Tuskinpa Jeesuskaan olisi halunnut, että kirkosta tulee tuollainen mammuttiorganisaatio, jonka tärkein tehtävä
on kustantaa piispoille yltäkylläinen viinanhuuruinen elämä.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016061821695674
"Kirkolla paljon viinaostoksia - arkkipiispan seurueelle vodkaa kello 6.45, Askolalla kosteita lounaita"
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Jeesus todellakaan olettanut, että kirkosta tulee laiskojen pankki eli kun ei viitsitä tehdä töitä, mennään hakemaan seurakunnasta apua. Jotensakin se Jeesuksen sanoma meni niin, että pitää oppia itse auttamaan itseään, että voi sitten auttaa muita eikä kuten nykyisen kirkosta eronneet olettavat, että kirkollisverosta maksetaan hänelle avustusta.
Terveellinen itsekkyys antaa viimeisenkin vaatteen,
oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen.
No ei se Juice sentään mikään profeetta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Jeesus todellakaan olettanut, että kirkosta tulee laiskojen pankki eli kun ei viitsitä tehdä töitä, mennään hakemaan seurakunnasta apua. Jotensakin se Jeesuksen sanoma meni niin, että pitää oppia itse auttamaan itseään, että voi sitten auttaa muita eikä kuten nykyisen kirkosta eronneet olettavat, että kirkollisverosta maksetaan hänelle avustusta.
oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen.No ei se Juice sentään mikään profeetta ollut.
Ei - vain Asperger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen.No ei se Juice sentään mikään profeetta ollut.
Kyllä hän evankelistan asemaan osasi asettua kappaleessa "Matteus, Markus, Luukas ja mä." Kuuntelepa ajatuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne."
"
»Älkää siis murehtiko: ’Mitä me nyt syömme?’ tai ’Mitä me juomme?’ tai ’Mistä me saamme vaatteet?’ 32
Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33
Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."
Eli Jeesuksen sanoma on ettei maallisista asioista murehtiminen saa nousta päällimmäiseksi elämässä, ei se että kaikki käyvät maahan istumaan suu auki odottaen että paistettu pääskynen lentää suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän evankelistan asemaan osasi asettua kappaleessa "Matteus, Markus, Luukas ja mä." Kuuntelepa ajatuksen kanssa.
Tunnen kyseisenkin kappaleen. Ei muuta mielipidettäni hänestä. Varsin itsekeskeinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Matteus 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Niin, tämän hän sanoi opetuslapsilleen joille hän ilmestyikin kuolemansa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkoissa liikkuvat fariseukset, kirjanoppineet, rahastajat ja saastat. Vainonsa ansainneet.
Eivätköhän ne fariseukset ja kirjanoppineet ole nimenomaan lähteneet liian vapaamielisestä kirkosta.
Leipäpappi ja uskostaan palkannostaja on aina syntinen.
Jokainen ihminen on syntinen, niin Jeesus opetti. Eikä muiden ihmisten syntisyyden tuomitseminen kuulu ihmisille, vaan Jumalalle.
Juuri tämän vuoksi synti leviää. Ei tule tuomita - mutta ei myöskään tukea tai seurata.
Muistelepa keiden seurassa Jeesus vietti aikaansa. Ei tuomitsemassa eikä saarnaamassa, vaan viihtymässä ja nauttimassa yhdessäolosta.
Mitähän Raamattua sinä olet lukenut. Jeesus kylläkin opetti ja saarnasi ihmisiä tekemään parannusta, kavahtamaan syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän tuossa tekstissään asetu evankelistan asemaan, vaan kirjoittaa evankelistat bändiinsä. Sitäpaitsi väärin. Evankelistojen teksteistä luettavissa olevat piirteet eivät sovi yhteen Juicen tekstin hahmojen kanssa. Mutta kyllä Juice taitavana tekstintekijänä tiesi, että seuraajille menee vähän heikommatkin vertauskuvat läpi. Ja teksti on oma taideteoksensa, ei kaiken tarvitsekaan natsata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteus 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Niin, tämän hän sanoi opetuslapsilleen joille hän ilmestyikin kuolemansa jälkeen.
Tuo selitys ei täsmää. Tuosta tapauksesta Jeesuksen ilmestymiseen opetuslapsille kulunut aika oli niin lyhyt, että kaikki opetuslapset (tai ainakin lähes kaikki) olivat hengissä sen tapahtuessa. Jeesus tuskin siis tarkoitti sitä tapausta, vaan sitä, kun hän tulee uudelleen. Tai hän puhui väärin. Jotkut merkitsee eri asiaa kuin melkein kaikki.
Jos siis Raamattu otetaan kirjaimellisesti totena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo selitys ei täsmää. Tuosta tapauksesta Jeesuksen ilmestymiseen opetuslapsille kulunut aika oli niin lyhyt, että kaikki opetuslapset (tai ainakin lähes kaikki) olivat hengissä sen tapahtuessa. Jeesus tuskin siis tarkoitti sitä tapausta, vaan sitä, kun hän tulee uudelleen. Tai hän puhui väärin. Jotkut merkitsee eri asiaa kuin melkein kaikki.
"Kaikki" on muinaiskreikassa vähemmän kattava ja paljon hämärämpi ilmaus kuin nykysuomessa, tästä on monella raamattutunnilla ollut puhetta. Lue vaikka roomalaiskirje ja ihmettele "kaikki"-sanan käyttöä. "Jotkut" on myös todennäköisesti hieman erivivahteinen sana vanhassa kreikassa ja uudessa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, enkä aio alkaa tuosta väittelemään sen enempää, monia tulkintoja varmasti löytyy. Mutta yhtenä näkökulmana sanon sen, että Jeesushan sanoi ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan on sisäisesti teissä. Jeesuksen kuoleman jälkeen vuodatettiin Pyhä Henki. Seurakunnalle Jumalan valtakunta tulee siis sisäisesti heihin, he saavat kokea sen voiman, "minä teissä, te minussa". Maailmalle se tulee sen sijaan näkyvällä tavalla kun Jeesus saapuu pyhinensä, koska heillä ei ole sisäistä Jumalan tuntemusta. Tämä sopii yhteen senkin kanssa, että Jeesus puhuu hänen näkyvästä tulemisestaan antaen ymmärtää, että siinä pyhät temmataan häntä ensin vastaan yläilmoihin, ja he saapuvat yhdessä tänne, ovat siis itsekin mukana hänen näkyvässä tulemuksessaan.
"kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan."
"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;"
Seurakunta on nimittäin hänen ruumiinsa. Ensin pää ja sitten ruumis, kuten synnytyksessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi lopunaikojen tulevan ennen kuin hänen aikanaan elossa olleet ihmiset ovat kuolleet.
Ei pidä paikkaansa.
"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu." viittaa siihen sukupolveen joka näkee Raamatussa mainitut ennusmerkit.
Niitä Raamatussa mainittuja ennusmerkkejä onkin sitten nähnyt ihan jokainen sukupolvi sen jälkeen. Ilmestyskirjan petoja ja muita kauheuksia kun on historiassa riittänyt, ja niistä verisimmät ja raaimmat jo satoja vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki" on muinaiskreikassa vähemmän kattava ja paljon hämärämpi ilmaus kuin nykysuomessa, tästä on monella raamattutunnilla ollut puhetta. Lue vaikka roomalaiskirje ja ihmettele "kaikki"-sanan käyttöä. "Jotkut" on myös todennäköisesti hieman erivivahteinen sana vanhassa kreikassa ja uudessa suomessa.
Ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä ihmisten kyky lukea tekstistä se, mitä he haluavat lukea. Onko nyt siis niin, että suomeksi käännetyssä Raamatussa on mielestäsi virhe, kun siinä käytetään tuossa sellaista sanaa kuin "jotkut". Ovatko raamatunkäännöskomiteat olleet kerran toisensa jälkeen väärässä, ja teidän raamattupiirinne oikeassa? Miksi tuota ilmausta ei ole muutettu selkeästi ymmärrettäväksi?
Jeesus sanoi "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka.” Matt. 28:18-20.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun saakka.” Matt. 28:18-20.
Ai niin, tää oli se syy, miksi se eräskin saarnaaja tunki sinne Intian valtameren eristäytyneelle saarelle pääsemään hengestään.
Vois juoda pullollisen punkkua Jésuksen kunniaksi. Vaikka heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, enkä aio alkaa tuosta väittelemään sen enempää, monia tulkintoja varmasti löytyy. Mutta yhtenä näkökulmana sanon sen, että Jeesushan sanoi ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan on sisäisesti teissä. Jeesuksen kuoleman jälkeen vuodatettiin Pyhä Henki. Seurakunnalle Jumalan valtakunta tulee siis sisäisesti heihin, he saavat kokea sen voiman, "minä teissä, te minussa". Maailmalle se tulee sen sijaan näkyvällä tavalla kun Jeesus saapuu pyhinensä, koska heillä ei ole sisäistä Jumalan tuntemusta. Tämä sopii yhteen senkin kanssa, että Jeesus puhuu hänen näkyvästä tulemisestaan antaen ymmärtää, että siinä pyhät temmataan häntä ensin vastaan yläilmoihin, ja he saapuvat yhdessä tänne, ovat siis itsekin mukana hänen näkyvässä tulemuksessaan.
"kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot, että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan."
"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;"
Ei tuo kyllä selventänyt asiaa pätkän vertaa. Että miksi Jeesuksen sanat eivät pitäneet paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkoissa liikkuvat fariseukset, kirjanoppineet, rahastajat ja saastat. Vainonsa ansainneet.
Eivätköhän ne fariseukset ja kirjanoppineet ole nimenomaan lähteneet liian vapaamielisestä kirkosta.
Leipäpappi ja uskostaan palkannostaja on aina syntinen.
Jokainen ihminen on syntinen, niin Jeesus opetti. Eikä muiden ihmisten syntisyyden tuomitseminen kuulu ihmisille, vaan Jumalalle.
Juuri tämän vuoksi synti leviää. Ei tule tuomita - mutta ei myöskään tukea tai seurata.
Muistelepa keiden seurassa Jeesus vietti aikaansa. Ei tuomitsemassa eikä saarnaamassa, vaan viihtymässä ja nauttimassa yhdessäolosta.
Muistelen: "Mene äläkä enää syntiä tee".
Oletko koskaan edes nähnyt pohjavesilähdettä? Jos sellaisessa raadon näet, nostat sen pois, ja vähän ajan päästä vesi on taas puhdasta.