Miksi jenkit kuvittelevat että vain heillä on korkea elämänlaatu?
Ja että Euroopassa ei voisi olla paremmin?
Jenkit juoksevat tukka putkella työn perässä 24/7 eivätkä pysähdy ikinä. Euroopassa tehdään töitä paaaaljon vähemmän, mutta elämän laatu on paljon parempaa, eikä tarvitse pelätä vastaantulijaa jatkuvasti. Ihmetyttää, miksi kuvittelevat että joku amerikkalainen ”unelma” olisi edes tavoiteltavaa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että Euroopassa ei voisi olla paremmin?
Jenkit juoksevat tukka putkella työn perässä 24/7 eivätkä pysähdy ikinä. Euroopassa tehdään töitä paaaaljon vähemmän, mutta elämän laatu on paljon parempaa, eikä tarvitse pelätä vastaantulijaa jatkuvasti. Ihmetyttää, miksi kuvittelevat että joku amerikkalainen ”unelma” olisi edes tavoiteltavaa?Olen eri mieltä tuon vastaantulijoiden pelkäämisen kanssa. Nimim. En mene enää euroopan joulutoreille
Mä käyn päivittäin keskieurooppalaisella joulutorilla eikä pelota vastaantulijat. Ei siellä eikä muuallakaan.
Me ulkosuomalaiset, jotka asumme ympäri maailman erilaisissa maissa, elämme normaalia elämää. Mutta Suomessa asuvilla suomalaisilla tuntuu olevan pahoja pelkotiloja meidän puolestamme, ja he näkevät uhkia eri puolilla maata missä asumme. Joskus sitä ihan hämmästyy, kun kuulee omaankin elämäänsä liittyviä uhkia ja pelkoja. Ne ovat usein sellaisia asioita, joita itse ei ole omassa elinpiirissään koskaan kohdannut, eivätkä ne ole ollenkaan tunnusomaisia tai mitenkään tavallisia, eikä niitä ole itse tullut edes ajatelleeksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ulkosuomalaiset, jotka asumme ympäri maailman erilaisissa maissa, elämme normaalia elämää. Mutta Suomessa asuvilla suomalaisilla tuntuu olevan pahoja pelkotiloja meidän puolestamme, ja he näkevät uhkia eri puolilla maata missä asumme. Joskus sitä ihan hämmästyy, kun kuulee omaankin elämäänsä liittyviä uhkia ja pelkoja. Ne ovat usein sellaisia asioita, joita itse ei ole omassa elinpiirissään koskaan kohdannut, eivätkä ne ole ollenkaan tunnusomaisia tai mitenkään tavallisia, eikä niitä ole itse tullut edes ajatelleeksikaan.
.
100% totta. Mina asun USAssa, asetta en ole koskaan nahnyt muuta kuin joskus harvoin poliisin vyotarolla. Ei ole rosvottu tai mitaan varastettu.
Lapsi kasvatettu paikallisessa koulussa ilmaiseksi ja sielta jatkoi hyvaan yliopistoon stipendien ja saastojen kanssa. Sitten viela suoritti kaksi maisterin tutkintoa.
Meilla on aina ollut molempien tyon puolesta vakuutus ja nyt Medicare joka maksaa laakarissakaynnit, jopa vaatii etta kaksi kertaa vuodessa pitaa kayda itseaan nayttamassa laakarille vaikka ei ole edes kipea.
Saastojen koroilla voimme elaa mukavasti vaikka satavuotiaiksi.
Ihan tavallisia tallaajia ollaan taalla "Ihmemaassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikka on niitä yksiä harvoja länsimaita joissa voi oikeasti rikastua pelkästään painamalla duunia.
Juu, siellä ei tarvitse elättää puolta maata kotiin makoilemaan. Ihan tavallinen perusakateeminenkin vaurastuu siihen malliin, että saa palkattua itselleen kotiapulaisen tai lastenhoitajan.
Perusakateeminen on tosi kovilla. Terveydenhuolto on järjettömän kallista, asunnot hyvillä alueilla maksavat miljoonia, lapsien opiskeluun pitää käyttää satoja tuhansia, ja jo kouluiässä tutoreihin ja muihin pitää käyttää valtavasti rahaa.
Keskiluokan ahdinko on nykyään keskeinen ongelma Usassa. Suomessa elää ’rikasta’ elämää murto-osalla siitä rahasta kuin Usassa.
Tuo on taas sellaista bulshittia ihmiselta joka ei ole edes kaynyt USAssa.
Itse asiassa olen asunut täällä jo useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikka on niitä yksiä harvoja länsimaita joissa voi oikeasti rikastua pelkästään painamalla duunia.
Juu, siellä ei tarvitse elättää puolta maata kotiin makoilemaan. Ihan tavallinen perusakateeminenkin vaurastuu siihen malliin, että saa palkattua itselleen kotiapulaisen tai lastenhoitajan.
Perusakateeminen on tosi kovilla. Terveydenhuolto on järjettömän kallista, asunnot hyvillä alueilla maksavat miljoonia, lapsien opiskeluun pitää käyttää satoja tuhansia, ja jo kouluiässä tutoreihin ja muihin pitää käyttää valtavasti rahaa.
Keskiluokan ahdinko on nykyään keskeinen ongelma Usassa. Suomessa elää ’rikasta’ elämää murto-osalla siitä rahasta kuin Usassa.
Tuo on taas sellaista bulshittia ihmiselta joka ei ole edes kaynyt USAssa.
Itse asiassa olen asunut täällä jo useamman vuoden.
Mutta et ole oikein perillä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset opiskelevat ilmaiseksi lukion loppuun asti. Tutoreita ei tarvita jos viitsivat kuunnella koulussa ja tehda kotitehtavat.
Asunnot eivat maksa miljoonia hyvilla alueilla ellei sitten uneksi asuvansa Hollywood Hillsissa tms.
Liioittelet tai sitten et osaa katsoa nenaasi pidemmalle.
Pakko kompata tätä viimeistä lausetta. Kävi itselläkin mielessä että etnosentrismi ja oman maan parhaana pitäminen ei taida varsinaisesti olla AINOASTAAN amerikkalaisten etuoikeus: sama kaiku askelten oli aloittajan virressä.