Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyytyväinen työhöni hoitoalalla :)

Vierailija
16.12.2018 |

Teen nykyään töitä hoitoalalla. Sinänsä olen aika tuore alalla, sillä vasta pari vuotta valmistumisesta. Olen alanvaihtaja ja tehnyt paljon muiden alojen töitä ennen hoitoalaa.

Itse koen hoitoalan hyvin mielekkääksi ja ihmettelen alan negatiivista mielikuvaa. Kouluaikana näin jo lukuisia erilaisia työympäristöjä ja suurin osa niistä oli todella hyviä paikkoja. Ihan pari vaan jotka ei ollu mua varten tai ilmapiiri oli kyseenalainen tms.

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen. Työpäivät on hyvin mielekkäitä ja koen, että saan tästä työstä tosi paljon. Tämä antaa minulle paljon muutakin kun pelkän palkan (johon olen muuten myös tyytyväinen!).

Olen tehnyt monen muunkin alan hommia ja hoitoalalla olen kaikista onnellisin. Olen saanut aivan mahtavia työkavereita ja tavannut upeita ihmisiä niin potilaita/asiakkaita, omaisia kuin työntekijöitäkin.

Tottakai huonojakin päiviä on ollut, mutta kenelläpä ei olisi. Omassa muistissani on kuitenkin vain hyvät asiat.

Itse tykkään alasta ja voin suositella sitä, jos se vaan kiinnostaa. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ja olen vieläpä paljon parjattu lähihoitaja. Teen töitä vanhusten parissa ja nautin siitä.

Vierailija
2/4 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin ajattelin kun olin vastavalmistunut. Nyt kun uraa on takana yli 5 vuotta, on alkanut huomaamaan niitä hoitoalan huonoja puolia ja ymmärtää miksi vanhemmat kollegat aina valittavat.

Alkuun palkka voi tuntua ihan riittävältä mutta ajan saatossa alkaa tajuamaan että palkka ei tosiaan nouse juuri yhtään vaikka kokemusta ja työvuosia kertyy. Alkaa ottamaan päähän että bussikuskillakin on parempi palkka kuin sinulla vaikka estit juuri uutta erikoistuvaa lääkäriä tekemästä törkeän hoitovirheen. Lääkärit sälyttävät tehtäviään hoitajille, luottavat että kokenut hoitaja selvittää potilaan oireiden perusteella diagnoosin, pyytää lääkemääräyksen ja arvioi milloin potilas on kotiutuskuntoinen. Alkaa potuttamaan että sillä lääkärillä on moninkertainen palkka vaikka sinä teet työt hänen puolestaan.

Mitä kokeneempi hoitaja olet, sitä enemmän sinulle sälytetään vastuuta, taas ilman lisäkorvausta. Ohjaat opiskelijoita, perehdytät uusia työntekijöitä, hoidat vastuualueena vaikka osaston lääketilauksista, samaan aikaan kuin hoidat potilaita.

Huomaat ehkä että esimies ei olekaan niin mukava kuin alkuun luulit. Kaikki työntekijät eivät olekaan tasa-arvoisia, vaan ruskeakieliset kollegat saavat ne mukavimmat työtehtävät, parhaat loma-ajat ja pääsevät koulutuksiin useammin kuin muut.

Toivottavasti sinä et kuitenkaan törmää näihin epäkohtiin koskaan urallasi. Hoitotyö voi olla mukavaakin, kunhan palkka vastaisi työn vaativuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ärsyttävältä työkaveriltani

t. hoitaja myös

Vierailija
4/4 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan tätä lähihoitajan työtä. Jatkuvaa melua ja kiljumista, lyöntejä, purevia lapsia ja ainaista stressiä.  Lapset heittävät leluja, sotkevat ulosteilla, saavat raivareita ties mistä. Työt eivät päiväkodissa jakaudu todellakaan tasan työntekijöiden kesken. Aina työkaverit vaihtuvat ja on uusia sijaisia, jotka eivät tiedä erityislapsista mitään. Sijaisista monet puhuvat, että eivät enää halua meidän integroituun päiväkotiin tulla. Kaikki työkaverini lähes puhuvat ammativaihdosta ja moni meistä on todella uupuneita. Tässä sitä on taas puoli vuotta mennyt, koko ajan koitan päästä muualle töihin. Nyt on alanvaihto mielessä, mutta sekään ei tapahdu sormia napsauttamalla. En tiedä mihin lähtisin opiskelmaan, se opiskelu ei tuota ansiota, on siis kallista, ahdistaa aloittaa taas työelämä ihan alusta, ehkäpä. Sitten muutenkin oon pelannut nuorena korttini huonosti, niin vaikeaa päästä edes mihinkään hyvään opiskelupaikkaan. Työ aiheuttaa isoa masennusta ja ahdistusta. Ihan karmea tilanne ja en ole enää kovin nuorikaan, niin ei voi ajatella että elämä on edessä ja aikaa tehdä vaikka mitä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä