Huolestunko turhaan vai horjuttaisiko sinunkin luottamustasi? Miehestä
Uusi miesystäväni kertoi kaverinsa pettäneen vaimoaan. Minusta kaverin olisi pitänyt kertoa vaimolle, jotta vaimo saa päättää, haluaako jatkaa elämää miehen kanssa. Miesystäväni mielestä vaimoa ei satuta se, mitä hän ei tiedä, ja hänellä on kaikki ennallaan, koska ei tiedä miehensä pettäneen.
Toinen juttu liittyi somekäyttäytymiseen, kun pyysin, ettei mies kommentoisi facebookissa toisten naisten ulkonäköä kaikenmaailman wau-kommenteilla ja kehuilla ja sydämillä. Tiedän miehen olleen hyvin aktiivinen kommentoija. Hän sanoi, ettei ne vaikuta minuun mitenkään, koska en näe kommentteja, koska naiset eivät ole minun fb-kavereitani. Miehen mielestä pyyntöni tekee minusta hänen oikeuksiaan rajoittavan poliisin. Olenko minä sellainen?
Kommentit (15)
Horjuttaisi ehdottomasti luottamusta mieheen. MItä kaikkea hän salaa minulta ja kuvittelee ettei ne satuta mitä en tiedä. Eli varmasti kykenisi pettämään. Miettisin vakavissani pystyisinkö jatkamaan suhdetta.
Facebook määrittelee ihmissuhteesi? Aika säälittävät setit. Makaat varmaan palstallakin aamusta iltaan?
Ai tarkoittaako se heti jotain, jos kehuu toisten kuvia? Minä luulin, että se on nykyään vain kohteliaisuutta.
Miehesi kommentoi toisia naisia ja koska olet asiasta tietoinen, niin totta kai se vaikuttaa sinuun. Miehesi ei kunnioita sinua. Kannattaa miettiä, haluatko olla tuollaisessa suhteessa.
No kyllähän tuo kertoo miehen moraalista kaiken tarvittavan. Älä ylläty, jos hän pettää. Tosin ylläty, jos onnistut saamaan sen selville...
Vierailija kirjoitti:
Uusi miesystäväni kertoi kaverinsa pettäneen vaimoaan. Minusta kaverin olisi pitänyt kertoa vaimolle, jotta vaimo saa päättää, haluaako jatkaa elämää miehen kanssa. Miesystäväni mielestä vaimoa ei satuta se, mitä hän ei tiedä, ja hänellä on kaikki ennallaan, koska ei tiedä miehensä pettäneen.
Horjuttaisi uskoani siihen, että minulla ja tuolla miehellä olisi yhteinen tulevaisuus. Jos uusi tuttavuus kertoo kaverinsa pettämisistä, niin meillä on aivan erilainen käsitys ystävyydestä, luottamuksellisuudesta ja ylipäänsä siitä, millaisista asioista on tapana kertoa eteenpäin ja kenelle. Uusi tuttavuutesi on juoru-ukko. Oikeasti. Mieti itsekin: aikuinen mies juoruilee kuin joku Salkkari-hahmo kaverinsa tekemisistä.
Toinen juttu liittyi somekäyttäytymiseen, kun pyysin, ettei mies kommentoisi facebookissa toisten naisten ulkonäköä kaikenmaailman wau-kommenteilla ja kehuilla ja sydämillä. Tiedän miehen olleen hyvin aktiivinen kommentoija. Hän sanoi, ettei ne vaikuta minuun mitenkään, koska en näe kommentteja, koska naiset eivät ole minun fb-kavereitani. Miehen mielestä pyyntöni tekee minusta hänen oikeuksiaan rajoittavan poliisin. Olenko minä sellainen?
Jos ne naiset eivät ole sinun kavereitasi niin silloinhan sinä et näe niitä kommentteja, eikö niin? Eli voidaksesi nähdä ne, sinun on pitänyt varta vasten nuuskia miehen some-käyttäytymistä. Ei, sinulla ei ole oikeutta sanella, mitä mies saa tai ei saa verkossa tehdä. Sinulla on vain oikeus miettiä, haluatko olla tuollaisen juntin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horjuttaisi uskoani siihen, että minulla ja tuolla miehellä olisi yhteinen tulevaisuus. Jos uusi tuttavuus kertoo kaverinsa pettämisistä, niin meillä on aivan erilainen käsitys ystävyydestä, luottamuksellisuudesta ja ylipäänsä siitä, millaisista asioista on tapana kertoa eteenpäin ja kenelle. Uusi tuttavuutesi on juoru-ukko. Oikeasti. Mieti itsekin: aikuinen mies juoruilee kuin joku Salkkari-hahmo kaverinsa tekemisistä.
Jos ne naiset eivät ole sinun kavereitasi niin silloinhan sinä et näe niitä kommentteja, eikö niin? Eli voidaksesi nähdä ne, sinun on pitänyt varta vasten nuuskia miehen some-käyttäytymistä. Ei, sinulla ei ole oikeutta sanella, mitä mies saa tai ei saa verkossa tehdä. Sinulla on vain oikeus miettiä, haluatko olla tuollaisen juntin kanssa.
No nimenomaan. Haluan parisuhteessa kaiken olevan läpinäkyvää, jotta voin itse päättää, missä tilanteessa haluan olla. Jos mies venyttää rajoja, minulla on kuitenkin oikeus pitää omani. Mutta jos asioita tehdään selkäni takana, minulta viedään oikeus siihen.
Sopiiko miehelle samat säännöt, eli sinä saat tehdä kaiken, mitä pystyt salaamaan häneltä?
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko miehelle samat säännöt, eli sinä saat tehdä kaiken, mitä pystyt salaamaan häneltä?
Tähän hän sanoi, että anna palaa. Mutta kun sanoin, etten halua häpäistä itseäni julkisesti netissä kehumalla miehiä, niin voinko flirttailla vastaavasti sitten kasvotusten jossain, niin mies sanoi, ettei somekommentointi ole flirttailua. Minusta esim. silmäniskuhymiöt ovat juurikin flirttailua.
Ap
Jos mies pettäisi ja saisit tietää, sanoisi varmaan: "Eihän se voi sinua satuttaa, kun et ollut paikalla näkemässä."
Ei sentään, mutta tuossa someasiassa on vähän sama logiikka...
Kuulostaa sen sortin mieheltä, että on vain ajan kysymys milloin tuo pettää, jos ei jo tee sitä nyt...
Nuo mielipiteet sinänsä olisivat OK, jos perustelut olisivat toisenlaiset.
Asia ei kuulu sinulle pätkääkään.