Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tietämättömyys häiritsee

Vierailija
18.12.2018 |

Olen akateemisesta perheestä lähtöisin oleva, nelikymppinen nainen ja myös jo isovanhempani ovat olleet akateemisesta perheestä. Kaikki aiemmat seurustelukumppanini ovat olleet koulutettuja enkä oikeastaan ole termiä "akateemisuus" isommin joutunut miettimään läheisissä ihmissuhteissani.

Olen nyt tapaillut miestä, joka ei ole opiskellut. Hän on lähtöisin perheestä, jossa opiskelulle ei myöskään nähdä isompaa arvoa. Miehen ystäväpiiri koostuu sekin ihmisistä, joiden ammatit ovat lähinnä hyvin käytännönläheisiä.
Minua häiritsee miehen tapa suhtautua maailmaan. Tutkimuksille hän viittaa kintaalla ja vetoaa omiin/lähipiirin kokemuksiin. Keskustelu liikkuu joko hyvin käytännönläheisissä aiheissa tai sitten siirtyy osapuilleen henkimailman asioihin ("kaikella on tarkoituksensa" jne.).

Minua on ruvennut ahdistamaan mutta tuntuu pahalta puhua asiasta. Miten voisin tästä puhua loukkaamatta? Ovatko maailamme niin erilaisia, ettei ehkä ole järkeäkään jatkaa eteenpäin? Ajatuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut akateemista miestä?

Vierailija
2/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lika barn, leka bäst.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma? Vaihtoon vaan, jos häiritsee.

Vierailija
4/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ottanut akateemista miestä?

Olin varmaan utelias.

Vierailija
5/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen provo oli vasta vähän aikaa sitten. Keksisitte joskus jotain uutta. 

Vierailija
6/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiasta kannata miehen kanssa erityisesti puhua, hän on sellainen kuin on etkä voi häntä muuttaa. Kuulostaa siltä, että hän ei vain ole sinulle se oikea.

Vierailija
7/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo koulutustasosta ole kiinni, vaan miehen persoonasta. Exäni oli ammattikoulupohjainen, mutta luki mielellään, seurasi uutisia ja oli ajankohtaisista asioista paitsi jyvällä, osasi myös muodostaa niistä järkeviä mielipiteitä. Lisäksi puhui sujuvasti kolmea kieltä. Matkusteli myös työnsä puolesta paljon, eli oli avarakatseinen myöskin. 

Ei vaan viihtynyt koulun penkillä lukihäiriönsä takia, ja preferoi nimenomaan "käytännönläheisiä" töitä, so. töitä joita sai tehdä käsillään. 

Vierailija
8/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu arvostaisi käytännön työmiestä. Joka saattaa olla aidompi ja reilumpi kuin joku sovinnainen ja sopiva.

Mutta, taitaa sun kanssa mennä hyvä mies hukkaan.

Vierailija
9/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse akateeminen ja myös kaikki seurustelukumppanini ovat olleet akateemikkoja.

Vierailija
10/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään kovin älykäs ole, jos et ilman palstalaisten apua osaa vetää johtopäätöksiä. Tapaillessa katsotaan, tuntuuko toinen "oikealta" ja syveneekö alustava kiinnostus ihastumiseksi. Jos syvenee niin se toinen nähdään liiankin ruusunpunaisten lasien läpi, ja jos käy päinvastoin niin lopetetaan tapailu ja annetaan tilaisuus jonkun sopivamman osua kohdalle. Eiköhän teidän tapailu ole nyt osoittanut, että ette sovi toisillenne.

Vierailija
11/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole mitään tekemistä akateemisten opintojen kanssa. Urpo on urpo ihan sama mikä paperi sillä olisi taskussa.

Vierailija
12/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se koulutus korreloi välttämättä mitenkään älykkyyden tai sivistyksen kanssa. Esim itse olen suorittanut yliopistotutkinnon (suosittu ja hyväpalkkainen ala), mutta olen tavallaan urpo :D luen vauvapalstaa ja olen mukamas tämän yläpuolella vaikka täällä roikun. Töiden jälkeen töllötän Netflixiä enkä esim harrasta mitään korkeakulttuuria. Omasta alasta ja sen "lähimaastosta" tiedän paljon, mutta muuten oon vähän juntti.

Vierailija
13/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-luku soitti. Haluaa luokkajakonsa takaisin.

Vierailija
14/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateeminen ja myös kaikki seurustelukumppanini ovat olleet akateemikkoja.

No minä olen seurusteluissani nuorempia suosinut. Ei paljon 50-luvulla syntyneet ja vanhemmat kiinnosta.

Vierailija
15/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä meni pointti ohi.

Voin kertoa että pidemmän päälle olosi tulee olemaan sietämätön.

Jo parin desiilin ero älykkyysosamäärässä tekee yhteiselosta helvettiä.

Vierailija
16/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, et sovi sille miehelle ja tipuit jatkosta=(

Vierailija
17/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun viitsitte ruokkia trollia.

Vierailija
18/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä meni pointti ohi.

Voin kertoa että pidemmän päälle olosi tulee olemaan sietämätön.

Jo parin desiilin ero älykkyysosamäärässä tekee yhteiselosta helvettiä.

Ei ihmisen viisaudella ja asenteilla ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Kyllä älykäs ihminen voi olla asennevammainen ja umpimiellinen jäärä. Samalla tavalla kuin vähemmän älykäs voi olla kiinnostunut maailman tapahtumista ja olla oppinut. Tiettyyn rajaan asti toki. Jos on ihan kehitysvamman asteella niin sitten se jo alkaa rajoittamaan oppimiskykyä ja mahdollisuuksia ymmärtää maailmaa. Ei se kuitenkaan mitään erityistä älykkyyttä vaadi ymmärtää tieteellisen tutkimuksen merkitys ja tutustua itseään kiinnostaviin tuloksiin.

Vierailija
19/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-luku soitti. Haluaa luokkajakonsa takaisin.

Luokat ovat vankasti olemassa. Oletko päässyt omasta luokastasi ylös tai alaspäin? Suomessa on kolmannen polven työttömiä, siis sukuja joissa isovanhemmatkin ovat olleet työttömiä. Akateemisuus periytyy, myös raha. Ihan turha kuvitella, että luokkia ei ole, niitä todella on. Onneksi synnyin ylempään keskiluokkaan ja sain akateemisen koulutuksen. Btw en ole minäkään koskaan edes tapaillut ei akateemista ihmistä. Ymmärrän ap:n uteliaisuuden tosin.

Vierailija
20/21 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs niissä koulutetuissa ex-miesrakkaissa oli sitten? Lemppasivatko he sinut ulos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme