Söisikö teidän lapsenne kermaista kylmäsavulohipastaa?
Kuullotin sipulit voissa ja lisäsin kuohukermaa ja mustapippuria, soijakastiketta ja tuoretta tilliä sekä kylmäsavulohen, keitin luomu tuorepastan ja lisäsin sen kastikkeeseen. Tuoresalaatti, kirsikkatomaateilla ja kurkulla. Herkullinen, mehevä, ravintolatasoinen ruoka.. Nyt meidän koira joka just söi kakkaa syö ne ruoat kun oli pahaa.
Pyysivät kyllä suklaata jälkkäriksi.
Näin meillä syödään päivittäin, kasleria, kanan sisäfileetä, teen upeaa mureaa ja pehmeää kastiketta kanan paistileikkeistä, upeaa uunilohta, ihanaa pastabolognesea... Kaikki yökötellään ja menee koiralle.
Vietän tunnin-kaks hellan ääressä vaikka voisin tarjota purkkihernaria joka päivä. Miksi!?!
Kommentit (61)
Tykkään enemmän tavallisesta savulohesta, tosin en ole koskaan maistanut miltä kylmäsavulohi maistuu pastakastikkeessa.
Ei söisi. Kylmäsavulohi on ainoita ruokia, joista ei pidä. Mm. kaikki muut kalat on herkkua...
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se nyt oikeasti normaalia.. Ei mene pasta, ei kana, bolognese, ei lohi.. Ei mene mikään liha, ei peruna.
Kanasuikaleet paistettuna ja kuiva riisi tai pussihernekeitto menee.
Kaikki muu on pahaa, pahaa, pahaa.
Usein syö sitten leipää jossa rasvaa päällä ja sillä pärjää päivän.
Koulun teolliset ruoat menee jotkut. Mitä teollisempi sen parempi.
Olen koittanut selittää ettei se ole terveellistä, mutta tämä viis veisaa.
Ei ole normaalia että sä olet lellinyt ne pilalle ja annat syödä leipää ruuan asemesta. Meillä ei lapset päätä mitä on ruuaksi. Eikä ne myöskään hoe pahaa pahaa täysin normaalille ruualle.
Todellakin söisivät. Rakastavat kalaa yli kaiken. Kesällä aina torilla pitää ostaa muikkuja napsittavaksi ja kalaa on saatava joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Ja varmasti söisi, jos ei niin olisi sitten nälissään seuraavaan ruoka-aikaan asti.
Mutta kun ei mitään.
Makkarakastike oli pahaa. Jauhelikastike ja spagetti on pahaa. Kaikki on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja varmasti söisi, jos ei niin olisi sitten nälissään seuraavaan ruoka-aikaan asti.
Tällä palstalla tuntuu olevan aika suosittua se, että jos ei kelpaa, saa olla nälissään seuraavaan ateriaan asti. En nyt sinänsä vastusta tuollaista tapaa, mutta eikö teillä tule ongelmia lasten nälkäkiukun kanssa? Mulle tulee lievä kylmä hiki pintaan, jos lapset eivät meinaa syödä, koska se tarkoittaa sitä, että todennäköisesti jossain vaiheessa myöhemmin nälkäinen lapsi (jolla tietenkään omasta mielestään ei ole yhtään nälkä) vetää jotkut kilarit, todennäköisesti vielä sellaisessa tilanteessa, jossa pitää saada joku asia tehtyä sujuvasti ja nopeasti, tai pitää lähteä johonkin.
Aloittaja, viestini tulee varmasti saamaan alapeukkuja, mutta olen niin rohkea, että kirjoitan sen silti. Ehdota lapsillesi, että teette keittiön seinään taulukon. Kun lapset ovat saaneet reippaasti ja mukisematta syömisestä tietyn määrän tarroja/rukseja/hymynaamoja tai vastaavia, lapset saavat jonkun jutun (vaikkapa pääsevät elokuviin, tai mitä nyt yhdessä sovittekaan). Koululaiset on helpompi manipuloida odottamaan jotain vähän kauempanakin tulevaisuudessa odottavaa asiaa, ja he pystyvät myös jo itse järkeilemään, että kannattaa nyt varmasti edes yrittää maistella ja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin söisivät. Rakastavat kalaa yli kaiken. Kesällä aina torilla pitää ostaa muikkuja napsittavaksi ja kalaa on saatava joka viikko.
Ei mene kermassa haudutettuna lohi, ei muikut, ei uunilohi...
Haukipullat on hyviä, mutta niitä en montaa kertaa vuodessa jaksa itse.
Tuohan on ihan peruskotiruoka. Kyllä söisi ja santsiannoksia kans oltaisi vailla. Itse lisään vielä hienoksi raastettua parmesaania.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se nyt oikeasti normaalia.. Ei mene pasta, ei kana, bolognese, ei lohi.. Ei mene mikään liha, ei peruna.
Kanasuikaleet paistettuna ja kuiva riisi tai pussihernekeitto menee.
Kaikki muu on pahaa, pahaa, pahaa.
Usein syö sitten leipää jossa rasvaa päällä ja sillä pärjää päivän.
