Sekasyöjä! Tekosyysi olla osallistumatta vegaanihaasteeseen tammikuussa 2019?
Miksi et pystyisi olemaan syömättä eläinperäisiä tuotteita edes sen 1kk ajan? Voisi tehdä hyvää joulunajan porsastelun jälkeen :)
Kommentit (81)
Ajattelen terveyttäni enkä osallistu tuohon typeryyteen.
Samasta syystä, kun en osallistunut "Marraskuu vain Mars-patukoita"-haasteeseen. Pitäisi olla jokin palkinto, jos aion syödä huonosti
Raha. Syön sitä mitä saa halvalla.
Ap, vaikka sä porsastelet jouluna ja siksi kuvittelet muidenkin niin tekevän niin ihan sulle tiedoksi että kaikki ihmiset eivät moista harrasta.
Veganismi olisi kesällä kaikista järkevintä, kun kotimaista ja tuoretta on paljon tarjolla. En syö nytkään punaista lihaa tai lintuja, mutta kalaa kyllä enkä näe syytä muuttaa ruokailutottumuksiani varsinkaan tammikuussa, kun kaikki tuodaan sinne lähimarkettiin toiselta puolelta maailmaa.
Ei katsos kiinnosta ituhippien sekoilut.
Muutin juuri yhteen poikaystäväni kanssa. Hän valmistaa ruuat, eikä tasan tarkkaan tee mitään vegaanista. Välillä kasvisruokaa kyllä, ja aion pyytää myös vegaanisafkoja tammikuussa, mutta en voi vaatia kun en itse kokkaa.
Kodin ulkopuolella syön pelkästään kasvisruokaa, vegaanisena jos sellainen vaihtoehto on tarjolla.
Olen ilmoittautunut aktiiviseksi innokkaaksi osallistujaksi!
Nautin kun ruoassani maistuu eläimen kärsimys ja kuolema. Yleensä alkaa seisomaan veristä pihviä paistaessa.
Vegaani hommat on niin typerää. Varmaan olette jossain opiskelijaruokailun piirissä, kun on varaa perseillä ruuan kanssa.
Arvostan ruokaa, en ruuan korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pystyisi olemaan syömättä eläinperäisiä tuotteita edes sen 1kk ajan? Voisi tehdä hyvää joulunajan porsastelun jälkeen :)
En keksisi tekosyitä tähän. T:9/9
Haluanko kuulua aloittajan kanssa samaan kiihkoporukkaan? Jos pidän niin olen asiasta hiljaa. T. Lakto-ovo-vege
Ethän itsekkään pysty syömään lihaa edes yhtä kuukautta niin miksi vaatisit muita muuttamaan tapojaan.
Ilmastonmuutos ja prosessoidun ruuan välttely. Härkis ei ole ilmakehälle sen parempi asia kuin possukaan eikä soijan hiilijalanjälki ole mikään pieni. Olisi kiva, jos joskus olisi vaikka kotimainen maaliskuu ja sitten saisi katsella, miten kaupassa väki joutuisi jättämään niin avocadon kuin bataatitkin puotiin. Mutta ei kai nyt niin hankalaa haastetta sentään.
Koska se ei ole terveellistä.
Mulla on pakastin täynnä lihaa ja voita ja ne pitäisi syödä pois ennen kuin pilaantuvat. En syö lihaslihaa joka päivä, mutta voita, munia ja lihaluulientä kyllä. En halua pilata terveyttäni enää yhdelläkään humpuuki trendillä, joten jatkan hyväksi havaitsemallani linjalla. Eli vähemmän, mutta laadukkaampaa.
Katso youtubesta Ex-Vegan. Go vegan and die.
Ei maistu, ei huvita eikä kiinnosta.
Mikset sinä vegaani koittaisi tammikuun ajan sekaanihaastetta?
Vierailija kirjoitti:
Raha. Syön sitä mitä saa halvalla.
Halvalla saa kyllä myös papuja ja juureksia. Mielestäni on todella kummallista, miksi liha on niin halpaa. Jos oikeasti haluttaisiin lihansyöntiä (joka on myös epäterveellistä niin suurissa määrin kun mitä ihmiset sitä nyt syövät), liha olisi paljon kalliimpaa. Tätä voisi miettiä myös ilmastonmuutoksen näkökulmasta. Voisiko esim. lihaveroa harkita, vai meneekö keskustan äänestäjillä liikaa tunteisiin? Suomessa on syöty viimeiset kaksi vuosikymmentä enemmän lihaa kuin koskaan. Ennen se oli juhlaruokaa, mikä olikin kaikin puolin järkevää. Eläimiäkin pidettiin paremmin ja kunnioitettiin enemmän.
Noi haasteet ovat lapsellisia. Kasvissyöntiä vastaan mulla ei ole mitään mutta veganismi-nimistä uskonlahkoa en kannata.