Yhteishaku lähestyy
Eikä teinillä kummempaa intoa miettiä asiaa ja sitä minne hakisi. Alkaa tätä äitiäkin stressaamaan jo aika hitokseen 😖 😱
Kommentit (8)
No minä en ainakaan tiedä koska en tule ikinä pääsemään sinne minne todella haluaisin koska olen vain liian tyhmä sinne. Muut alat ei yhtä paljoa kiinnosta joten vaikea sanoa minne hakisi ja samaan aikaan on paineet siitä että jonnekin on pakko päästä.
YO -2018/19v
Mun poika haluaa putkimieheksi, mutta tuskin pääsee 6 keskiarvolla..
Minä keksin pari viikkoa ennen hakuajan alkamista mille alalle haen. Menin sen vaiston mukaan. Riski kannatti, oli nappivalinta!
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan tiedä koska en tule ikinä pääsemään sinne minne todella haluaisin koska olen vain liian tyhmä sinne. Muut alat ei yhtä paljoa kiinnosta joten vaikea sanoa minne hakisi ja samaan aikaan on paineet siitä että jonnekin on pakko päästä.
YO -2018/19v
Minne haluaisit hakea? Jos esim. yliopisto kyseessä voisitko tehdä avoimessa opintoja? Jos palavasti haluat jonnekin, keksit keinot päästä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on selvät sävelet. Toinen juttu on se, että pääseekö ekalla kerralla haluamaansa yliopistoon.
Loppu viimein vain murto osa saa sen opiskelupaikan suosituimmista opiskelupaikoista ensimmäisellä hakukierroksella. Viime aikoina on alettu valehtelemaan, että asiaan tulee muutos kun opiskelijoista valtaosa valitaan ylioppilaskirjoitusten arvosanojen perusteella, eikä pääsykokeiden. Itse taas ukson, että, jos viime vuosina on käyetetty aikaa pääsykokeiden uusimiseen, niin tulevaisuudessa käyettänee aikaa ylppäreiden uusimiseen. -pahempaa kuin se, että ei pääse ensi yrittämällä haluamaansa paikkaan on se, että ei tiedä mitä haluaisi opiskella, eikä edes yrittää ja nähdä vaivaa ja tehdä töitä unelmansa eteen. Vielä pahempaa on, jos ei edes uskalla unelmoida ja haaveilla. Sillä jos tietää edes suunnilleen, mitä haluaisi opiskella on helpompi lähtea etsimään reittiä miten se saattaisi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
YO -2018/19v
Kiinnostuksesta ja uteliaisuudesta se lähtee. oman kokemukseni mukaan riippumatta alasta, niin varovaisen arvioni mukaan 98,5% opiskelijoits on ihan elollisia ja josku vielä kuolevaisia. Miksi siinä et voisi olla myös yksi heistä? Jos tiedät, mitä haluaisit opiskella, niin on helpompaa keksiä ja löytää reitti päämäärään kuin lähteä aivan tyhjästä miettimään, että mikä ehkä saattaisi mahdollisest kiinnostaa. - Sitä paitsi jos olet suorittanut ylioppilastutkinnon olet saavuttanut yleisen opikelukelpoisuuden opiskella korkeakulussa /yliopistossa, niinpä en usko, että olisit liian "tyhmä" voidaksesi mahdollisesti päästä opiskeleaan kiinnostamaasi alaa. Töitä se voi vaatia ja teettää, mutta tyhjän voi saada pytämättäkin.
Onneksi on selvät sävelet. Toinen juttu on se, että pääseekö ekalla kerralla haluamaansa yliopistoon.