Huomaavaisen (ylikiltin) mitta täyttyy, voiko se korjautua?
Meidän suhteessa minä olen aina ollut se, joka hoitaa riitatilanteet kuntoon enkä ole riidellyt turhasta enkä pahemmin mistään. Olen tehnyt sen ihan luonnostaan (ehkä joku vinouma luonteessa), mutta nyt tuntuu siltä, että mitta on tullut täyteen. Olen ihan täynnä raivoa ja ajoittaista vihaa miesystävää kohtaan. Minun olisi pitänyt kerrankin saada olla vihainen ja saada lepyttelyä osakseni, mutta en saa, joten raivo kasvaa ja kasvaa.
Onko joku saanut joskus purettua tällaisen tilanteen muuta kuin eroamalla?
Kommentit (7)
Kerro asiallisesti miltä sinusta tuntuu. Jos mies lähtee niin sitten lähtee. Et voi yksin kannatella suhdettanne aina kun tulee erimielisyyksiä. Nyt on miehen vuoro.
Niin, näin tuntuu käyneen. Hänen reaktionsa vain pahentaa asiaa. Aluksi en edes ollut raivoissani. Esitin ongelmani ja pyysin auttamaan ratkaisussa. Sain kakkaryöpyn ja ajan kautta olen vihaisempi ja vihaisempi. Tunnen, ettei mies halua tehdä mitään suhteemme eteen eikä arvosta minua lainkaan. Tuntuu, että hän haluaa olla mukana vain, kun se onnistuu mukavasti vapaamatkustajana.
Eli näistä ei pääse eroon kuin eroamalla? Kenenkään puoliso ei ole yhtäkkiä sattunut heräämään todellisuuteen ja korjannut asiaa omalta puoleltaan?
Ap
Oletko onnistunut näyttämään nämä vihaiset tunteesi, ja mitä sitten tapahtui?
Hän menee lukkoon. Sitten hän ikään kuin odottaa, että pöly laskeutuu ja että asiat olisivat taas hyvin. Mutta eiväthän ne ole. Sittemmin olen alkanut saada raivareita ja ymmärrän, että se ei ole rakentavin lähestymistapa, mutta olen ollut rakentava tukehtumiseen asti. Miehen mielestä kaikki olisi ok, kunhan vain minä antaisin asiassa periksi ja olisin taas normaali.
Ap
Pääsee eroon, mutta kannattaa näyttää oma luonteesi, jotta ei tarvitse peitellä mitään
Kiusaajat ei muutu. Kiltit voi muuttua ja tietysti se aiheuttaa vastustusta. Siitä huomaa ettei toinen sure sinua vaan menettämäänsä etua.
Googlaa "jämäkkyys", tee jämäkkyys harjoituksia.
Paksunahkaisten narsistien vastakappale on usein "ohutnahkainen narsisti". Tuokin kuvio on hyvä tietää vaikkei juuri teillä olisikaan.
Ennemmin tai myöhemmin räjähdät, koska se aggressio käy ylivoimaiseksi. Ja se on hyvä. Eri asia sitten on, miten miehesi siihen reagoi. Todennäköisesti pitää sinua vain hulluna. Eroaminen on siis oikea ratkaisu.