Saako Double Cream'ia mistään Suomessa?
Ei ole siis kuohukermaa, vaan paljon rasvaisempaa ja kiinteämpää, melkein voita.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, itsekin kaipaisin, ja myös clotted creamia.
Rasvaisin oikea maitotuote mitä suomesta on lentävän lehmän ranskalainen ranskankerma, se on melkolailla keltaista, koska on niin rasvaista, ja tosiaan hapatettua, joten ei mitään double creamia.
Voi clotted creamia kun saisi Suomesta! En söisi mitään muuta kuin sconeseja clotted creamilla ja hillolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaisin oikea maitotuote mitä suomesta on lentävän lehmän ranskalainen ranskankerma, se on melkolailla keltaista, koska on niin rasvaista, ja tosiaan hapatettua, joten ei mitään double creamia.
Voi clotted creamia kun saisi Suomesta! En söisi mitään muuta kuin sconeseja clotted creamilla ja hillolla.
Sitä voi tehdä itse aika helposti, aikaa vaan pitää varata noin 12 tuntia, mutta se on siis lähinnä odottamista eikä mitään aktiivista kokkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tehdä itse aika helposti, aikaa vaan pitää varata noin 12 tuntia, mutta se on siis lähinnä odottamista eikä mitään aktiivista kokkailua.
Ai, kiitos tiedosta! Alan tutkia reseptejä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko itse tehty clotted cream säilyy hyvänä? Olen miettinyt monesti tekemistä, mutta sitten olen miettinyt etten pientä määrää "viitsi" tehdä kun tekemisessä kuitenkin kestää. Olisihan se kyllä hyvää itsetehdyn mansikkahillon ja skonssien kanssa iltapäiväteellä...
Vierailija kirjoitti:
Valion täyteläinen kuohukerma on tullut markkinoille aloituksen jälkeen. Vastaava tuote kuin double cream.
Myydäänkö tätä muuten enää missään? En itse löytänyt edes Valion sivuilta tuotelistasta.
Vierailija kirjoitti:
Eisaa. KaksPlussahan sen jo kertoi. Käytä kuohukermaa. Rasvaa noin 13% vähemmän (Kuohukerma 35%, Double Cream 48%)
kermssa jossa alle 40% rasva on myös lisäsineita vatkautuakseen, karrageenia.
Suomi on holhousyhteikunta
Ks https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/valio-double-cream-kuohukerma-25-dl…
Voi olla että löytyy lähi k-kaupasta
Saakohan kukaan nainen tänään juhannuksen kunniaksi "double creamit"? ;)
Konvehteihin tai suklaa ganacheen ylipäätään käytetään nestemäista kermaa. Double creamia on sekä nestemäistä (normi kuohukerma sopii hyvin tämän sijaan) ja sitten sellaista paksua kiinteämpää.