Koulun teolliset ruoat menee jotkut. Mitä teollisempi sen parempi.
Olen koittanut selittää ettei se ole terveellistä, mutta tämä viis veisaa.
Jätät pariksi viikoksi kaikki leivät kaupan hyllyyn ja tarjoat ruokaa normaaliin tapaan. Ei se itseään nälkään tapa.
Ihan varmasti söisivät ja luultavasti kehuisivst kovasti. Itseasiassa vähän samantapaista pastakastiketta teen itsekin ja on koko perheen herkku.
Muutenki syövät sitä mitä ruoaksi teen, kaikki ei aina ole omaa herkkua mutta kaikkea syödään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla tuntuu olevan aika suosittua se, että jos ei kelpaa, saa olla nälissään seuraavaan ateriaan asti. En nyt sinänsä vastusta tuollaista tapaa, mutta eikö teillä tule ongelmia lasten nälkäkiukun kanssa? Mulle tulee lievä kylmä hiki pintaan, jos lapset eivät meinaa syödä, koska se tarkoittaa sitä, että todennäköisesti jossain vaiheessa myöhemmin nälkäinen lapsi (jolla tietenkään omasta mielestään ei ole yhtään nälkä) vetää jotkut kilarit, todennäköisesti vielä sellaisessa tilanteessa, jossa pitää saada joku asia tehtyä sujuvasti ja nopeasti, tai pitää lähteä johonkin.
Aloittaja, viestini tulee varmasti saamaan alapeukkuja, mutta olen niin rohkea, että kirjoitan sen silti. Ehdota lapsillesi, että teette keittiön seinään taulukon. Kun lapset ovat saaneet reippaasti ja mukisematta syömisestä tietyn määrän tarroja/rukseja/hymynaamoja tai vastaavia, lapset saavat jonkun jutun (vaikkapa pääsevät elokuviin, tai mitä nyt yhdessä sovittekaan). Koululaiset on helpompi manipuloida odottamaan jotain vähän kauempanakin tulevaisuudessa odottavaa asiaa, ja he pystyvät myös jo itse järkeilemään, että kannattaa nyt varmasti edes yrittää maistella ja syödä.
Niinpä. Mulle on toisaalta ihan sama, syökö vai ei. Sitten on nälässä.
Mua oikeasti *ituttaa niiiin suunnattomasti tehdä hyvää ja ihan oikeasti hyvää ruokaa ja sitten koululainen, normaali tervejärkinen lapsi naukuu että se on pahaa. Siis nimenomaan naukuu.
Muut lapset syö ja ovat tyytyväisiä, lapsen kaverit tulee meille syömään--mutta tämä oma.. Pahaa??? Vit mikä sana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti söisivät ja luultavasti kehuisivst kovasti. Itseasiassa vähän samantapaista pastakastiketta teen itsekin ja on koko perheen herkku.
Muutenki syövät sitä mitä ruoaksi teen, kaikki ei aina ole omaa herkkua mutta kaikkea syödään
Joo siis oikein ihmetyttää kun tulee lasten kavereita kylään ja ne istuu ja mättää ruoan nälissään naamariin ja kehuvat. Omat syövät kyllä, mutta on ihme närppimistä ja tämä yks ei syö lainkaan.
Ihanaa kun joidenkin lapset syö Reippaasti!!!
Tänään on oikeasti illalla tuo pasta vartoomassa, kun pyytää iltapalaa.
Todellakin söisivät. Teen välillä vähän vastaavaa ja se on yksi suosikkiruuista. Joulupöydästä yksi eniten odotetuista ruuista on kylmä- ja lämminsavulohi, täytyy varmaan taas lisätä sen määrää, kun loppuu aina ”kesken”.
Vierailija kirjoitti:
Tasan varmasti söisi. Jos ei söisi tänään, söisi sitä samaa huomenna. Ja niin monta kertaa kunnes menisi alas. Meillä ei pelleillä ruuan kanssa.
Sairasta valllankäyttöä.
Spagetti ja paistettu jauheliha ja ketsuppia. Tai perunat ja kaupan lihapullat. Nakit ja riisi. Tässä meidän lasten ja mun suosikit. Yök en söis mitään kastiketta.
Söisivät, mutta mä jättäisin sipulit ja soijasoosit pois, korvaisin ne pienellä määrällä dijon-sinappia.
Kyllä meillä syö, paitsi ettei kylmäsavulohta enää noin käsitellä. Se on jo valmista syötäväksi ihan silleen.
Mulla mrlkein kaksivuotias lapsi, söisi varmasti vaikka jokunen kalanpala saattaisi perkautua syödessä pois...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä syö, paitsi ettei kylmäsavulohta enää noin käsitellä. Se on jo valmista syötäväksi ihan silleen.
No siitä tulee ihan äärettömän maukas pastakastike. Kuten lämminsavulohesta tai kraavilohestakin.. Mikä nyt sattuu olemaan lidlissä tarjouksessa..
6 ja 4v lapset söisivät. 6v tosin voisi nyrpistellä mutta pienen annoksen kyllä söisi.