Mieheni ei halua enempää lapsia
Mies on puhunut menevänsä vasektomiaan, koska kokee ettei halua enempää lapsia. Itse haluaisin, mutta kunnioitan miehen päätöstä. Silti, aina kun puhun jollekin harmituksestani, niin ihmiset yrittävät lohduttaa minua sillä, että mies voi vielä muuttaa mielensä. Tuskin muuttaa, jos kerran vasektomiaa suunnittelee. Kiinnostaisi vain tietää, että miksi ihmisten reaktiot ovat tällaisia? Se vaikeuttaa asiaan suhtautumista.
Kommentit (18)
Sä olet ärsyyntynyt muista ihmisistä, vaikka sun pitäisi olla ärsyyntynyt miehellesi. Miksi? Nehän yrittää vain lohduttaa sua, kun miehesi ei ole toteuttanut uhkaustaan.
Vähän vaikea sanoa päin naamaa, että vaihda miestä.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ärsyyntynyt muista ihmisistä, vaikka sun pitäisi olla ärsyyntynyt miehellesi. Miksi? Nehän yrittää vain lohduttaa sua, kun miehesi ei ole toteuttanut uhkaustaan.
Ei tuo ole mikään lohdutus, vaan yritys antaa turhaa toivoa. En halua vaihtaa miestä.
Ne sanoo sulle mitä ne luulee että sä haluat kuulla. Sano niille että kiitos lohdutuksesta, mutta hyväksyn mieheni päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa miestä? Minusta lapsilukuriitojen takia kumppania vaihtavat ovat itsekkyyden huippu. Pakko vääntää lisää lapsia, vaikkei niistä edellisistäkään piitata sen vertaa että pidettäisiin perhe kasassa. Jos prioriteetit ovat tuollaiset, niin olisi kannattanut jättää ne ensimmäisetkin lapset tekemättä.
Tämä ei siis koske ap:ta koska hän ei ole eroamassa.
Paljonko niitä lapsia on ennestään?
Jos on jo useita, niin enpä jaksaisi lohdutella minäkään.
Käytä tilaisuus hyväksi ja nyt panet tuulemaan ja kato mihin se riittää. Turha tuollaisia on miettiä. Syntyvyys ladkenut kun miehet itsekkäitä. Ehkäisy pois ja katsoo mitä tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Käytä tilaisuus hyväksi ja nyt panet tuulemaan ja kato mihin se riittää. Turha tuollaisia on miettiä. Syntyvyys ladkenut kun miehet itsekkäitä. Ehkäisy pois ja katsoo mitä tuleman pitää.
Tässä tapauksessa voit varautua yksinhuoltajuuteen.
Ohi teeman, mutta onkohan tuo yleistä? Siis että noin intiimistä asiasta (puolison vasektomiasta) puhutaan monille muille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Ap se tässä itsekäs on, jos tekee lapsen, vaikkei mies halua.
En enää ihmettele, miksi niin moni nainen on YH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään lohdutus, vaan yritys antaa turhaa toivoa. En halua vaihtaa miestä.
No mitä sulle pitäis sanoa? Turhaa valitusta asiasta, jolle et voi mitaan, ei ihmiset muutu sun pillin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on puhunut menevänsä vasektomiaan, koska kokee ettei halua enempää lapsia. Itse haluaisin, mutta kunnioitan miehen päätöstä. Silti, aina kun puhun jollekin harmituksestani, niin ihmiset yrittävät lohduttaa minua sillä, että mies voi vielä muuttaa mielensä. Tuskin muuttaa, jos kerran vasektomiaa suunnittelee. Kiinnostaisi vain tietää, että miksi ihmisten reaktiot ovat tällaisia? Se vaikeuttaa asiaan suhtautumista.
Samaa ihmettelen. Miksi yrittää herättää väärää toivoa? Suhtaudut asiaan hienosti, kun kunnioitat miehen päätöstä, vaikka itse voisit vielä haluta yhden lapsen lisää. Teillä on kuitenkin jo lapsia, joten saatte elää lapsiperhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ap se tässä itsekäs on, jos tekee lapsen, vaikkei mies halua.
En enää ihmettele, miksi niin moni nainen on YH!
Kun luet Ap:n tekstin, huomaat että Ap *ei* ole tekemässä lasta väkisin. Päinvastoin hän sanoo kunnioittavansa miehen päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Miksi yrittää herättää väärää toivoa? Suhtaudut asiaan hienosti, kun kunnioitat miehen päätöstä, vaikka itse voisit vielä haluta yhden lapsen lisää. Teillä on kuitenkin jo lapsia, joten saatte elää lapsiperhe-elämää.
Ihan totta. Tällaista suhtautumista toivoisin saavani muilta osakseni. Olen nimittäin hyvin onnellinen nykyisistä lapsistani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ohi teeman, mutta onkohan tuo yleistä? Siis että noin intiimistä asiasta (puolison vasektomiasta) puhutaan monille muille ihmisille?
Sinkun vasektomia on pelkästään hänen henkilökohtainen asiansa, mutta asia kuuluu muillekin siinä vaiheessa, kun se myös toisten elämään vaikuttaa.
Mitä miehesi ajattelee siitä, että kerrot hänen vasektomiasuunnitelmistaan muille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi ajattelee siitä, että kerrot hänen vasektomiasuunnitelmistaan muille ihmisille?
On sinut asian kanssa, koska puhuu itsekin muille ihmisille, että lapsiluku on nyt täynnä ja aikoo mennä leikkaukseen.
Mikä lapsissasi on vikana kun he eivät riitä? Surullista lapsipolojen puolesta. Eivät he syntymälleen mitään voineet.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?