Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat tulossa lahjoineen meille jouluksi, miestäni ei kiinnosta. Mitä tehdä?

Vierailija
18.12.2018 |

Miehen vanhemmat haluaa tulla meille viettämään joulua, ja mies sanoi heille, että saavat kyllä tulla. He ostavat lapsillemme paljon lahjoja, ovat aina ostaneet. Miestä vaan ei kiinnosta tehdä mitään asian eteen. Sanoin miehelle, että hänen pitää hankkia edes äidilleen joku lahja (vaikka kukka jos ei muuta keksi), mutta mies ilmoitti että ei viitsi eikä "ehdi". No itse en aio ryhtyä miehen puolesta ostamaan häneltä hänen äidilleen lahjaa, joten mitäpä tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ilman lahjoja sitten. Niin minäkin teen joka vuosi, ostan omille sukulaisilleni, mies ei ikinä osta omilleen. Ei ole minun ongelmani.

Vierailija
2/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun ongelma...Miehen vanhemmat, miehen "ongelma" (paitsi että ei näytä edes hänelle olevan ongelma). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat appivanhemmille ja sanot, että turhaan ne teille tulee. Lapset voi toki jäädä ilman lahjoja, mutta se tuskin teitä haittaa.

Vierailija
4/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ostaa mun lapsille lahjoja niin muistan kyllä jotenkin. Kummeja ja mummoja. Olkoon sitten vaikka vain minulta ja lapsilta.

5/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä ostaa lahja vanhemmilleen

Vierailija
6/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti on sinun anoppisi. Mikset voisi ostaa hänelle lahjaa itse, ihan omasta puolestasi. Samoin apellesi, tai heille yhteistä. Voisit ilmaista lahjan olevan teidän koko perheeltä. Ovathan he lastesi isovanhemmat ja ilmeisesti välittävät lapsistasi. Miehelläsi voi olla syynsä suhtautua vanhempiinsa noin, mutta he ovat nyt teille kuitenkin tulossa, joten voisit osoittaa heille kohteliaisuutta. Joulumieltä!

Vierailija
7/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liian monta samantyylistä provoa yhdelle päivälle. Omat appivanhempani eivät ikinä olisi tulleet meille vastoin tahtoani, koska meillä päätettiin tuollaisista asioista yhdessä, ne eivät olleet ilmoitusluontoisia asioita.

Vierailija
8/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän liian monta samantyylistä provoa yhdelle päivälle. Omat appivanhempani eivät ikinä olisi tulleet meille vastoin tahtoani, koska meillä päätettiin tuollaisista asioista yhdessä, ne eivät olleet ilmoitusluontoisia asioita.

Ei he vastoin minun tahtoa tule, puolestani voivat tulla ihan hyvin. Ap

Vierailija
9/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen äiti on sinun anoppisi. Mikset voisi ostaa hänelle lahjaa itse, ihan omasta puolestasi. Samoin apellesi, tai heille yhteistä. Voisit ilmaista lahjan olevan teidän koko perheeltä. Ovathan he lastesi isovanhemmat ja ilmeisesti välittävät lapsistasi. Miehelläsi voi olla syynsä suhtautua vanhempiinsa noin, mutta he ovat nyt teille kuitenkin tulossa, joten voisit osoittaa heille kohteliaisuutta. Joulumieltä!

Niin ja mikset muutenkin tekisi kaikkea miehesi puolesta :) voisit alkaa silittää miehen paidat töihin ja pitää kirjaa hänen työvuoroistaan ja muistaa ja varata hammaslääkärit. Miehelläsi on ehkä syynsä että on kivempi jos sinä hoidat kaiken.

Vierailija
10/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset on? Meillä lapset on usein askarrellut jonkun lahjan isovanhemmille.

Vierailija
11/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako aina uutta ketjua tästä aiheesta... 0/5

Vierailija
12/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mikset muutenkin tekisi kaikkea miehesi puolesta :) voisit alkaa silittää miehen paidat töihin ja pitää kirjaa hänen työvuoroistaan ja muistaa ja varata hammaslääkärit. Miehelläsi on ehkä syynsä että on kivempi jos sinä hoidat kaiken.

En näe, että kysymys on samasta asiasta. Itse en tuossa tilanteessa ajattelisi, että ostan lahjan miehen puolesta vaan omastani, siksi että irse haluan. Sanoisin sen olevan koko perheeltä välttääkseni alleviivaamasta, että mies ei katsonut tarpeelliseksi antaa lahjaa. Haluan olla vierailleni kohtelias enkä pahoittaa heidän mieltään. Ja tosiaan ihan siksi, että haluan itse olla ystävällinen ja käyttäytyä sivistyneesti, en ”miehen puolesta”.

Vierailija
13/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta appivanhemmille lahjat, mutta merkkaa tarkasti pakettiin "Hyvää joulua Minnalta* ja lapsilta", jättäen miehen kokonaan pois noista muistamisista. :D

Vierailija
14/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhemmat haluaa tulla meille viettämään joulua, ja mies sanoi heille, että saavat kyllä tulla. He ostavat lapsillemme paljon lahjoja, ovat aina ostaneet. Miestä vaan ei kiinnosta tehdä mitään asian eteen. Sanoin miehelle, että hänen pitää hankkia edes äidilleen joku lahja (vaikka kukka jos ei muuta keksi), mutta mies ilmoitti että ei viitsi eikä "ehdi". No itse en aio ryhtyä miehen puolesta ostamaan häneltä hänen äidilleen lahjaa, joten mitäpä tehdä?

Tilatkaa vara mummo palvelusta uudet isovanhemmat entisten tilalle. Tämä on aika yleistä nykyisin.

Vierailija
15/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään.

Vielä teillä on viikko aikaa tehtailla sikamies+joulu-satujanne. 

Vierailija
16/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe, että kysymys on samasta asiasta. Itse en tuossa tilanteessa ajattelisi, että ostan lahjan miehen puolesta vaan omastani, siksi että irse haluan. Sanoisin sen olevan koko perheeltä välttääkseni alleviivaamasta, että mies ei katsonut tarpeelliseksi antaa lahjaa. Haluan olla vierailleni kohtelias enkä pahoittaa heidän mieltään. Ja tosiaan ihan siksi, että haluan itse olla ystävällinen ja käyttäytyä sivistyneesti, en ”miehen puolesta”.

No miehen puolesta sen nyt kuitenkin teet. Mies sitten tuudittautuu siihen että aina ennenkin vaimo on hoitanut, turha vaivautua itse. Jos kysyisit aattona mieheltä kaikkien kuullen että missäs ne hänen vanhempien lahjat on että annetaan ne nyt, niin ehkä mies ajattelisi asiaa tarkemmin ensi vuonna.

Vierailija
17/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on samanlainen. Minä hankin lahjat miehen puolesta hänen vanhemmilleen ja sisaruksilleen.

Nyt kun aloin tarkemmin miettimään, niin en tiedä miksi, kun emme jouluakaan vietä yhdessä.

Vierailija
18/18 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehen puolesta sen nyt kuitenkin teet. Mies sitten tuudittautuu siihen että aina ennenkin vaimo on hoitanut, turha vaivautua itse. Jos kysyisit aattona mieheltä kaikkien kuullen että missäs ne hänen vanhempien lahjat on että annetaan ne nyt, niin ehkä mies ajattelisi asiaa tarkemmin ensi vuonna.

Ja tulisipa kiva, eikun vaivaannuttava tilanne kesken joulunvietoa, ei varmaan lapsistakaan mukava. Kannattaisi opetella keskustelemaan asioista, kahden kesken. Ei toki se aina auta, mutta toisen nolaaminen on tosi noloa ja pilaa tunnelman kaikilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi