Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 75-vuotias vanha ?

Vierailija
19.12.2018 |

Mitä mieltä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo 10 vuotta ollut eläkkeellä, niin tottakai on vanha. Se on ihan eri asia on onko nuorekas tai jotain, vanha on silti vaikka olisi miten nuorekas, ei se ulkonäkö, luonne, käytös tai edes terveys muuta sitä tosiasiaa kuinka monta vuotta on elämää takana.

Tämän päivän 3-kymppiset laskevat todennäköisesti 75-vuotiaina, että vielä pitäisi jaksaa 5 vuotta ennen kuin pääsee eläkkeelle.

Vierailija
62/66 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihmisten kroppa on tehty vanhenemaan ulkoisesti liian aikaisin. Kaikki eivät pääse matkustamaan, asumaan ja kokemaan elämänsä aikana samoin. 1000 vuotiaskin voi olla nuori ja raikas, jos kroppaa on nuorennettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 on uusi 50. Jos on terve ja iloinen (ei masentunut), aktiivinen.

Äitini on 75 ja minä 52. Hän on nuorekkaampi kuin minä. Itse olen ikäiseni oloinen.

Vierailija
64/66 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten meistä 70 täyttäneistä tehtiin vanhuksia. En ollut koskaan ajatellut olevani vanhus, ennen kuin nuo hallituksen tyttöset stm:n ja thl:n tuella niin väittivät. Samalla tuntui, että meistä halutaan tehdä myös holhouksenalaisia, aivan kuin aivomme olisivat jo kutistuneet liki käyttökelvottomiksi.

Äitini kuoli nuorena syöpään, mutta kaksi hänen tätiään eli 94- ja 87-vuotiaiksi, hänen serkkunsa eli 97-vuotiaksi ja tämän vaimo 95-vuotiaaksi samoin kuin toinen serkkukin. Vain tuon serkun vaimo oli muistisairas ja myös fyysisesti hauras. Eli minullakin saattaa olla vielä ainakin parikymmentä vuotta elinaikaa, vaikka eihän sitä tiedä, jos vaikka liukastun huomenna niin pahasti, että kallo halkeaa. Se on silloin good bye! Ja pari kuutiota hiekkaa niskaan.

Muistuu mieleen, miten me pikkutyttöinä pohdimme, että 20 vuotta täyttänyt on jo niin vanha, että hänelle pitää niiata tevehtiessä! Olin sitten aikanaan itse parikymppinen, kun naapurin kiltti varhaisteini tuli tiellä vastaan ja niiata niksautti minulle. Tuntui suorastaan kauhealta. Tunsin itseni Metusalemin sisareksi!

Vierailija
65/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli juuri,oli just täyttänyt 75.

Vierailija
66/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli kunto on hyvä niin haitanneeko tuo ikä mittään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan