Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tutkii konetta

Vierailija
18.12.2018 |

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin tästä asiasta, haluaisin vaan lisää henkistä tukea. Eli töissä ollessani puolisoni käy PÄIVITTÄIN murtautumassa koneelleni lukuisista suojausyrityksistä huolimatta, tutkii sähköpostin ja luultavasti facen + tekee siellä jotain muuta mistä minulla ei ole tietoa. Mitään pettämistä tai muuta ei minun puoleltani ole koskaan ollut, eli hän ei saa sieltä irti mitään salaista. Silti hän tekee sitä, eniten tällä hetkellä vituttaa, että on luultavasti nähnyt tilausvahvistukset sähköpostissani hänen joululahjastaan ja siis tietää etukäteen mitä tulee saamaan.

Miten etenisitte tilanteessa? Kyseessä on kuitenkin törkeä rikos ja vaikka mitä tekisin, hän onnistuu aina pääsemään sisään. En halua kryptata konetta. Puoliso ei tiedä että minä tiedän.

a) Keräänkö lisää todisteita esim. asentamalla itse keyloggerin omalle koneelleni ja kunnes on tarpeeksi raskauttavaa materiaalia siitä, mitä hän siellä tekee, mietin jatkotoimenpiteitä?

b) Kerron hänelle että tiedän (on tehnyt tätä ennenkin ja jos mainitsen asiasta, se tulee päättymään riitaan ja hänen kiistämiseensä)?

Suora puhe olisi parasta, mutta sitten jäisi tavallaan pimentoon mitä hän oikeasti siellä kaivelee + näin joulun alla ei ole ollenkaan kiva ottaa tälläistä asiaa puheeksi.

Oon ihan umpikujassa ja todella loukattu. Vaikea käsittää miksi toinen tekee tuota päivittäin kun ei hän sieltä mitään löydä tai edes tule löytämään...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota läppäri mukaan töihin?

Mikset kryptaa, jos se kerran on sinun koneesi?

Tee ansa. Feikkaat sähköpostisi täyteen seksinostopyyntejä/treffipyyntöjä tms... mikä ei yleensä puolisoa miellytä.

Vierailija
2/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ansa. Feikkaat sähköpostisi täyteen seksinostopyyntejä/treffipyyntöjä tms... mikä ei yleensä puolisoa miellytä.

Poista myös kaikki salasanan automaattiset muistamiset käytöstä. Eli joka kerran kirjaudut erikseen someen, mailiin, pankkiin, kauppoihin, wilmaan, what ever...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poista myös kaikki salasanan automaattiset muistamiset käytöstä. Eli joka kerran kirjaudut erikseen someen, mailiin, pankkiin, kauppoihin, wilmaan, what ever...

Just tänään on listalla että palautan kaikki selaimet tehdasasetuksiin. Hän on yleensä mennyt firefoxilla sähköpostiini mutta nyt jostain syystä käytti viimeeksi internet exploreria. Ja kyseessä on pöytäkone, voi kun olisikin läppäri! Jos kryptaan, hän saa tietää että minäkin tiedän ja se lisää käynnistyksen aikaa huomattavasti + minullekkin lisätyötä (ja se voi epäonnistua jolloin koko parin tonnin tietokoneeni on sitten käyttökelvoton jos olen ryssinyt dekryptauksenkin :D). Se on mulle ihan viimenen vaihtoehto jonka teen vasta kun puoliso on myös tietoinen että tiedän hänen toimistaan. Toivottavasti en selittänyt liian hankalasti. 

Eli ääni sille, että koitan tehdä hänen hommaansa vähän vaikeammaksi ja pidän vielä suuni supussa?

- AP

Vierailija
4/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että hän tekee noin?

Minä olen sitä mieltä, että asenna keylogger, voisitko asentaa web-kameran kuvaamaan touhujaan? Silloin ei voisi kiistää, kun oma naama on kuvassa tutkimassa konettasi.

Vierailija
5/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
6/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että asenna keylogger, voisitko asentaa web-kameran kuvaamaan touhujaan? Silloin ei voisi kiistää, kun oma naama on kuvassa tutkimassa konettasi.

Sähköpostissa näen hotmailista lokista, että hänen ip-osoitteellaan on käyty työpäiväni aikana kirjautumassa sisään. Kotona katson windowsin event wieveristä systeemitiedot, josta totean että jaa konettani on käynnistelty myöskin työpäiväni aikana. Sieltä totean myös että käynnistys on tehty offline tilassa vanhoilla tiedoilla eli salasanalla minkä hän tietää. Ennen myös facebookista näin ihmeellisiä ip-osoitteita joilla oli käyty ennenkuin hän hoksasi tyhjentää sen. 

Myöskin selaimessa kun avaan koneen, on saattanut jäädä historiapalkki sulkematta jota en koskaan avaa yms. Eli ei ole kuvitelmaa vaan faktaa. 

Keyloggerin kannalla itsekin olen, saan varmasti pidettyä tunteeni kurissa niinkuin olen monta kuukautta saanut jo tähänkin asti, kerätä oikeaa dataa ja saada lopulta tietää mitä hän touhuaa ja sitten kohdata hänet. Web-kameraa en valitettavasti saa laitettua pelkästään jo työpisteen sijainnin takia (ei ole mitään mihin piilottaa). Se olisi kyllä erinomainen keino, harmi vaan että vissiin taitaisin itse syyllistyä sitten rikokseen mikä ei ole hyvä jos joudun tämän asian joskus oikeuteen viemään... :D 

- AP

Vierailija
7/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan yhden entisen tyttoysyavani kanssa huomasin, etta jos jatan lompakkoni jonnekin nakyville, han Kay salaa tutkimassa sita. Tein ansan: leikkelin erilaisista aikakausilehdista erilaisia naisten kuvia ja piilottelin niita lompakkooni. Rupesi sitten kyselemaan: "mita sulla on lompakossa?", "Onko siella kenenkaan muiden naisten kuvia?" Kiitin jyrkasti, EI OLE KENENKAAN KUVIA MULLA LOMPAKOSSA.

Vierailija
8/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollia ei pitäisi ruokkia, mutta et sitten ole ajatellut erillisiä käyttäjätilejä ja salasanaa?

Vierailija
9/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaimolle että vielä kerta niin otan eron.

Onko selvä?

Tee näin.

Vierailija
10/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostissa näen hotmailista lokista, että hänen ip-osoitteellaan on käyty työpäiväni aikana kirjautumassa sisään. Kotona katson windowsin event wieveristä systeemitiedot, josta totean että jaa konettani on käynnistelty myöskin työpäiväni aikana. Sieltä totean myös että käynnistys on tehty offline tilassa vanhoilla tiedoilla eli salasanalla minkä hän tietää. Ennen myös facebookista näin ihmeellisiä ip-osoitteita joilla oli käyty ennenkuin hän hoksasi tyhjentää sen. 

Myöskin selaimessa kun avaan koneen, on saattanut jäädä historiapalkki sulkematta jota en koskaan avaa yms. Eli ei ole kuvitelmaa vaan faktaa. 

Keyloggerin kannalla itsekin olen, saan varmasti pidettyä tunteeni kurissa niinkuin olen monta kuukautta saanut jo tähänkin asti, kerätä oikeaa dataa ja saada lopulta tietää mitä hän touhuaa ja sitten kohdata hänet. Web-kameraa en valitettavasti saa laitettua pelkästään jo työpisteen sijainnin takia (ei ole mitään mihin piilottaa). Se olisi kyllä erinomainen keino, harmi vaan että vissiin taitaisin itse syyllistyä sitten rikokseen mikä ei ole hyvä jos joudun tämän asian joskus oikeuteen viemään... :D 

- AP

En kyllä epäillytkään että kuvittelisit, en vain tiennyt mistä tuollaisen saa tietää. Mitä tapahtuisi, jos vaihtaisit salasanasi? Mieshän ei voisi kysyä, miksi olet sen vaihtanut, koska muuten paljastaisi itsensä.

Jos haluat kuitenkin kuvaakin miehestä, voisit laittaa työpöytään pienen "Tallentava kameravalvonta"-kyltin ja hankkia niitä salakameroita. Ainakin kynissä on nykyään ja napeissa, jättäisit sitten sen vain johonkin hyvään paikkaan.

Jos oikeuteen joutuisit viemään tämän asian, en tiedä riittäisikö lokitiedot ja sanot, ettet ole ollut sinä kun olet ollut töissä. Se on uskoakseni aika heikkö näyttö, joten siksi kuva olisi parempi. Etkä silloin tietääkseni rikkoisi lakia, jos tosiaa laittaisit sen kyltin pöydälle näkyviin.

Vierailija
11/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Mun mies teki noin pari kertaa, luuli etten huomaa. Mulla ei ollut eikä ole siellä mitään salattavaa eikä mitään pettämistä ole ollut eikä tule olemaan. Silti mies onnistui pienessä päässään kehittelemään löytämistään asioista ihan uskomattomia päätelmiä pettämisen suhteen. Ei päässyt mun sähköpostiin vaikka yritti, mutta sivuhistoriasta oli nähnyt että mulle oli tullut paljon uusia viestejä viimeaikoina vaikkei siis nähnyt mitä ja keneltä. No nehän oli just tilausvahvistuksia yms joululahjoihin liittyvää.

Yks ilta vaan töksäytin ulos, että miksi olet tutkinut mun konetta. Mies säikähti ja tottakai puolustautui ja syytti mua ties mistä. Kuuntelin hiljaa ja sanoin, että mikään kuvittelemasi ei ole totta kuin omassa päässäsi ja anna olla viimeinen kerta kun noin teet. Jouluaattona otin sitten kunnolla asiakseni vittuilla. Lätkin miehelle lahjoja käteen ja jokaisen kohdalla mainitsin, että tässä sulle nyt niitä saapuneita sähköposteja, ole niin hyvä.

Sittemmin ei ole tarvinnut asiaan puuttua, mutta olen kyllä usein huomannut ajattelevani jotain tehdessäni, että minkälaisen kieron pettämistarinan mies tästä kehittelee jos asiaa tutkii. Olen silti tehnyt mitä haluan, koska en ole häntä pettänyt enkä pettämässä enkä voi sille mitään jos hän epäilee.

Vierailija
12/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katsoisi hetkeäkään tuollaista. Pitäisin puhuttelun jossa saa selitellä tekemisensä ja tekisin selväksi että jos ei lopu niin tuossa on ovi.

Vierailija
13/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faceen, sähköposteihin ja muihin saa tuplavarmistuksen, jolloin tilin saa auki vain jos syöttää puhelimeesi tulevan turvakoodin. Miehesi ei voi saada tiliäsi auki ilman sitä koodia.

Eniten suosittelisin kuitenkin jättämään tuollaisen ihmisen.

Vierailija
14/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Mun mies teki noin pari kertaa, luuli etten huomaa. Mulla ei ollut eikä ole siellä mitään salattavaa eikä mitään pettämistä ole ollut eikä tule olemaan. Silti mies onnistui pienessä päässään kehittelemään löytämistään asioista ihan uskomattomia päätelmiä pettämisen suhteen. Ei päässyt mun sähköpostiin vaikka yritti, mutta sivuhistoriasta oli nähnyt että mulle oli tullut paljon uusia viestejä viimeaikoina vaikkei siis nähnyt mitä ja keneltä. No nehän oli just tilausvahvistuksia yms joululahjoihin liittyvää.

Yks ilta vaan töksäytin ulos, että miksi olet tutkinut mun konetta. Mies säikähti ja tottakai puolustautui ja syytti mua ties mistä. Kuuntelin hiljaa ja sanoin, että mikään kuvittelemasi ei ole totta kuin omassa päässäsi ja anna olla viimeinen kerta kun noin teet. Jouluaattona otin sitten kunnolla asiakseni vittuilla. Lätkin miehelle lahjoja käteen ja jokaisen kohdalla mainitsin, että tässä sulle nyt niitä saapuneita sähköposteja, ole niin hyvä.

Sittemmin ei ole tarvinnut asiaan puuttua, mutta olen kyllä usein huomannut ajattelevani jotain tehdessäni, että minkälaisen kieron pettämistarinan mies tästä kehittelee jos asiaa tutkii. Olen silti tehnyt mitä haluan, koska en ole häntä pettänyt enkä pettämässä enkä voi sille mitään jos hän epäilee.

Erinomainen toimintatapa ja hyvä esimerkki ap:lle. Minäkin kannatan suoraa puhetta. Ei se molemminpuolinen vakoilu ainakaan asiaa edistä.

Vierailija
15/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameravalvonta on kyllä varmaan viimenen mutta mietinnän alla oleva vaihtoehto. Vaihdan salasanaa työviikkoina melkein joka päivä jos olen huomannut hänen käyneen taas... :( Ei se muuta kuin hidasta. Mulla on myöskin tuplavarmistus, mutta hän pääsee sinne SILTI. Osaa siis hakkeroida itsensä sinne ilmeisesti koska mitään varmistuksia ei näistä käynneistä tule. 

Kiitos tarinasta 11, juuri tuollainen tilanne meillä on myös... Hän on jäänyt tästä kiinni jo aiemmin ja kun kysyin miksi käyt koneellani, sai järkyttävän raivokohtauksen + kiisti kaiken ja alkoi syytellä minua jostain ihme jutuista eli käänti syyn minun niskaani. Tämän takia ei kovin mielellään lähtisi samantien huutamaan hänelle miksi tekee taas näin, koska tiedän vastaanoton. Joku sairaus tässä on pakko varmaan olla jo kohtapuoliin taustalla, miten muuten kukaan jaksaisi lukea päivästä toiseen jotain offerillan sähköpostimainoksia ja kuvitella niistä jotain. 

- AP

Vierailija
16/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku nainen näkee tälläisellä suhteella onnellisen lopun koska?

Vierailija
17/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on, mutta ihan hyvä.

Vierailija
18/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku nainen näkee tälläisellä suhteella onnellisen lopun koska?

Puolisoni on liian utelias, ei ymmärrä sitä että minullakin on oikeus yksityisyyteen. Mahdollisesti todella epäitsevarma. Jostain syystä ei luota minuun eikä halua olla liian sinisilmäinen. En minä halua sen takia häntä jättää. Haluan vain, että hän lopettaa tuon ja ymmärtää, miten loukkaavan asian hän on minua kohtaan tehnyt.

Jossei hän pysty lopettamaan, toki silloin en voi hänen kanssaan olla mutta tuo vakoilukin on varmasti todella koukuttavaa ja omalla tavallaan ahdistavaa. Jos hän ei lopeta, vien asian oikeuteen ja haen tuomion törkeästä viestintäsalaisuuden loukkaamisesta. Ja jatkan elämääni. Haluan silti yrittää kaikkeni ennen sitä, ja tottakai saada uteliaana ihmisenä tietoon, mitä hän sieltä kaivelee päivittäin. Ehkä olen tyhmä, ehkä en. Tämä on vaikea asia varmasti molemmille ja haluaisin edetä järkevästi, sekä purkaa tuntojani. 

- AP

Vierailija
19/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollihan tämä on, mutta ihan hyvä.

Jos puoliso on käynyt taas tänään koneellani, voin huvikseni pistää kuvan event vieweristä :D 

- AP

Vierailija
20/46 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi kai selvittää miksi hän on epäluuloinen netin käyttösi suhteen, etsiikö hän todisteita sopimattomasta yhteydenpidosta tms?

Onko jotakin tapahtunut joka olisi "laukaissut" hänen tiedon tarpeensa?

Onko hön aikaisemmissa suhteissaan tullut petetyksi ja hänen on vaikeaa luottaa ihmisiin vaikka haluaisikin?

Onko hän joskus nähnyt sellaisia lähettämiäsi viestejä tai sinulle tulleita viestejä joita hän pitää sopimattomia?

Parisuhteessa jossa keskustellaan päivän tapahtumista ja muistetaan kertoa toiselle miten tärkeä hän on ja että välittää toisesta, ei epäluuloille pitäisi olla aihetta.

Rakastatteko vielä toisianne aidosti? Silloin pitäisi pystyä kipeätkin aiheet puhumalla selvittelemään.

Ikävää ja rasittavaa se molemmille varmasti on ja on hyvä jollakin tavalla saada keskustelua aikaiseksi, onko jotakin kuviteltua syytä luottamuspulaan tms.

Entä suhteen tulevaisuus, miten asiat sujuvat vuoden, tai viiden vuoden päästä jos epäluulo siinä taustalla myrkyttää suhdetta?

Rikoshan se on tutkia luvattomasti toisen laitteita ja asia on selvitettävä.

Auttaisiko jos kutsuisit miehesi silloin tällöin yhtäaikaa koneellesi ja "selailisit" historiaasi ja katselisit postisi hänen nähtensä? Vaikkapa jonkun asian etsimisen varjolla tms?

Auttaisiko se puolisoa viimeinkin tajuamaan ettei sinulla todellakaan ole salailtavaa?

Vai onko hänellä itsellään jotakin salattavaa ja ajattelee että sinullakin on?

Suhteessa jossa alkaa olla salaisuuksia joista ei kyetä puhumaan, ei hyvinvointi ainakaan lisäänny.

Hienotunteisesti ja toista loukkaamattomasti asioiden selvittäminen on varmasti vaikeaa muttei mahdotonta.

Eihän tuollainen voi vuosia jatkua, parempi vaikka jatkaa lopulta matkaa yksin kuin ainainen epäluottamus kolmantena pyöränä.

Puhumattomuus aiheuttaa vain lisääntyvän määrän kysymyksiä joihin ei ole vastauksia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi