Emmaljungan kääntöaisa
Hei,
Onko kenelläkään muulla kommentoitavaa Emmaljungien kääntöaisasta? Minulla on viime kesänä ostetut CeroX Sport yhdistelmävaunut pehmeällä kantokassilla. Kääntöaisa on TODELLA kömpelö. Ensinnäkin sitä saa vääntää kunnolla että saa " lukot" auki (välillä en edes saa vas. puolta) ja sitten vielä joutuu runksauttamaan oikeen voimalla että saa takaisin lukituksi toiselle puolelle. Sitä ei voisi kuuna päivänä käyttää silloin kun vauva nukkuu! Vähemmästäkin herää! Kokeilin kaverin Brion kääntöaisaa, ah, kevyt ja hiljainen!
Meinaa viedä huoltoon, jossa saavat katsoa että onko siinä jotain vikaa. Hankala vain viedä kun poitsu ottaa niissä vielä kolmet päikkärit, eikä sisälle nukahda.
Kuulisin mielelläni muiden kommentteja, koska uskon tämän olevan pikemminkin ominaisuus kuin vika.
Kommentit (8)
Meillä on vm 2004 Ceroxit eikä niissä minusta ole mitään tuollaisia ongelmia. Alkuun tuntui hieman hankalalta se suunnan vaihtaminen, mutta sitten kun enemmän alkoi vaihdella suuntaa, niin olin muka hoksaavinani jonkun tekniikan siihen, jonka jälkeen suunnan vaihto on sujunut nopeasti , näppärästi ja vain pienellä kliksahduksella tehostettuna, onnistuu siis myös lapsen nukkuessa.
En nyt yhtäkkiä osaa kuvailla tuota tekniikkaa, enkä viitsi lähteä varastoon testaamaan, mutta jotakuinkin kuulosti edellisen kuvaus melko tutulta. Ja meillä rattaat on yhden istuttavat.
Muuten olen kyllä tykännyt vaunuista, mutta meillä se kuomu meinaa löystyä melko nopsaan aina ja saa kiristellä melko tiheään.
Meilläkin kuomu on tosi löysä. Kuinka kiristit sitä? Itse yritin, mutta yhtään ei kyllä kiristynyt. Ajattelin viedä Lastentarvikkeeseen kiristykseen, mutta mielummin tekisin sen itse.
Kiitos jos viitsit vastata!
Meillä on kans kääntöaisa väkisellä runnottavaa mallia, toinen puoli takertuu kiinni ja väkisellä saa riuhtoa irti ja myös väkisellä paukuttaa kiinni. Kuomu lähtee irti pienestäkin nykäisystä ja semmosta. Huoltoon kai pitäisi kuskata koko systeemi...
Kiristän kuomua niistä muttereista mitkä on niiden mustien mötikkämäisten suojusten alla kuomun sisäpuolella, niissä pyöreissä osissa, joista kuomu kiinitetään rattaisiin. Aika paljon saa ainakin meillä kiristää niitä muttereita, ennenkuin kuomu on taas jämäkämpi. Ja tosiaan löystyy nopeasti uudestaan, ehkä noin joka 2. kuukausi saa kiristellä.
Toivottavasti oli edes jotain apua.
Täytyy kokeilla tuota systeemiä, että kääntää oikealle ja nostaa myös silloin kun lukitsee toiselle. Jospa sitten säästyisi pahimmalta runnomiselta... KittyKatti79, " kiva" kuulla että teilläkin on ongelmia toisen puolen kanssa ja että riuhtoa ja runnoa täytyy. :) Meinaan viedä vaunut korjaamoon ja katsoa mitä sieltä vastaavat. Jos ovat heidän mielestään normaalit niin täytyy vain hyväksyä nämä ominaisuudet. Ärsyttää vaan kun muuten vaunut on niin HYVÄT (+kalliit), niin ei saisi tuollaisia ongelmia olla.
Kuomun kanssa meillä ei ole ollut ongelmia, mutta hyvä tietää tuo muttereiden paikka!
Ja jos joku lukee tätä miettien vaunujen ostoa. Ei ne muutkaan vaunut ongelmittomia ole - Teutoniat nitisee, jousitus huono ja renkaat lähtevät helposti irti. Briot ovat kömpelöt ja painavat. Monen kanssa olen vaunuista jutellut ja kyllä tämänkin jälkeen valitsisin EHDOTTOMASTI Emmaljungat!
Sama " vika" tuntuu olevan meidänkin kääntöaisassa. Tai itseäni on erityisesti ärsyttänyt se lukkosysteemi eli se metallinen osa, joka pitää kääntää pois tieltä, että aisan saa kääntymään - sen osan kun kääntää pois tieltä ja sitten siirtää kädet niihin aisan osiin joista pitää nostaa ja kääntää samanaikaisesti, silläaikaa se metallinen osa tipahtaa jo itsestään takaisin ja homma alkaa alusta. En kuitenkaan ole ajatellut mitään huoltoa tms. kun meidän poitsu ei ole räminöihin heräillyt ja nyt ollaan viikko jo opeteltu nukkumaan päikkärit pinnasängyssä =)
joo meillä ihan samanlaiset pulmat! muuten huippuhyvät vaunut mut toi kääntöaisa on kyl surkee. meillä hajonnutkin jo kerran.
Meillä on viime syksynä ostetut Twin Xeroxit ollut muutman kuukauden käytössä. Aisa toimii erittäin hyvin. Sitä metallista lukkoahan ei tarvitse erikseen nostaa pois edestä. Kun niistä ylemmistä mustista kääntää ensin oikealle ja sitten nostaa, siirtyy se varmuuslukko samalla pois tieltä (anakin meidän vaunuissa). MYöskään mitään ongelmaa ei ole ollut toisellepuolen lukittumisen kanssa. En paina sitä " väkisin" ja kuluta samalla sitä " pykälää2 vaan kiinnitän toiselle puolen samoin kun avaan (eli niistä mustista oikealle ja ylös). Tuskimpa aisat toimivat kuitenkaan erilailla yhden lapsenrattaissa ja tuplissa...