Posti hukkasi 1 kuution kokoisen ja 460 kiloa painavan paketin – yrittäjää uhkaa jättitappiot
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/729522-posti-hukkasi-1-kuutio…
Miten tuollaisen paketin pystyy hukkaamaan?
Kommentit (60)
Suomeen tarvitaan uusi järkevä logistiikkakilpailija postille. Ihan naurettavaa toimintaa.
Paska lafka. Yritin selvittää paketin toimituspaikan virhettä, posti vain levittelee käsiään eikä suostu tekemään asialle mitään. Itse toimittavat väärään paikkaan (osoitetiedot ja vastaanottaja alunperin oikeat). Lähettäjän pitäisi maksaa käännytys uuteen - eli maksaa postin virhe. Naurettavaa pelleilyä ja asiakaspalvelun taso joulunkin alla -100. Posti, postitan teille kasan risuja lahjaksi. Hyvää joulua!
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvitaan uusi järkevä logistiikkakilpailija postille. Ihan naurettavaa toimintaa.
Minä voison perustaa jos vain olisi rahaa ja pääoma. Ei ole kumpaakaan. Siispä työtön olen ja työttömänä pysyn perustamatta koskaan yhtään yritystä.
Mun lähimmässä asiamiespostissa paketit on rullakoissa välillä tuntejakin ulkona, henkilökunnan näkymättömissä. Siis kenen tahansa otettavissa. Ei tarvitse ihmetellä, että katoavat.
Matkahuolto hävitti auton vetoakselin.
Minne se on heitetty? Tai kuka on sitä tarvinnut?
Ei naurata yhtään kun posti on hukannut minun palautuspakettini erääseen verkkokauppaan. Laskutkin tuli jo, niistä palautetuista.
Tää on kyllä ihmeellistä miten postilla ei ole mitään vastuuta mistään. Jos tavallinen ihminen hävittää tai varastaa toisen tavaraa, joutuu hän korvaamaan sen. En minä voi lainata naapurin auto, "hävittää" sitä ja sanoa voivoi, osta uus. Sama koskee varmaan kaikkia muita yrityksiäkin kuin postia. Ihan älytöntä. Miten on edes laillista hukata toisten arvokastakin tavaraa joutumatta vastuuseen?
Posti myöntää jo heti kättelyssä ettei mikään arvokas pysy tallessa. Luotettavat pikku Posteljoonit kuljettavat kaikki epäkiinnostavat paketit perille, mutta vievät arvolähetykset eikä asioita edes tutkita.
Ps. Luittehan vastikään kuinka pari postinjakajaa oli tilannut tekaisemaansa osoitteeseen huumeita johonkin peräkylän laatikkorivistöön?
Vierailija kirjoitti:
Ei naurata yhtään kun posti on hukannut minun palautuspakettini erääseen verkkokauppaan. Laskutkin tuli jo, niistä palautetuista.
Etkö ottanut palautuskuittia palauttaessasi pakettia postin toimipisteeseen?
Otin palautuskuitin mut saa nähdä miten käy. Ei ole kokemusta aiemmin tämmöisestä ja nyt kyllä jää tilailu sikseen.
Posti hukkasi joulina anoppin. Järjestelmä vain olmoitti ettei tämän nimistä henkilöä ole tietokanssa kun yritin lähettää joulukorttia. Kaikille muille onnistuin netistä kortit läjettämään.
Kyllä Posti pitäisi saattaa vastuuseen näistä pakettien mystisistä katoamisista, heidän vastuullaan ne ovat! Hinnatkin niin sikamaiset, että luulisi sillä rahalla saavan palvelua.
Onhan Posti jakanut monesti naapureiden postia rastiin, kerran meille jakoi "naapurin" postia, joka asui liki 20km päässä meiltä, eikä todellakaan ollut sama katu tai tie. Meillä oli nyt vaikka Voikukkatie, naapurin osoite olisi ollut Purjekatu. Sattui olemaan menoa sinne päin, niin nakkasin itse mennessäni oikealle henkilölle.
Entäs ne kerrat, kun Posti meneekin jakamaan väärään osoitteeseen luottamuksellista tietoa, josta löytyy vaikka henkilöturvatunnus? Ja vastaanottaja onkin epärehellinen ja tilailee luotolle tavaraa tai käyttää muuten väärin saamia tietojaan. Jos hän jää kiinni, hän saa siitä sakon ja ehkä tuomion, mutta Posti ei joudu mihinkään vastuuseen, korkeintaan sanotaan soo soo ja heristetään sormea, ensi kerralla tarkemmin.
Odotan nyt jännityksellä, kun huomenna pitäisi tulla minulle paketti, johon ostin kotiinkuljetuksen, että tuleeko. En ihmettelisi, vaikka postilaatikossa olisi huomenna lappu, että ette olleet kotona. Viime vuonna kävi näin ja kaikkein naurettavinta oli, että a) olin kotona ja b) oli satanut lunta yöllä, mutta päivällä ei, eikä pihassa ollut mitään jälkiä, vain koskematonta lunta. Silti kehtasi jättää vain tuon lapun, nostin kyllä sellaisen metakan asiasta, että toivat paketin seuraavana päivänä minulle.
Olen kuitenkin suht sovitteleva ihminen ja jos reklamoin, reklamoin nätisti, mutta jos se ei tuota tulosta, reklamoin sitten tiukemmin, mutten räyhää asiakaspalvelijoille. Olisi mukavaa, kun asian voisi hoitaa nätisti myös Postin kanssa, mutta silloin oli kyllä pakko jo hiukan ääntäkin korottaa puhelimessa, kun vänkäsivät vastaan ja yrittivät laskuttaa toiseen kertaan kotiinkuljetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisittepä mitä kaikkea kulissien takana terminaaleissa tapahtuu.
:D
Siellä on kaikenlaista työn sankaria minimipalkalla heilumassa..
Ei varmaan ole enenkuulumatonta jos joku paketti siirretään sivuun ja päivän päätteeksi omaan autoon.
Onhan tuossa vaihtoehtoja. Viety väärälle henkilölle. Palautettu lähettäjälle (tätä tapahtuu yllättävän usein kun kaikki eivät esim. osaa englantia vaan From tulkitaan vastaanottajaksi toisessa päässä jolloin lähetys palloilee lähettäjän ja vastaanottajan toimipaikan välillä), myös eksyminen väärään kuljetukseen on tavallista ja joulukiireiden aikaan se palautuminen oikeaan toimipisteeseen kestää kauan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, ihan järjestetty teko. Joko petos tai varkaus. Tai sekäettä.
Tai vandalismia kiimassa postia vihaavien taholta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihmeellistä miten postilla ei ole mitään vastuuta mistään. Jos tavallinen ihminen hävittää tai varastaa toisen tavaraa, joutuu hän korvaamaan sen. En minä voi lainata naapurin auto, "hävittää" sitä ja sanoa voivoi, osta uus. Sama koskee varmaan kaikkia muita yrityksiäkin kuin postia. Ihan älytöntä. Miten on edes laillista hukata toisten arvokastakin tavaraa joutumatta vastuuseen?
Viimekädessä postista vastaava ministeri on berner ja sitähän ei tunnetusti kiinnosta kuin omat bisnesmahdollisuudet, niinpä tällainen postin epäluotettavuusongelma on rouvan kiireellisyysasteikolla jossain kaukana siitä rajasta että sille tehtäisiin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisittepä mitä kaikkea kulissien takana terminaaleissa tapahtuu.
:D
Siellä on kaikenlaista työn sankaria minimipalkalla heilumassa..
Ei varmaan ole enenkuulumatonta jos joku paketti siirretään sivuun ja päivän päätteeksi omaan autoon.
Ehkä mutta vaikea kuvitella jotakuta siirtämässä lavallista jotain maakuntakirjoja autonsa takaluukkuun. Noiden jälleenmyyntiarvokin on aika huono ja jos koitat myydä niitä nettihuutokaupassa niin kiinni jäät samantien.
Postin ongelmana on se ettei siellä juuri kunnioiteta työntekijöitä ja ripeys ja tehokkuus on ajanut luotettavan jakelun edelle. Kaikki työntekijät kokevat olevansa helposti korvattavissa, elleivät selviä jatkuvasti kasvavista lajittelu- ja jakeluosoitemääristä, joita lisätään sillä nojalla että postin kokonaismäärä on laskenut. Työssä silmänpalvelijat ja muille vastuuta siirtävät pärjäävät hyvin, mutta vastuuntuntoiset ja tarkat saavat kokea olevansa hitaita ja korvattavissaolevia.
Eiku joku postimies Pate on potkassut sen kyydistä pois kun lukenut "särkyvää"
- Päivää, voitteko neuvoa, missä on Niuvanniemen posti?
- ¯\_(ツ)_/¯