Mitä miehen kummitytön valmistujaisiin on puettava päälle?
Mekkoja mulla ei ole. Riittääkö tunika ja housut?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu valmistujaisista. Turun oikiksen valmistujaisissa on pääsääntöisesti hienompana porukka, kuin vaikka Kalajoen amiksen.
Tradenomiksi valmistui.Ainakin valmistujaisjuhlissa oli iltapuku päällä.
Tusinakoulutuksen juhlimiseen sopii oikein hyvin tusinavaatetus, joten housut ja tunika on ihan ok.
Pakko kysyä, että mikä EI ole tusinakoulutus?
Tällä hetkellä kovin pula on kuulontutkijoista ja puheterapeuteista. Kolmen kärkeen mahtuvat myös rakennusalan työnjohtajat sekä rakennusinsinöörit. Pula sairaanhoitajista(ei sama kuin lähihoitaja) sekä lääkäreistä.
Tusinakoulutuksiahan on nuokin. Työtilanne heillä tällä hetkellä tietty vain parempi.
Itse käsittäisin niin, että jos ei ole tusinakoulutus, niin pitäisi olla jokin hyvin erityinen ala/opintolinja. Sellainen, joita ei valmistu montaakaan.
Se miten pukeudut juhlaan riippuu siitä, mihin aikaan ja missä juhlat pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Housut eivät ole juhla-asu. Osta mekko.
Jos/kun kyse ei nyt ilmeisesti ole mistään kello kuuden jälkeen alkavasta gaalasta tai iltajuhlasta, niin smart casual-koodin mukaan naisen vaatetuksena myös housut on ok. Itse suosin housupukua aina tilaisuuden mahdollistaessa, mielestäni istuvana ja hyvälaatuisena tyylikkäämpi kun useimmat mekot. Cocktailtilaisuudessa alkaa mennä raja. Muuten miehen pukeutuminen määrittää (frakki/smokki/tumma puku).
Toki farkut ym. eivät ole juhlapukeutumista, mutta siistimpiä vaihtoehtoja on, joita pystyy salaamaan tilanteisiin sopivaksi. Materiaali ratkaisee paljon. Suorat puvunhousut/vastaavat, paperbag-vyötäröiset, ja culottes-malliset ovat kaikki sellaisia, että niitä pystyy oikein asustettuna käyttämään päiväjuhlissa.
Jossain "kerro esimerkkejä, mitkä tekevät ihmisestä wt:n" -keskustelussahan mainittiin, että ammattikorkeakoulutus olisi wt.
On meillä kyllä täällä asiat aivan loistavasti, jos jo alempi korkeakoulututkinto on wt -touhua 👍
Tradenomin tutkintokin kun käsittääkseni kattaa koko kauppatieteen kandin tutkinnon, eli voi hakea suoraan maisteriopintoihin.