Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuminen taaperon kanssa käyttövesiputkiremontin keskellä

remppa19
19.12.2018 |

Onko täällä kokemusta asumisesta käyttövesiputkiremontin keskellä pienen lapsen kanssa?? kylppäriä ei tulla remontoimaan. vuokranantaja antaa ymmärtää että se olisi mahollista.. kaikkinensa koko urakan kestoksi on määritelty 4kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty

Vierailija
2/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluja? lähinnä jo senkin takia, että on esittää vuokranantajalle hyviä argumentteja.ja onko ne haitat läpi remontin olevia vai vaan osan aikaa..?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu, pöly, juoksevan veden puute. Ei voi asua, vaikkei olisi lapsiakaan.

Vierailija
4/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyä ja melua. Meillä vedettiin kylpyhuoneet auki rappukäytävä kerrallaan. Huoneistojen ovet auki rappukäytävään, remonttimiehiä tuli ja meni. Kylppäri pois käytöstä, keittiö pois käytöstä. Koko talon vedet katkaistu. Meillä oli vuokralaiset evakossa muualla noin 5 kk.

Vierailija
5/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vedettiin putket eli vähän pölyä ja porailua. Homman ajan vanhat putket käytössä ja lopuksi askartelivat veden uusiin sangen nopeasti eli taloyhtiön saunavessaakaan ei tarvittu. Ei siis tarvittu varsinaisia purkutöitä.

Erillistä kylppäremonttia tarjottiin, mutta en huolinut. Vanhojen putkien reiät tukittiin jollan massalla ja pieni teräspeittolevykin tarvittiin, mutta totuin jälkiin nopeasti.  Remontti olisi toki ajanut evakkoon.

Kysele siis huolella urakoitsijalta työmenetelmistä ennen evakkoa.

Vierailija
6/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu, kaksi lasta, toinen reilu yksi vuotias ja olin raskaana. Meillä ei kans kylppäriä avattu, käyttövesikatkokset kesti päivällä useita tunteja, mutta niistä ilmoitettiin hyvin. Jos on monta rappua talonyhtiössä, ei remontti yhdessä asunnossa ole välttämättä kovin pitkä, jos taas iso talo ja kaikki asunnot samojen putkilinjojen kohdilla, häiriötä on enemmän ja pidempään.

Meillä urakoitsija oli tosi kiva, teki meidän asunnon aina silleen,että katkokset meille oli mahdollisimman lyhyitä ja siivosikin (firman omistaja itse siis työskenteli miestensä kanssa) meillä jälkensä joka kerta, vissiin sääli minua lasten ja ison mahan kanssa. Pölyä oli tosi vähän asunnossa, mutta siis viemäreitä ei meillä laitettu, pelkät käyttövesiputket. Melua enemmänkin, kun betonia porasivat ym, niin se ääni kyllä kantoi koko taloon, yritettiin silloin olla ulkona mahdollisuuksien mukaan. Mutta meillä eivät noita meluisia juttuja tehneet iltaisin ja päivällä käytiin puistossa ja kerhossa ym, eli ei oltu aina kotona.

Mutta olihan siitä stressiä ja vaivaa, ja olin enemmän kuin onnellinen että remontti koko talon osalta valmiostui ennenkuin vauva syntyi. Ilman muuta vuokranalennusta kannattaa vaatia remontin ajalta, jos siis rempan ajaksi jää asumaan asuntoon, kyllä se sen verran asumisviihtyvyyteen vaikuttaa.

Vierailija
7/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi.

Vierailija
8/8 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melua enemmänkin, kun betonia porasivat ym, niin se ääni kyllä kantoi koko taloon, yritettiin silloin olla ulkona mahdollisuuksien mukaan. Mutta meillä eivät noita meluisia juttuja tehneet iltaisin ja päivällä käytiin puistossa ja kerhossa ym, eli ei oltu aina kotona.

Meidän taloyhtiössä poraaminen taisi alkaa joka päivä tasan klo 7 ja kesti aamupäivän. Itse lähdin kokonaan evakkoon, kun oma rappu oli remontin alla, mutta se melu kuului huumaavana niistä muistakin rapuista. 

Lapsia ei minulla ole, mutta jos olisi ollut, niin ennen seitsemää olisi sitten aina pitänyt lähteä ulos. Kesällä ehkä ok, mutta esim. tuossa naapuritalossa alkaa putkiremppa tammikuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi