Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella sokean tai kuuron kanssa?

Vierailija
20.12.2018 |

Olisiko vaikea sulattaa jompaa kumpaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumppanin sokeudella olisi ainakin tietyt etunsa, kuuron kanssa ei taitaisi korvat kestää jos sillä hermot palaa.

Vierailija
2/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkä ja sokea kuulostaa hyvältä. Mun ruma naama ei haittaisi yhtään, eikä tarvitsisi kuunnella nalkutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vaikea sulattaa jompaa kumpaa?

Ei syväjäädytys vielä toimi noin hyvin. :)

Mutta siis voisin seurustella sokean kanssa, edellyttäen tietysti, että hän on kiinnostava ihminen. Kuurosta en osaa äkkiseltään sanoa. Musiikki ja äänet ovat niin tärkeä osa elämää. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä...

Vierailija
4/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämäntilanteessa sanoisin niin, että en lähtökohtaisesti valitsisi sokeaa tai kuuroa ihmistä seurustelukumppaniksi, mutta jos pitkäaikaiselle seurustelukumppanille kävisi niin, että hänestä tulisi sokea/kuuro niin en häntä jättäisi vaan olisin rinnalla loppuun saakka.

Vierailija
5/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin pitkään sokean naisen kanssa. Loppujen lopuksi sokeudella ei juuri ollut isoa merkitystä suhteen kannalta. Kuurous olisi hankalampi kommunikoinnin takia.

Vierailija
6/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvät tissit niin miksi ei.

Vierailija
7/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdesta olisi valittava niin mieluummin sen sokean kuin kuuron kanssa.

Vierailija
8/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katsoin kun oli tosi komea mies aika vaatimattoman näköisen naisen kanssa. Hyvin epäsuhtainen pari siis. Huomasin että mies käytti viittomakieltä, nainen taas oli kuuleva. Kyllä se taitaa markkina-arvoa laskea jos on tuollainen aistivamma.

Vierailija
9/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus katsoin kun oli tosi komea mies aika vaatimattoman näköisen naisen kanssa. Hyvin epäsuhtainen pari siis. Huomasin että mies käytti viittomakieltä, nainen taas oli kuuleva. Kyllä se taitaa markkina-arvoa laskea jos on tuollainen aistivamma.

Miksi mies viittoi kun nainen kykeni kuulemaan?

Vierailija
10/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäoleellinen kriteeri mulle, mietin ihan muunlaisia asioita ihmissuhteissani.

Vierailija
11/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies viittoi kun nainen kykeni kuulemaan?

Jos mies oli viittomakielinen?

Vierailija
12/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viittoi, koska on kuuro. Hänen äidinkielensä on viittomakieli. Naisen kuulon takia mies ei viittonut.

Minä olen seurustellut kuuron kanssa. Hän ei olisi kuullut mitä puhun, joten opettelin viittomakieltä, joka oli kommunikointivälineemme.

Vierailija
13/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka kuurot tai sokeat flirttailevat, ja eikö tuollainen "normaalin" ja "rajoitteisen" suhde ole aika hankala jo ihan alkumetreiltä?

Vierailija
14/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies viittoi, koska on kuuro. Hänen äidinkielensä on viittomakieli. Naisen kuulon takia mies ei viittonut.

Minä olen seurustellut kuuron kanssa. Hän ei olisi kuullut mitä puhun, joten opettelin viittomakieltä, joka oli kommunikointivälineemme.

Mä olen kuuro. Osaan toki viittomat mutta se että on kuuro, ei tarkoita että käyttäisi viittomakieltä. Itse ainakin ihan puhun muille ihmisille ja luen huulilta mitä he vastaavat.

Vierailija
15/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta mieluummin kuuron kanssa. Olen taiteilijaihminen ja hyvin visuaalinen muutenkin, joten sokean kanssa olisi hankala olla.

Vierailija
16/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ns taitelija ihminen Tuskin olet mikään rembrannti Valitse sokea eihän niitä sinun vesiväri tuherruksista ota Erkkikään selvää

Vierailija
17/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Sokea parempi. Hän ei näkisi minua, mutta hänellä olisi tarkka kuulo. Sokeilla saattaa olla huipputarkka kuulo.

Vierailija
18/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ns taitelija ihminen Tuskin olet mikään rembrannti Valitse sokea eihän niitä sinun vesiväri tuherruksista ota Erkkikään selvää

Myyn tekemääni taidetta elääkseni, kiitos kysymästä. Sinä et niistä saa selvää mutta kaikki muut saa.

Vierailija
19/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kyselen että kuinka kuurot tai sokeat flirttailevat, ja eikö tuollainen "normaalin" ja "rajoitteisen" suhde ole aika hankala jo ihan alkumetreiltä?

No tämähän riippuu ihmisistä. Jotkut tekevät kaikesta hankalaa, toisille samat asiat voivat olla helpompia.

Ehkä flirttailu voisi ilmetä ikään kuin verbaalisena jutusteluna ja huulenheittona, jossa äänensävyillä ja muulla sisällöllä on merkitystä. Tämä siis sokeiden ja ei-sokeiden välisessä kommunikaatiossa. Mutta että ensin ylittää sen rajan ja lähtee etenemään, siinä on se kynnys, jonka jotkut ylittävät, toiset eivät. Sitten kun ihminen alkaa tutustua ihmiseen, niin siitä se saattaa lähteä jos on lähteäkseen – tai sitten ei.

Vierailija
20/27 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kumpikaan olisi este. Olen työskennellyt aistivammaisten kanssa ja eipä ainakaan työelämässä tehnyt ihmistä toista kummoisemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi