Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko teillä suunnilleen mennyt rahaa omien lastennne joululahjoihin?

Vierailija
21.12.2018 |

Ja minkä ikäisiä lapsia kyseessä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt n. 200e ja miehellä 65e. Meillä on 5-vuotias poika. Minä ostin kaikki lelut ja kirjat. Mies osti potkulaudan ja kypärän. Pidän summaa ihan kohtuullisena. 

Vierailija
22/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin 50 e 11-vuotiaan lahjoihin ja 30 e 7-vuotiaan lahjoihin. Mies osti myös lahjoja, varmaan yhtä paljon meni. Lisäksi saavat lahjoja isovanhemmilta, kummeilta, sukulaisilta.

Kaikki omat lahjat on ostettu alennusmyynnistä tai tilattu ebaysta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ja tyttären teinit 17v ja 18v, lahjat+rahaa noin 2000e.

Vierailija
24/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin satku/1 tenava. Rouvan lahjoihin noin tonni.

Vierailija
25/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60€, 7-vuotias.

Vierailija
26/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80 euroa 4-vuotiaan lahjoihin, sisältää mm. sukset. Alennuksia ja tarjouksia hyödynnetty kaikissa ostoksissa.

Vierailija
27/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v ja 12 v ja 16 v. Rahaa on minulta mennyt 50 € per lapsi. Kalleimmat lahjat maksavat 20 €. 16 v on ollut mukana täyttämässä nuorempien toiveita lahjaostoksilla. Hän totesikin, että nyt on tarpeeksi. Olen ostanut hänelle 50 €:lla.

Joulun jälkeen saavat alennusmyynneistä sitten yhteensä sadoilla euroilla tai jopa yli tuhannella eurolla elektroniikkaa, vaatteita, urheiluvälineitä yms tarpeeseen.

Teemme lapsille hankintoja kaksi kerta vuodessa isommin ja aina alesta; talviset hankinnat ja kesäiset hankinnat. Joulussa ei ole tärkeää kuluttaminen. Jouluksi hinnatkin ovat korkeammat, joten emme tahdo maksaa tyhjästä!

Vierailija
28/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta 6v ja 1v. Ja alle 80e meni lahjoihin.

Vierailija
29/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0e. Kaksi lasta, 13- ja 16-vuotiaat. En ole ikinä ostanut heille lahjoja sinänsä, vaikka ei mitään jehovalaisia ollakaan. Minusta koko joululahjonta vaan on aina ollut naurettavaa.

Toki noihin uppoaa kaikki rahat, omat ja varastetut. Isompi on joululoman ulkomailla ja nuoremmallekin pitää jotain viihdytystä keksiä. Teatteriliput olen jo ostanut.

voi lapsiparkoja:(

Sääliksi tosiaan käy, jos heillä oikeasti noin surkea äiti. Mahtaa tuntua heistä pahalta aina jouluisin, kun muut lapset joulunvietossa ja heidän äitinsä ei viitsi edes lapsiaan varten joulua järjestää.

He eivät ole myöskään jouluihmisiä. Meidän suvuissa niitä ei oikein ole yhtään. Onneksi. Lapset eivät tykkää perinteisistä jouluherkuista, paitsi pipareista, joita toki tehdään. Vanhempi on änkyräateisti ja nuorempaa ei ylipäätään henkiset asiat kiinnosta, vaikka olen aina yrittää kasvattaa lapsia agnostikoiksi oman elämänkatsomukseni mukaan. Juu, en usko heidän kärsivän vaikka eivät pääsekään joulumaterialismista juuri nauttimaan.

Vierailija
30/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 100e, lapset 4v ja 7v. Molemmat saa fanituskohde-palapelit (Adlibris, yhteensä 6,80e), toinen saa jatkoa ja pari toimivaa autoa autorataansa (n. 40e) ja toinen petsien kissatalon ja petsejä (n. 50e).

Lisäksi lahjoja tulee isovanhemmilta, tädeiltä, enolta ja kummeilta, yhteensä ehkä 7-8 pakettia per lapsi muilta kuin meiltä.

Vierailija
31/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 100e. 1v ja 3v lapset. Molemmat saavat yhdet lelut ja yhteisenä lahjana soitinsetti. Kummallekin yöpuvut ja sitten vielä lautapeli. Ai niin oli esikoiselle vielä muovailuvahasetti jonka ostin joskus syksyllä alennuksesta.

Saako lapset muilta lahjoja kuin teiltä? Itse muistan, että kun omat lapset oli pieniä niin ei hankittu itse heille mitään lahjoja kun sukulaisilta tuli niin paljon.

En tiedä saako, tuskin. Kukaan ei ainakaan ole toiveita kysellyt. Molemmat lapset ovat syntyneet lähellä joulua ja heillä oli hetki sitten synttärit niin ilmeisesti ajatellaan ettei he joululahjoja enää tarvitse.

Vierailija
32/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä arvioisin että vain noin 50€. Lapsi on 11v. Hän viettää joulun isänsä luona, joten me ostamme mieheni kanssa hänelle lahjat vasta välipäivinä alennusmyynneistä ja hän avaa ne vasta joulun jälkeen. Tehdään näin aina joka toinen joulu kun lapsi on isällä, usein siinä säästää pitkän pennin.

Vierailija
33/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000 euroa, 3 lasta 3v, 8v ja 13v.

Vierailija
34/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e, yksi 10-vuotias

Vierailija
35/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ 14 ja 16-vuotiaat.

Vierailija
36/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 euroa.

Aikuinen lapsi.

Vierailija
37/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3v ja melkein 2v, lahjoihin mennyt aikalailla, ei varmasti riitä satanen. Paha laskea, kun lahjoja olen ostellut pitkin vuotta. Meillä on aattoaamun lahjat ja aattoillan lahjat ja vielä joulukalenteriinkin sujautin muutaman aineellisen yllätyksen!

Aattoaamun lahjat koostuvat lähinnä juhla-asusta, jonka olen valmiiksi pessyt ja joka sitten illan juhliin puetaan. Illalla lahjat enemmän lelu- ja pelipainotteisia mutta paketeissa myös sisävaatteita ja toppaa. Eli lahjoissa on paljon sellaista, mitä olisi tullut ostettua ilman jouluakin.

Vierailija
38/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 400 euroa (15v ja 17v (+ sen poikaystävä)

Vierailija
39/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaan lahjoihin meni noin 300 euroa mutta niistä riittää iloa hänelle pitkään. Omat puhelin- ja vaaterahansa hän saa tienata ihan itse.

Vierailija
40/62 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1500 euroa yhteensä. Kolme lasta, kaksi teiniä, yksi aikuinen.

Lahjat olivat ns. pitkäaikaisjuttuja, joten vaikka kertasumma on iso, ne tulevat pitkällä tähtäimellä aika halvoiksi. Lahjoissa oli soittimia, muita harrastusvälineitä ja kodin tarvikkeita.

Noissa lahjoissa on järkeä. Nykyään teinit osaavat arvostaa pitkäikäisiä lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi