Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtavan suuri osa työttömistä on johtajia ja erityisasiantuntijoita

Vierailija
18.12.2018 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/82de531c-f321-45a5-904d-1c291a295…

Kerrankin löytyi totuudenmukainen lehtijuttu. Kiitos!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te muistatte, että työtön saa ihan itse määritellä tuon ammattinsa. Siellä on tilastoissa melkoinen määrä alle 4ov ikäisi peruskoulun käyneitä toimitusjohtajia!

Vierailija
22/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on johtajat töitä hakeneet, kun osa on jutun kaavion mukaan tipahtanut jo peruspäivärahalle ja työmarkkinatuelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuja ne on silti ja tarvitsevat keppiä aktivoituakseen!

Terveisin, Jari

Vierailija
24/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään on johtajat töitä hakeneet, kun osa on jutun kaavion mukaan tipahtanut jo peruspäivärahalle ja työmarkkinatuelle.

Kateus. Susta ei olisi tekemään johtajan työtä -edes yhtä päivää. Takaisin mopinvarteen ja töihin siellä! Lopeta se puhelimen räplääminen.

Vierailija
25/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se menikään se pikkutyönmäärä, jonka tekemällä ei menetä KTM, DI ja juristi ansiosidonnaisia päivärahoja :D

Juu-u. Kyllä lähtee johtajat vuokrafirmoihin lattioita pesemään.

Miksi menisi, kun työllistyvät alle 3 kuukaudessa.

Tuossa on koko vuonna työttömäksi ilmoittautuneet, ei suinkaan koko vuoden työttöminä olleet. Asiantuntijoita ja erityisasiantuntijoita voi olla vuoen aikana monta työttömänä, mutta he eivät ole vailla työtä pitkään. Sen sijaan se ammattikoulun keskeyttänyt jamppa voi viihtyä tilastoissa jopa vuosia.

Jos joka kuukausi tulee 100 uutta akateemista työtöntä ja työllistyy 99/kk, niin joulukuussa on 111 työtöntä akateemista (kuukauden lopussa vain 12). Jos vastaavana aika tulee 100 uutta ammattitaitotonta ja heistä työllistyy kuukaudessa 50, niin vuoden lopussa on yllättäen yli 600 työtöntä.

Kuitenkin tuon tilaston mukaan sekä akateemisia että ammattitaidottomia työttömiä oli vuodessa sama määrä eli 1200.

Vierailija
26/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ammattinimikkeensä saa itse määritellä, kyllä bussikuski voi valita vaikka toimitusjohtajan tai yliopistolehtorin nimikkeen eikä kukaan kysele, että oikeastiko.

Vierailija
27/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunari voi ihan hyvin mennä vessoja siivoamaan heti työttömäksi jouduttuaan, sillä hänen ammattitaitonsa on merkityksetön. Akateemisesti koulutetulle ammattisuoja on tärkeämpi CV:n koheesion säilyttämiseksi. Toisaalta kuinkahan moni työnantaja ottaa tohtorin esim. kaupan kassalle palvelemaan?

Ei sitä koulutusta ole pakko ilmoittaa kun hakee työpaikkoja jotka ei vastaa koulutusta. Itse olen it-alalla ollut, maisteri koulutukseltani, mutta kun yt:issä jouduin ulos yli 40 v:nä, en saanut enää töitä toitotetusta työvoimapulasta huolimatta. Ansiosidonnaisen ajan tosiaan yritin hakea vain oman alani töitä ja tehdä asioita jotka edistäisivät omalle alalle työllistämistä (mm. koodia pariin open source projektiin). 

Sitten kun tajusin että iässäni ja naisena töitä alalta ei tule löytymään, ja ansiosidonnainen loppui, päätin että parempi se mikä tahansa työ kuin työttömyys. Olen ollut nyt kohta vuoden varastotöissä vuokrafirman kautta. En todellakaan hakiessani ilmoittanut olevani tietojenkäsittelytieteen maisteri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi