Mielipiteitä, oonko vaan liian nipo?
Mies tietää, että vihaan tupakointia paljon. Lisäksi hänen terveydelleen se on tällä hetkellä erittäin haitallista. Nyt selvisi, että mies polttaa töissä silloin tällöin. Eikä tietenkään itse kertonut vaan jäi kiinni asiasta. Suutuin asiasta ja miehen mielestä vaan liioittelen. Liioittelenko?
Kommentit (11)
Itse poltan ja mulla on ollut mies joka tupakointia vihaa ja voin kertoa ettei ole mitään ärsyttävämpää kun se, että siitä nalkutetaan tai muistutellaan ja piikitellään jatkuvasti. Ylipäänsä en käsitä mitä varten tämä mies mun kanssa rupes edes pyörimään, en itsekkään alkaisi suhteeseen esim nenää julkisella paikalla kaivelevan tai huumeita käyttävän kanssa.
Mun mielestä sun ois hyvä, ellet ole jo sitä tehnyt, sanoa miehelles ihan suoraan ja muistuttaa että vihaat tupakointia, mutta jos miestä muuten rakastat ja hänen kanssa haluat olla tästä huolimatta niin älä jaksa siitä jatkuvasti muistutella.
Ymmärrän sinua. Minun mieheni tupakoi myös, tosin ei salaa eikä ainoastaan silloin tällöin vaan päivittäin. Siihen menee hurjasti rahaa ja tietysti myös miehen terveys. Asia surettaa ja suututtaa minua ja mielestäni syystäkin. Totuus kuitenkin on, että minä en voi miehen puolesta lopettaa eikä riippuvuuteen auta asiasta moittiminen, joten yritän säästää hermojani ja olla ajattelematta asiaa kovin usein. Rakastan miestä, joten en halua erota.
Eli summa summarum, et ole nipo vaan ärsyyntynyt ihan aiheesta, mutta asialle et voi oikein tehdä mitään. Toki voi yrittää keskustella asiallisesti miehen kanssa. Jos hän polttaa vain silloin tällöin, hän ei varmaan ole ainakaan pahasti riippuvainen, jolloin lopettaminen voi olla helpompaa. Mutta jos miehen mielestä huolesi on liioiteltu, hän tuskin on halukas lopettamaan.
Jatkanpa vielä että nykyinen miehenikään ei tupakoinnista pidä, mutta ei luojan kiitos siitä nalkuta. Välttelen tupakointia hänen seurassa ja olen ollut kuukausiakin polttamatta, mutta valitettavasti repsahtanut taas. Rakastan mun miestä ja tähtään siihen ettei minussa olis moitittavaa, mutta tällä hetkellä muista syistä elämässä on nyt tosi raskas jakso, joten en voi käyttää energiaa tämän asian ratkaisemiseen. Tupakka on varmaan maailman koukuttavin asia kun siihen lähtee, mikään muu nikotiinivalmiste ei sitä voi samalla tavoin korvata, ainakin mulla.
Aiheesta tuntuu pahalta, mutta toisen riippuvuuksille ei mitään voi.
Olen myös sitä mieltä, ettei toisen riippuvuudelle mitään voi.
Nalkutin miehelleni 20 vuotta, että lopettaisi tupakoinnin, Nyt en enää nalkuta, Vien haudalle jouluna kynttilän. Kuoleman syy mm tupakointi ja sen lisäämä riski varhaisessa sepelvaltimotaudissa.
Leskeys on erittäin ikävää ja todella tylsä elämäntilanne, joten juttelehan miehesi kanssa kuinka paljon hän sinusta oikeasti välittää tupakoidessaan. Rakkautta on nimittäin välittää itsestään ja niin, ettei aiheuta sairauksia itselleen tietoisesti ja muiden huoleksi. Sitten anna asian olla. Mieti oletko valmis elämään itsemurhaajan kanssa.
Sinulla on vapaus lähteä parisuhteesta halutessasi. Toisen aikuisen ihmisen elämään sinulle ei ole oikeutta puuttua. Jokainen saa elää sillä tavalla kuin itse parhaaksi katsoo. Jos haluaa polttaa tupakkaa niin sitten polttaa. Ei se asia ole sinun määräysvaltasi alla tai vaadi hyväksyntääsi millään tavalla. Ainoa valinta jonka voit tehdä on miettiä haluatko olla tämän ihmisen kanssa yhdessä. Ynnätä plussat ja miinukset. Aina suhteessa on molempia. Toimivassa suhteessa vaaka kallistuu plussien puolelle.
Hyviä kommentteja (täällä välillä harvinaisia), ehkä yritän vielä puhua, vaikka tuntuu jo reilun 10 vuoden jälkeen jo turhalta. Toisaalta ero tällaisen takia tuntuu myös turhalta, mutta tämä ärsyttää todella paljon. Lisäksi tämä salaa tupakointi on mielestäni myös huono esimerkki lapsille. Aika umpikujassa tunnen olevani tämän asian kanssa.
Miten se sua haittaa, jos mies polttaa töissä?
A P kirjoitti:
Hyviä kommentteja (täällä välillä harvinaisia), ehkä yritän vielä puhua, vaikka tuntuu jo reilun 10 vuoden jälkeen jo turhalta. Toisaalta ero tällaisen takia tuntuu myös turhalta, mutta tämä ärsyttää todella paljon. Lisäksi tämä salaa tupakointi on mielestäni myös huono esimerkki lapsille. Aika umpikujassa tunnen olevani tämän asian kanssa.
Mutta ilmeisesti sinä et itse huomannut esimerkiksi hajusta, että mies on poltellut töissä? Joten todennäköisesti lapsetkaan eivät sitä tiedä? Vai oletko suureen ääneen vauhkonnut asiasta kotonanne?
Luulen että nalkutus sapettaa miestäsi. Voithan kokeilla lähestyä ihan asiallisesti ja muistuttaa asiasta silloin tällöin.