paljonko teillä suunnilleen mennyt rahaa omien lastennne joululahjoihin?
Kommentit (62)
Aikuisille lapsille 0€, teinille 180€ josta 4 lahjaa ja 50€ rahana.
Teinit 13 ja 16v.
Molemmille 100€ + lahjoja noin 200€ arvosta, yht. 600€.
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaan lahjoihin meni noin 300 euroa mutta niistä riittää iloa hänelle pitkään. Omat puhelin- ja vaaterahansa hän saa tienata ihan itse.
Sun kuuluu maksaa tuon ikäisen puhelin- ja vaaterahat.
Yksi 2v, lahjaan mennyt 8 euroa yhteensä vanhemmilta.
Noin 100 euroa per lapsi, kolme 12-18 vuotiasta. Kaikki saa mitä toivoo.
En paketoi sukkia ja karkkeja
Kaksi varhaisteiniä. Noin 1500,- kunkin lahjoihin.
Ostin muodollisesti yhden kolmisenkymppiä maksaneen kirjan joululahjaksi. Teinille ei kelpaa mikään eli turha hänelle on lahjoja ostella. Kirjan voi antaa meille luettavaksi jos ei halua itse lukea.
Viime vuonna kauhea ulina ja rähinä joululahjoista koska mikään niistä ei miellyttänyt häntä. Sen vuoksi tänä vuonna säästeliäämpi linja. Vähemmän lahjoja -> vähemmän valitettavaa.
Annan teineille satasen ja haimme kirjastosta kirjoja. Saavat ostaa itse mitä tahtovat. Ja jokainen sai toivoa lempijouluruuan mitä pitää olla. Ja lempikarkit.
1000e, kaksi lasta iältään 10v. ja 12v.
Mm uusi puhelin ja harrastusvälineitä.
Taisi mennä 50e/lapsi. Kaksi lasta, iältään 5- ja 6-vuotiaat.
Muihin lahjoihin sisaruksille ja muille lähisukulaisille, sekä itselle (joo ostan jotain aina itsellenikin) ja miehelle meni noin. 200 yhteensä.
Kaikkiin lahjoihin käytin siis noin 300 euroa yhteensä.
Joku 1000e varmaan.. En ole pitänyt kirjaa. Lapset 4v ja 5v. Tulossa heidän toiveita ja lisäksi vaatteita.
N. 190e kahdelle yhteensä. Osa lahjoista on tullut joulukalenterista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Aikuiset lapset.
Miksei aikuisia voisi muistaa? Eikö lapsetkaan siis anna sulle mitään? Aika ikävältä kuulostaa:/
Meillä on sovittu että yhteinen joulu, ruuat, herkut ja yhdessäolo saa riittää. Niihin menee helposti 400-500€. Ei enää jää rahaa aikuisten lasten lahjoihin. He puolestaan saavat laittaa rahat lastensa ja toistensa lahjoihin mieluummin, meille riittää hyvin suklaarasia tai viinipullo. Miehenkin kanssa on sovittu ettei lahjoja ostella vaan nekin rahat käytetään reissuihin.
42
600e 15v yhden lapsen lahjoihin, lisäksi saa muilta rahaa ja ehkä pari pakettia.