ei sitten tiedä, mikä on.

Anna ajan vähän kulua eteenpäin. 

Vierailija
10/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ihmettelee mikset myynyt sitä telkkaria. Hän olisi itse tehnyt niin sinun asemassasi, varmaan useamman satasen olisi siitä saanut? Joskus jotkut toisten päätökset ihmetyttää, mutta turha siitä asiasta on tietysti jauhaa loputtomasti. Ei kaikesta aina tarvitse etsiä jotain kummallisia piilomerkityksiä.

Vierailija
11/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei vaan voi ymmärtää mikset myy sitä telkkaria, ja silti valitat rahanpuutetta.

Mutta kun en ole valittanut rahanpuutetta tuon syksyisen keskustelun jälkeen.

Olen kertonut kun asiat järjestyivät, jo pari kk sitten...

Vierailija
12/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös tuota kateellisuutta, että miksi olisi kateellinen?

Heillä isompi ja hienompi telkkari, on kaiken näköistä toimintaa yms siinä. Maksoi varmaan n. 1500 tms. Eikä ystäväni sitä edes itse maksanut, vaan sai vanhemmiltaan avustusta ja mies maksoi loput.

Tuo voittamani telkkari on alle tonnin arvoinen, ovh jotain 700 luokkaa.

Eikä ole kenellekkään muulle yhteiselle ystävällä/tuttavalle käyttäytynyt noin...

Outoa miten hyvin olette perillä toistenne hankinnoista. Minkä ihmeen takia omia raha-asioita pitää kellekään selittää? Siihen lippujuttuunkin olisit voinut vastata, että et nyt lähde, selittämättä rahan puutteesta.

Ehkäpä ystäväsi on vain kyllästynyt siihen, että jauhat rahasta ja sen puutteesta hänelle.

Vierailija
13/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ärsyttää tuo?

Kun ei nyt enää ole isompia raha-huolia ja hän kyllä tietää sen.

Tuo tapahtuma olisi muutenkin ollut kallis lähteä vaikka mies olisi töissä ja minä terve. Olisin joka tapauksessa miettinyt jokusen tovin sinne lähtemistä...

No en mä tän paremmin lähde sun kaverin sielunelämää spekuloimaan. Usein ihmiset kuitenkin tarkoittavat sitä mitä sanovat. Ehkä häntä vain rasitti kuunnella sun huolia ja hän ei ole päivittänyt itselleen käsitystä sun rahatilanteesta. Kysy häneltä suoraan että mikä homma kun tarvii kuittailla.

Vierailija
14/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ole ystävälle puhunut kuin tuolloin alkusyksystä taloudellisesta tilanteesta. Ja olen myös kertonut kun kaikki on ok..

Ja jos ystävä ihan itse kertoo miten ja millä hankkivat oman telkkarinsa, niin kyllä mä silloin sen sitten tiedän...

Vierailija
15/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en ole ystävälle puhunut kuin tuolloin alkusyksystä taloudellisesta tilanteesta. Ja olen myös kertonut kun kaikki on ok..

Ja jos ystävä ihan itse kertoo miten ja millä hankkivat oman telkkarinsa, niin kyllä mä silloin sen sitten tiedän...

Et näköjään edes itse huomaa rahasta jauhamistasi. Ihan oman kertomasi mukaan teit niin viimeksi tänään.

Keksi muita puheenaiheita.

Vierailija
16/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kommenttisi julk hyväks jälkeen. Täytyy yrittää pätkiä tuota kirjoittamaani, jos saisin sen näkyviin.

Älytöntä jankutusta tuolta ystävältä, minusta.

Vierailija
17/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään edes itse huomaa rahasta jauhamistasi. Ihan oman kertomasi mukaan teit niin viimeksi tänään.

Ei sinun ole pakko tätä ketjua lukea / saati vastata siihen. Ap:n ketju kai on = ap valitsee puheenaiheen

- ei ap

Vierailija
18/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko tätä ketjua lukea / saati vastata siihen. Ap:n ketju kai on = ap valitsee puheenaiheen

- ei ap

Tarkoitettu ohjeeksi puheenaiheen valitaan ystävänsä kanssa.

Vierailija
19/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ap

Tollo.

Vierailija
20/21 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ap

Tollo.

Tollompi? Töllömpi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi