Paras turvaistuin kasvot menosuuntaan.
Listatkaa. Selkämenosuuntaan on ehdoton ei matkapahoinvoinnin vuoksi.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei missään nimessä palkki-istuinta. Palkin kanssa erittäin huono, jos kolari sattuu, paine keskittyy keskivartaloon.
Käännettävä istuin myös huono, 5pistevaljaita ei suositella kasvot menosuuntaan.
Usein pahoinvointi johtuu huonosta näkyvyydestä ja/tai huonosta istuma-asennosta. Kurkkaas googlesta turvaistuinblogi. Itse aion kokeilla kaikki keinot selkä menosuuntaan, ennen kuin annan periksi pahoinvoinnille istuin-asiassa, jos pahoinvointia alkaa olla.
Ehdottomasti naama menosuuntaan. Minä en rupea kuuntelemaan jatkuvaa karjumista hetkeäkään. On se lapsellekin mukavaa, kun ei tarvitse istua polvet suussa.
Jos tässä enemmänkin trollaillaan, niin kaikkein mukavinta lapselle on, kun saa viipottaa vapaana takapenkeillä ja kiivetä vaikka farmarin peräkontin puolelle.
Samaa mieltä! Tämä on ihan 5/5 otsikon perusteella
Ja kelle tahansa tätä selkä menosuuntaan epäilijälle: olin auto-onnettomuudessa 80 vauhdissa ja niskat retkahti, kiitos turvatyynyjen ei käynyt mitään pahempaa. Auto meni lunastuskuntoon ja niskat edelleen kipeät kuukausi onnettomuuden jälkeen. Mitä luulet mitä olisi käynyt jos autossa olisi ollut mukana myös pieniä lapsia kasvot menosuuntaan? Minkälainen retkahdus heille olisi ollut? Onnettomuuden syy ei minusta riippuvainen.
Miksi on niin vaikea uskoa turvatestien tuloksia.. mikä teitä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pulmasi, mutta mieti nyt vielä, jos lapsi on kovin pieni. Kumpi on parempi, pahoinvoiva lapsi tai mahdollisesti vammautunut/menehtynyt lapsi?
Miksi ihmeessä lapsi vammautuu 100% varmasti kasvot menosuuntaan matkustaessa, mutta selkä menosuuntaan ei? Tiedän lapsia, joita alkaa oksettaa välittömästi kun selkä on menosuuntaan, eikä matkustamisesta vaan tule mitään. Tietenkin kaikki nämä mitä autoliitto yms.tarjoavat ovat suosituksia, eivät lain vaatimuksia. Itse käänsin lapseni 1 -vuotiaina kasvot menosuuntaan, koska jalkatila kävi heille niin pieneksi, että se aiheutti jatkuvaa nitinää. Ja kyllä, perääni ajoi toinen auto, eikä lapsille tullut silti niskan nitkahduksia, koska olivat tukevasti kiinni vöissä ja sivutörmäyssuojat myös kunnossa.
Eiköhän tuosta tule kiireellinen huostaanotto, jos pieni lapsi turvaistuimessa kasvot menosuuntaan. Se on henki pois kun pää nytkähtää rajusti eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uutta-tietoa-kahden-pikkulapsen-hen…
Noin rajussa kolarissa lapset tuskin olisivat pelastuneet, vaikka olisi köytetty teipeistä kiinni otsaa myöten selkä menosuuntaan. Meinaatko oikeasti, että lapsi säilyy vahingoittumana kunhan on selkä menosuuntaan vaikka auto olisi täysin pähkinöinä? Isäkin jouduttiin leikkaamaan ulos autosta, mutta lapsille ei olisi käynyt mitään kunhan penkit olisi ollut suositusten mukaisesti? 🤦🏼. Nyt valoja päälle siellä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuosta tule kiireellinen huostaanotto, jos pieni lapsi turvaistuimessa kasvot menosuuntaan. Se on henki pois kun pää nytkähtää rajusti eteenpäin.
😂 jep, aivsn varmasti otetaan oitis huostaan. Kerrotko mulle vielä sen lakipykälän, missä sanotaan, että on rikos kuljettaa 1 -vuotiasta kasvot menosuuntaan?
Jos tässä enemmänkin trollaillaan, niin kaikkein mukavinta lapselle on, kun saa viipottaa vapaana takapenkeillä ja kiivetä vaikka farmarin peräkontin puolelle.