Tekeekö mies aloitteen, jos haluaa seurustella?
Olen tapaillut reilun vuoden erästä miestä. Alkuun en pitänyt itsekään suhdettamme kovin vakavana ja tapailin muitakin. Suhteemme kuitenkin syveni pikkuhiljaa, vaikka yritin jarrutella. Ennen ajattelin, etten ole parisuhdeihminen ja olen tuon miehellekin sanonut, kun mies halusi seurustella. Ajan kanssa tunteeni ovat kuitenkin syventyneet, enkä pysty enää ajattelemaan elämääni ilman häntä. Olisin valmis sitoutumaan ja perustamaan perheen hänen kanssaan. Nyt mies tuntuu kuitenkin alkaneen vuorostaan jarrutella. Olen yrittänyt monta kertaa viime kuukausina ottaa seurustelun puheeksi, mutta mies vaihtaa aina puheenaihetta. Olen jopa kysynyt ihan suoraan, haluaako hän alkaa seurustella ja missä suhteessamme mennään, johon hän on vastannut kierrellen ja vaihtanut aihetta. Hän tuntuu muutenkin kiusaantuvan, kun yritän ottaa asian esille. Aiemmin hän puhui paljon tulevaisuudesta ja teki aivan konkreettisia suunnitelmia, joissa olin mukana. Tuolloin itse jarruttelin. Nyt roolit ovat aivan toisinpäin. Tavallaan ymmärrän, miksi miehen on vaikea sitoutua suhteeseen, koska meillä on ollut ongelmamme, eikä suhteestamme tulisi todellakaan helppo. Itse olisin silti valmis yrittämään, koska välillämme on yhteys, jota en ole kokenut kenenkään muun kanssa.
Pitäisikö minun vielä kerran kysyä haluaako hän seurustella vai odottaa, että hän itse ottaa asian esille? Olen niin monta kertaa yrittänyt, että se alkaa tuntua jankkaamiselta ja painostamiselta. En voi kuitenkaan jatkaa loputtomiin näinkään, tietämättä missä mennään ja onko meillä yhteistä tulevaisuutta. Olen hänen kanssaan enemmän tekmisissä kuin kenenkään muun kanssa ja jaamme keskenmämme kaiken. Mutta jos hän haluaa suhteemme pysyvän vain ystävyytenä, ehkä minun pitää yrittää etääntyä hänestä. Jos mies haluaisi seurustella vakavasti, kai hän itse tekisi aloitteen tai ainakin vastaisi selvästi, jos kysyn asiasta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mies sitoutuu hanakammin ihastumisvaiheessa. Nyt kun ruusunpuna on alkanut haalistua laseista, mies haluaisikin pitää vaihtoehtonsa auki paremman varalta. Et ole enää hänen ykkösvaihtoehtonsa. Sori.
Tämä. Rauta pitää takoa silloin kun se on kuumaa.
Varmin tapa olla löytämättä ketään on usean ihmisen tapailu päällekkäin. Todellista omaan jalkaan ampumista. Katso aina yksi ihminen kerrallaan loppuun asti ja keskity siihen ihmiseen, unohda muut.
Kyllä ap olet jo saattanut itse omilla toimillasi möhliä vakavamman suhteen mahdollisuudet.
Miksi tapailla vähän sitä, tätä ja tuota? Miksei voisi keskittyä yhteen kerrallaan ja jos ei natsaa keskustella sitten ettei kemiat kohtaa ja sen jälkeen uutta putkeen? En oikein ymmärrä nykyajan buffetdeittailua missä pidetään väylät avoinna moneen suuntaan ja menetetään ehkä se paras mahdollinen vaihtoehto.