Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit pimittävät minulta omia terveystietojani!

Vierailija
18.12.2018 |

Kävin siis YTHS:llä kontrolli verikokeissa muutama viikko sitten ja kysyin samalla, mistä sitten näen kokeen tulokset ja hoitaja kertoi, että omakantaan ne tulee, kun on analysoitu.

En pitänyt asian kanssa kiirettä, mutta loppu viikosta minua yritettiin kovasti tavoitella hoitohenkilökunnan toimesta. Lopulta, kun saivat yhteyttä, hoitaja kertoi, että lukemat olivat paljon ulkona viitearvoista ja tarvitsisin nopeasti ajan lääkärille.

Lääkärin kanssa muutettiin annostusta ja oma olokin koheni jonkun ajan kuluttua. Eikä siinä mitään, kaikki on ihan hyvin, mutta olen nyt yrittänyt etsiä tuloksia omakannasta, mutta mitään ei löydy! Oikeastaan mitään tämän sairauteni kontrollituloksia en löydä mistään siitä lähtien, kun olen ollut YTHS:n asiakas.

Miksi minulle ei haluta kertoa oman sairauteni verikoetuloksia?? Aiemmin sain ne aina suoraan viestinä puhelimeen, mutta nyt joudun penkomaan nettiä ympäri ja mitään ei löydy!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkoe vastauksia lääkäri tuskin näyttelee kenenkään omakantaa kuulostaa sltö että jostakin syystä ne ei mene sinne suoraan labran järjestelmistä.

Ja vartavasten kysyin labranhoitajalta, että mistä näen tulokset.

Ap

Näytteenottaja ei yleensä tiedä mistä potilas saa tulokset. 

Vierailija
22/27 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on ehkä ohjelmoitu viive, kuten radiologian lausuntoihinkin. Eli tulevat näkyviin vasta esim 1kk tai 3kk kuluttua, jolloin tulokset on jo lääkärin kanssa käyty läpi. Labroissa on paljon merkityksettömiä pieniä poikkeamia, josta maallikot hermostuu. Samoin radiologian lausunnot on tarkoitettu ensisijaisesti toisen lääkärin luettavaksi ja monet termit ja esim. erotusiagnostiikan pohdiskelu tai epävarmat löydökset voivat antaa potilaalle liikaa ja liian vaikeaa tietoa yksin pohdittavaksi. Parempi käydä asiat läpi hoitavan lääkärin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin on ehkä ohjelmoitu viive, kuten radiologian lausuntoihinkin. Eli tulevat näkyviin vasta esim 1kk tai 3kk kuluttua, jolloin tulokset on jo lääkärin kanssa käyty läpi. Labroissa on paljon merkityksettömiä pieniä poikkeamia, josta maallikot hermostuu. Samoin radiologian lausunnot on tarkoitettu ensisijaisesti toisen lääkärin luettavaksi ja monet termit ja esim. erotusiagnostiikan pohdiskelu tai epävarmat löydökset voivat antaa potilaalle liikaa ja liian vaikeaa tietoa yksin pohdittavaksi. Parempi käydä asiat läpi hoitavan lääkärin kanssa.

Tai sitten ei tule tulokset minkään viiveenkään jälkeen omakantaan. Itselläni tosiaan näin, ellei se viive ole vuosien pituinen. Kumma kyllä, hus:n labrat itse mainostavat, että tulokset tulevat omakantaan mutta eipä vaan tule. Ärsyttää tällainen, kun täytyy aina päivystää puhelinta labratulosten takia. Tulokset eivät siis näy lääkärin puhelinsoiton jälkeenkään, eikä lääkäreistä yksikään osaa sanoa, miksi tulokset eivät näy kun olen asiasta kysynyt. Onko muilla samanlainen tilanne asian suhteen?

Vierailija
24/27 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän sitä vasta meneekin paniikkiin, kun tietää että tulokset ei näy jos niissä on jotain poikkeavaa. Itse haluan ainakin tietää ja ihmisillä on siihen oikeus, olkoon siellä mitä tahansa.

Vierailija
25/27 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin lausunnot tai labratulokset ei siirry Kantaan, jos niitä ei muista kuitata. Osalla saattaa kertyä pitkätkin jonot kuittaamattomia tekstejä, varsinkin jos on vähän laiskempi hoitamaan paperitöitä.

Vierailija
26/27 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sä katsoa kokeittesi tuloksia sieltä kannasta? Mulla kesti vähän aikaan, ennen kuin älysin mistä mä ne katson. Katsoin lääkärin käynnin sieltä kannasta joka oli lähetteen labraan tehnyt. Siinä samalla sivulla oli linkki kokeitten tuloksiin. Aika hankala tosiaan etsiä tuloksia jos ei ole ennen käyttänyt aikaan siihen.

Vierailija
27/27 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lääkäri unohtanut kuitata ne sinne, tai on tietoteknistä häikkää. Pyydä tuloksia uudestaan, paperilla sitten jos ei muualle niitä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi