Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada taapero syömään kasviksia?

Vierailija
18.12.2018 |

Kaikki syljetään pois. Mikä tähän auttaisi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette aikaisemmin syöneet kasviksia? Miten olet valmistanut niitä? Onko lapsi päässyt mukaan ruuanlaittoon ikätasolla sopivalla tavalla?

Meillä on kausia kun menee. Sitten on kausia kun ei mene. En ole ottanut stressiä, kokonaisuudessaan lapseni syö hyvin ja monipuolisesti. Odottelen vielä sitä suurta ennakkoluuloa.

Miten 1-vuotias voi olla ikätasolle sopivalla tavalla ruoanlaitossa mukana?

Riittää kun antaa olla siellä keittiössä edes mukana, että näkee mitä tapahtuu, kattiloilla ja kauhoilla taapero yleensä tykkää leikkiä sillä aikaa kun itse teen ruokaa ja tonkia kaappeja tietysti.

Vierailija
22/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme touhua toi kasvisten pakkosyöttäminen. Ne ei nyt kuitenkaan ole suomalaisen ihmisen pääravintoa. Suomi on sellainen maa, ettei täällä kasva mikään kuin kesällä vähän aikaa. Panostakaa ennemminkin ruokaan, josta saa hyvää ravintoa ja energiaa tällä pallonpuoliskolla.

Lapset on muuten tosi viisaita valitessaan syömisensä, jos heille vain antaa siihen mahdollisuuden.

Vanhemmat eivät vain uskalla, neuvola ja yhteiskunta tuntuu määräävän vanhempia ihan liikaa.

Eivät ole. Esim. jos kysyn mun nuoremmalta lapselta, mitä hän haluaisi ruuaksi, hän yleensä vastaa "karkkia". Tuo vaihe, jossa aloittajan lapsi on, kuuluu lapsen ihan normaaliin kehitykseen, ja sen tarkoituksena on suojella epäluuloisuuden avulla lasta myrkytyksiltä.

Lapsen kohdalla sitä valintaa ei tehdäkään kysymällä, vaan tarjoamalla. Sitä valikoimaa ei tarvitse olla kuin muutama, lapsi osaa valikoida. Älä aliarvioi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette aikaisemmin syöneet kasviksia? Miten olet valmistanut niitä? Onko lapsi päässyt mukaan ruuanlaittoon ikätasolla sopivalla tavalla?

Meillä on kausia kun menee. Sitten on kausia kun ei mene. En ole ottanut stressiä, kokonaisuudessaan lapseni syö hyvin ja monipuolisesti. Odottelen vielä sitä suurta ennakkoluuloa.

Miten 1-vuotias voi olla ikätasolle sopivalla tavalla ruoanlaitossa mukana?

Minä annoin tuossa pari purkkia, kattilan ja puukauhan, millä sai mekastaa. Kun tasapaino parantui, niin nykyään seisoo tuolilla mun vieressä ja katselee, kun teen ruokaa. Laittaa roskat bioastiaan, sekoittaa ruokaa ja pesee vihanneksia avustetusti. Välillä tuntuu, että olen joku tv-kokki, joka selostaa ruuanlaiton jokaisen vaiheen. Lapsi nyt 1v 8kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi