Ostatteko isommille lapsillenne suunnilleen yhtä suurella summalla joululahjoja?
Meillä kaksi poikaa. Toinen 12v ja toinen täytti juuri 19v, asuu edelleen kotona ja lähtee kohta inttiin.
Pienemmälle ostettu nyt pari kalliimpaa lahjaa 200€ känny ja samanhintainen pelinäyttö. Lisäksi vaatetta ym suunnilleen 150€ edestä. Vanhemmalle vaatetta, kirja ym. Näihin mennyt n 200€. Tämän lisäksi vanhempi saa meiltä 300€ käteistä. Pienemmälle annetaan suunnilleen satanen.
Onko mielestänne kuinka tärkeää, että lapset saavat suunnilleen samalla hinnalla lahjoja?
Kommentit (9)
Ostan max satasella ja en vahdi sitä onko toisella vähän vähemmän
Ei mielestäni, mutta meidän lapset ovatkin jo aikuisia. Vanhin tienaa reilusti yli 100.000€ vuodessa, nuorin ei juuri mitään. Ostan nuorimmalle eniten, koska hän ei pysty itse hankkimaan, mitä tarvitsee.
Ostan samanhintaista kaikille lapsilleni. Tyttö- ja poikaystävät saavat villasukat, omat lapset 500 - 1000 e arvosta tavaraa. Rahaa en anna, miniä vie sen nopeasti omiin kuluihinsa.
Lapset saavat kaikki 100 e rahaa ja yhden lahjatoiveen. Lisäksi ruuat ovat suunniteltu niin, että jokaisen lempiruokaa on joku päivä.
Järvenpäästä haetaan sushia.
Koetan huolehtia että kaikki lapset saisivat suunnilleen samansuuntaisesti lahjoja. Yksi saa kumeilta huomattavasti vähemmän kuin muut joten hänelle ostamme itse enemmän.
Toisaalta en kyllä laske omia lahjoja kymppiin tarkkuudella jne. Ja eri vuosina voi vaihdella kenelle lapsistamme ostamme kalleimmat lahjat. Tilanteen mukaan mennään. Ja koetetaan olla reiluja kaikille mutta olemme opettaneet lapsille että aina kaikki eivät saa samanlaista tai yhtäpaljon. Mutta ajankanssa koetamme tasoittaa tilannetta.
Kyllä mä pyrin, että saavat kuta kuinkin samalla summalla lahjoja.
18 vuotias saa parilla sadalla tietokoneen osia, kylpytakkia, sukkia ja boxereita. Vielä jotain namia, että on sitten kolmisen sataa käytetty yhteen häiskään.
16 vuotiaalle on keikkaliput 90 € x2. Lisäksi JS alien paletti 60€, pyjama, alkkareita, sukkia. Just luin, että 20. päivä tulee Ariana Granden liput myyntiin, että pitää vissiin hankkia sinnekin vielä liput. -Ehkä vanhemmalle sitten lahjakortti Laminaan.
Juu, pyrin siihen, että kutakuinkin samalla summalla saavat lahjoja.
En osta. Joinain vuosina toinen saa kalliimpia ja joinain vuosina taas toinen.
Samalla summalla ostan molemmille (18v ja 16v).
Minun antamani lahjat liikkuvat kympeissä, ja oikeastaan en pidä kovin tärkeänä että niitä kymppejä on saman verran.
Sinun tapauksessasi en myöskään näe tarpeellisena tasata summia vain periaatteen vuoksi.