Miten saatte kinkkukiusauksesta kiinteää? Itselläni neste (ruokakerma) jää aina valuvaksi
Eikä ruoka kiinteydy oikealla tavalla. Pitääkö sekaan laittaa kananmunaa että ruoka saisi oikeanlaisen muodon eikä ruokakerma jäisi pelkäksi valuvaksi nesteeksi vuoan pohjalle?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakermaan kannattaa sekoittaa vähän vehnäjauhoja mukaan, koska se ei saostu kuten kuohukerma.
Miksi alapeukut? Jokainen saa käyttää ruokakermaa, jos tahtoo. Tuo neuvo vehnäjauhon lisäämisestä on ajalta, jolloin ruokakermat tulivat kauppoihin. Eihän ihmiset silloin tienneet, miten ruokakerma eroaa kuohukermasta.
Tottakai jokainen saa käyttää ravinnossaan vaikka mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paljonko laitat kermaa suhteessa muihin aineksiin? ja mitä kermaa?
Miksi kysyt, mitä kermaa? Kermaa ei ole kuin yksi vaihtoehto.
Juuri siksi kysyn, kun jotkut dorkat pitää ruokakermaa kermana. Ja on esim Maitokolmiolla kuohukermaa ja ruoka&kahvi kermaa, joissa kummassakin raaka-aineena on vain pelkkä kerma, mutta tuo jälkimmäinen on vähempirasvaista. Itse käytän näitä Maitokolmion kermoja, en koskaan niitä tärkkelyksillä, rypsiöljyillä ja vedellä pilattuja ruokakermakkeita. Siksi kysyin. Tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän 1kg perunasipulisekoitusta, kinkkua sopiva määrä ja yleensä 2 prk ruokakermaa ja 1 kuohukerma. Annan olla uunissa niin pitkään että kiusaus on mehevä ja neste imeytynyt perunoihin, lasken lämpöä jossain vaiheessa. Namia!
Veikkaan että ap pitää kiusausta liian vähän aikaa uunissa.Pidän sen tunnin, mitä ohjeessa neuvotaankin. Ap
Ei riitä aika ja käytä oikeasti tavallista kuohukermaa
Just pistin uuniin. Oikeaa kermaa käytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän 1kg perunasipulisekoitusta, kinkkua sopiva määrä ja yleensä 2 prk ruokakermaa ja 1 kuohukerma. Annan olla uunissa niin pitkään että kiusaus on mehevä ja neste imeytynyt perunoihin, lasken lämpöä jossain vaiheessa. Namia!
Veikkaan että ap pitää kiusausta liian vähän aikaa uunissa.Pidän sen tunnin, mitä ohjeessa neuvotaankin. Ap
Ei riitä aika ja käytä oikeasti tavallista kuohukermaa
Ok. Eli kauan pitää olla uunissa? Kiitos vinkeistä kaikille. Eiköhän tää tästä ala pikkuhiljaa luonnistumaan...ap
Sekoita joukkoon pari desiä juustoraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus ruokakermaa 2x 2dl uunivuoalliseen. Pitääpäs sitten kokeilla oikeaa kermaa. Siis ihan tavallinen kerma käy? Ap
Tuo "uunivuoalliseen" on kyllä todella epämääräinen vastaus. Uunivuokia kun on tosi monen kokoisia. Mutta väännänpä tähän nyt oman reseptini, niin voit siitä itse sitten laskeskella miten omaan vuokaasi mallaat.
Eli kilo perunasipulisekoitusta (näissäkin on muuten eroja), itse suosin Apetitia. Sitten sitä kinkkua, mielellään Atrian palvirouhetta se pussillinen. Tähän satsiin noin 2,5-3dl kuohukermaa, en mittaa kun vaan kaadan puolen litran kermatölkistä noin puolet. Tunti reilu uunissa keskitasolla 200 asteessa, jossain vaiheessa vähän painelen puulastalla päältä niin että pintaan nousee kermaa. Niin ja mausteena suola, mustapippuri ja kuivattu timjami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti ei yleensä riitä kiusauksille. Matalampi lämpö ja pitempi haudutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kysyn, kun jotkut dorkat pitää ruokakermaa kermana. Ja on esim Maitokolmiolla kuohukermaa ja ruoka&kahvi kermaa, joissa kummassakin raaka-aineena on vain pelkkä kerma, mutta tuo jälkimmäinen on vähempirasvaista. Itse käytän näitä Maitokolmion kermoja, en koskaan niitä tärkkelyksillä, rypsiöljyillä ja vedellä pilattuja ruokakermakkeita. Siksi kysyin. Tyytyväinen?
Kermoja? Eihän kermaa ole kuin yksi.
Täällä on näköjään joku ruokakermahullu palstailemassa. Miksi välität mitä muut syövät? Itse käytän ruokakermaa koska siinä on vähemmän kaloreita, TIEDÄN toki ettei se ole oikeaa kermaa.
Molemmille on oma paikkansa, kuten kaikelle ruuanlaitossa.
500g perun-sipuli sekoitusta , n. 2 pussillista kinkkusuikaleita. Kuohu Kermaa 5dl, valkosipulin palasia sekaan ja mausteet ofcourse. Juustoa pinnalle. Uuniin noin tunniksi 200 asteeseen tai kunnes pinta on tummahko. Ei oo ikinä ollu vetistä. Njam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus ruokakermaa 2x 2dl uunivuoalliseen. Pitääpäs sitten kokeilla oikeaa kermaa. Siis ihan tavallinen kerma käy? Ap
Tuo "uunivuoalliseen" on kyllä todella epämääräinen vastaus. Uunivuokia kun on tosi monen kokoisia. Mutta väännänpä tähän nyt oman reseptini, niin voit siitä itse sitten laskeskella miten omaan vuokaasi mallaat.
Eli kilo perunasipulisekoitusta (näissäkin on muuten eroja), itse suosin Apetitia. Sitten sitä kinkkua, mielellään Atrian palvirouhetta se pussillinen. Tähän satsiin noin 2,5-3dl kuohukermaa, en mittaa kun vaan kaadan puolen litran kermatölkistä noin puolet. Tunti reilu uunissa keskitasolla 200 asteessa, jossain vaiheessa vähän painelen puulastalla päältä niin että pintaan nousee kermaa. Niin ja mausteena suola, mustapippuri ja kuivattu timjami.
Seuraavaksi kannattaakin tutkia se palvirouheen tuoteseloste - kinkkua siinä ei ole nimeksikään. Plussaa toki kotimaisuudesta. Vilkaise sitten Snellmannin kinkkusuikalepusdin tuoteseloste. Kannattaa tutkia mitä syö. Sun ruoka ei ole kinkkukiusaus
Palviruohe: sianliha, vesi, kalkkunanliha, broilerinliha, suola, perunatärkkelys, stabilointiaineet (E 450, E 451, E 1412), dekstroosi, sakeuttamisaineet (E 407a, E 410, ksantaanikumi, E 407), hapettumisenestoaineet (E 315, E 316, E 301), aromit, hunaja, perunakuitu, säilöntäaine natriumnitriitti, maltodekstriini, sokeri, savuaromi, mausteet (mm. inkivääri, valkosipuli, paprika, cayenne, chili, kurkuma, juustokumina,...
Hei, katsuis varmaa laittaa se ruoka uuniin niin kiinteytyy!!!! AHhhaahahhaha T. Röökiakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että usein käsketään laittaa 2 prk kermaa, mutta itse laitan vain yhden. Ja jos sitten näyttää että kuivaksi jää niin desin vettä tai maitoa loppupuolella.
En htään tykkää kermaa pursuavasta.
KäKi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ruoka kiinteydy oikealla tavalla. Pitääkö sekaan laittaa kananmunaa että ruoka saisi oikeanlaisen muodon eikä ruokakerma jäisi pelkäksi valuvaksi nesteeksi vuoan pohjalle?
Maito/lihaliemi+kananmuna=munamaito
Maito/lihaliemi+joku tärkkelys (yleisimmin vehnäjauho)
Fondeja tai lihalieminkuutioita ei kannata käyttää, niissä on monia voimakkaita allergeeneja. Ottakaa kinkun piastoliemi talteen, pakastakaa jääpalakuutioiksi, niin siinä teille on joksikin aikaa lihalientä.
Kotiruokaa keittokirjassa (siitä on uudempia ja vanhempia versioita) on lihaliemen keitto-ohje.
Jaana Tommiska
Kerava
Mikä ihmeen feikki tyyppi tää on? Allekirjoittaa älyvapaita tekstejään! Kinkusta tulee suolaista nestettä, josta ei kastiketta tee tervepäinen. Kerma sopii leivontaan, mutta sen voi täysin korvata, onko täällä joku vvh pärähtänyt vaudissa. Syö sinä sitä kovaa rasvaa jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusausta ei ole pakko ottaa uunista tunnin kuluttua jos se ei ole vielä valmista, vaikka ohjeessa neuvottaisiin paistamaan tunnin.
Laita kilo perunajauhoa niin ei jää valuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermoja? Eihän kermaa ole kuin yksi.
Mene sinne kermahyllylle ja katso. Siellä ei tasan tarkkaan lue yhdessäkään tölkissä, että kerma. Kaikissa niissä on lisämääreenä joku sana kerman lisäksi. Kuohukerma, ruoka&kahvikerma, kahvikerma, kevyt kerma, ruokakerma, vispikerma... Tartte saivarrella siinä.
Höh ei mitään kinkkusuikaletta pussista vaan kunnon palvikinkkupala, mistä leikkaa.
Tämä on kyllä oudoimpia ikinä lukemiani ruoanlaittoneuvoja.