Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmistyypin? ”Sulla on uudet korvikset”

Vierailija
16.12.2018 |

En voi sille mitään, mutta mun mielestä nämä tyypit, jotka huomaavat toisessa kaikki pienetkin muutokset, uudet vaatteet, korut jne., ovat ihan helvetin outoja ja pelottavia.

En minä huomaa, onko jollain tutullani ollut aiemmin jotkut tietyt korvikset tai onko hän ehkä käyttänyt aiemmin samaa paitaa vai ei.

Tuollaisten seurassa tulee olo, että mitä lie kaikkea muuta kyttäävät.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... eikö tämä ole ihan kohteliasuutta vain? Joku huomaa, että sinulla on jotain (uutta) nättiä päällä ja kehuu.

Vierailija
42/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul ei ainakaa ok kyse tiedonjaosta,vaan kohteliaisuudestq ja hyvqn mielen tuottamisesta

Onko se hyvän mielen tuottamista, jos kommentoidaan ”sulla on uudet housut”, mutta ei perään mitään että onpa hyvännäköiset? Tai ”sulla on tuollainen cowboyhenkinen paita” ja jätetään siihen. Tai ”oletko laittanut itsetuskettavaa?”, ”käytätkö nykyään etusormessa sormusta?” , ”sulla oli ennen ovaalinmalliset kynnet”. Joka ikinen päivä. Aina kun tavataan. Ap

Tätä minusta tapahtui ala-asteella. ’Sulla on uudet housut’ ilman sen kummempaa kehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ihmistyypin ja samaa mieltä apn kanssa

Minä myös. Todella ärsyttävää. Eräskin kysyy usein, että huomaatko minussa jotain uutta. Ahdistavaa, koska en huomaa vaikka kuinka yritän, esim. huulipuna on uusi, aavistuksen eri värinen kuin ennen. Kääk, hän itse huomaa aina ihan kaiken.

Vierailija
44/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Monet näköjään eivät halua ymmärtää pointtia. Ei ole kyse tavanomaisesta kehumisesta. Mulla on tuttavapiirissä myös muutama tuollainen kaiken huomaava kommentoija, kyllä se ihmetyttää. Se kommentointi voisi mennäkin, mutta sattuvat molemmat olemaan lisäksi sellaisia, jotka vitsin varjolla loukkaavat. Ha ha.

Vierailija
45/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas esimerkki suomalaisista, negatiivisista, helposti ärsyyntyvistä, epäluuloisista, heikkoitseyuntoisista, joustamattomasta naisista!

Tiedättekö totuuden? Olette itse ihan hemmetin raskaita tyyppejä! Ärsyynnytte helposti. Ja olette vaikeita. Mikään ei koskaan ole hyvin. Töissä valitatte. Ette siedä muissa ihmisissä juuri niitä piirteitä mikä itseänne vaivaa. Esim inhostte ns itsekeskeisiä ihmisiä, mutta ette huomaa kuinka kietoutuneita olette itse itseenne!

Ette itse pysty henkiseen joustavuuteen vaan kaiken pitäisi mennä juuri niin kuin itse haluatte ja vaaditte. Toisten pitäisi ajatella juuri kuten te, käyttöytyä juuri kuten te! Mikä voi olla enemmän itsekeskeisempää??? Kysyn vaan.

Ette kykene sietämään erilaisuutta. Ja se on aika säälittävää henkistä köyhyyttä aikuisella ihmisellä.

Aamen !

Vierailija
46/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan OT mutta vähän tähän liittyen, mulla on työkaveri, joka sanoo aina negatiivisia asioita omista vaatteistaan. Ei siinä mitään, mutta ottaa minut mukaan tähän huonosti pukeutuvien kerhoon mukaan. Ei suoraan, mutta sanoo joskus, etä kerrankin meillä on asialliset jakkupuvut, tai että " me jotka ei niin välitetä muodista".

Hän siis kommentoi jotain uutta vaatettani niin, että "kyllä mekin osataan" tai " kerrankin me ollaan jaksettu panostaa". Ei varmaan huomaa sitä itse ja puhuu varmaan mielestään rohkaisevasti. Minä en kuitenkaan lue itseäni samanlaiseksi pukeutujaksi kuin hän, enkä tiedä miksi hän tekee niin. Olen joskus juuttunut pitkäksi aikaa samanlaiseen puolihame- ja neule-asuun, mutta ihan tyylikkäästi omasta mielestäni. Olen kiinnostunut muodista, valitsen asuni tarkkaan ja pukeudun mielestäni arkeen sopivan tyylikkäästi.

On kiusallista, kun tämä työtoverini sanoo seurassa , että Vilmalla ja minulla on tärkeämpiäkin asioita kuin selata muotilehtiä.

Miksi ihmeessä hän on vetänyt minut mukaansa tähän ?

Vierailija
47/54 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi! En ole tajunnut aiheuttavani ahdistusta. Lopetan tästä päivästä kommentoinnin ja kehumisen.

Vierailija
48/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan OT mutta vähän tähän liittyen, mulla on työkaveri, joka sanoo aina negatiivisia asioita omista vaatteistaan. Ei siinä mitään, mutta ottaa minut mukaan tähän huonosti pukeutuvien kerhoon mukaan. Ei suoraan, mutta sanoo joskus, etä kerrankin meillä on asialliset jakkupuvut, tai että " me jotka ei niin välitetä muodista".

Hän siis kommentoi jotain uutta vaatettani niin, että "kyllä mekin osataan" tai " kerrankin me ollaan jaksettu panostaa". Ei varmaan huomaa sitä itse ja puhuu varmaan mielestään rohkaisevasti. Minä en kuitenkaan lue itseäni samanlaiseksi pukeutujaksi kuin hän, enkä tiedä miksi hän tekee niin. Olen joskus juuttunut pitkäksi aikaa samanlaiseen puolihame- ja neule-asuun, mutta ihan tyylikkäästi omasta mielestäni. Olen kiinnostunut muodista, valitsen asuni tarkkaan ja pukeudun mielestäni arkeen sopivan tyylikkäästi.

On kiusallista, kun tämä työtoverini sanoo seurassa , että Vilmalla ja minulla on tärkeämpiäkin asioita kuin selata muotilehtiä.

Jospa hän yrittää kohteliaasti kertoa sinulle jotain. Oletko varma omasta tyylikkyydestäsi?

Vierailija
49/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, mutta mun mielestä nämä tyypit, jotka huomaavat toisessa kaikki pienetkin muutokset, uudet vaatteet, korut jne., ovat ihan helvetin outoja ja pelottavia.

En minä huomaa, onko jollain tutullani ollut aiemmin jotkut tietyt korvikset tai onko hän ehkä käyttänyt aiemmin samaa paitaa vai ei.

Tuollaisten seurassa tulee olo, että mitä lie kaikkea muuta kyttäävät.

Toiset vain ovat tarkkasilmäisempiä kuin toiset, ei se sen kummempaa ole. 

Vierailija
50/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän yrittää kohteliaasti kertoa sinulle jotain. Oletko varma omasta tyylikkyydestäsi?

Ei välttämättä noinkaan. Itse luulen, että kyse on enemmän siitä, että annat hänen kommentoida noin. Ja nyt kun et ole sanonut mitään vastaan, hänen käsityksensä siitä, että olette samanlaisia vahvistuu koko ajan.

Vierailija
51/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, olen visuaalinen ja kauneudesta pitävä ihminen ja on minulla hyvä muistikin. Siksi toisinaan mainitsen, jos jollakulla on jotain uuttaa kivaa ulkoasussaan. En toki kaikille ja jatkuvasti.

Oletkohan visuaalinen entinen työkaverini? Juteltiin junassa ja kyselit entisistä työkavereistasi, että onko sillä ja sillä vielä sama hiustyyli ja onkohan sillä yhdellä vielä ne samat pyöreät silmälasit ja onko se yksi laihtunut vai lihonut ja läpäläpälää. Vastasin, että en ole kiinnittänyt huomiota. Sinä ylpeänä kerroit, että kiinnität noihin asioihin huomiota kun olet niin visuaalinen ihminen.

Vierailija
52/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mistä muutoksesta huomauttaa. Jos huomaa että toinen on panostanut tai esim värjännyt hiukset niin otan sen vain positiivisena kehuna. On vain kiva saada joskus positiivista huomioita.

Minusta on oudompaa jos toisella tapahtuu radikaali muutos (esim. värjää vaaleasta ruskeaan tai punaiseen) ja sitten sitä ei huomata.

Vierailija
53/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuutta on kahdenlaista: positiivista ja negatiivista. Positiivinen tarkoittaa aktiivista lähestymistä, kehumista jne. Negatiivinen tarkoittaa hienotunteista rauhaan jättämistä. Suomessa jälkimmäinen on erittäin tärkeä osa kohteliasuutta. Jotkut eivät sitä ymmärrä.

Suurin osa meistä ei toivo jatkuvaa kommentointia. Enkä suoraan sanottuna usko, että näillä maanisilla kommentoijilla on edes hyvä tarkoitus; he vain haluavat päteä huomiokyvyllään ja jopa osoittaa valtaa. Kukaan ei halua kokea olevansa jatkuva tarkkailun kohteena.

Vierailija
54/54 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on normaalia, että huomataan joku kiva yksityiskohta, mutta kun mulla tosiaan on tuttavapiirissä näitä henkilöitä jotka huomaavat heti tavattaessa olenko levittänyt kerroksen miedosti itseruskettavaa kosteusvoidetta edellisenä päivänä tai olenko vaihtanut sormukseni toisenlaiseen ja viilannut kynteni. Ap

Mä en kyllä tunnista tämmöstä ihmistyyppiä ollenkaan, vaikka tuttavapiiri on laaja ja tapaan päivittäin kymmeniä kollegoita ja asiakkaita. Outoa.