Kuinka epähygieenistä nukkua kissan kanssa?
Ulkona käyvä kissani änkee viereeni, kun yritän nukkua. Onko isokin hygieniariski?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaiken ei tarvitse olla steriiliä edes nykypäivänä.
niin mikäli toksoplasmoosi on kaivattu kaveri niin sitten tietysti.
Minulle hygieniaa tärkeämpi on kissan läheisyys, sen tuhina ja joskus jopa lievästi kuorsaa. Lämmin ihana karvakieppi.
Ei ole yhtään mikään riski.
Se toksoplasmajuttu kai raskaana oleville on jokin riski? Eli ehkä raskaana ollessa pitää välttää lähikontaktia ulkokissaan.
Mutta en ole kyllä kuullut tällaisista tapauksista.
Riippuu siitä oletko käynyt suihkussa ja onko yöpaitasi puhdas. En halua että likaat turkkiani.
t. kissa
Olen lähes koko elämäni nukkunut kissan tai kissojen kanssa. Tiedä osaako sitä enää nukkua ilman lämmintä turkkia kylkeä vasten, kun nykyisistä aika jättää.
Nukun kahden kissan ja kahden isohkon koiran kanssa. Ei ole hygieenistä. Karvaa ja hiekkaa lakanat aina täyttä. Mutta ei karva ja hiekka vaarallista ole. Eläinallergia on ainut mistä välillä olen huolissani, kun hengittelen yöt pitkät karvaa ja hilsettä.
Käy suihkussa ennen kuin menet nukkumaan. Pese kainalot hyvin, ettet haise hieltä. Huolehdi ettei sinulle tule kynsisieniä. Jos saat flunssan, laita kissa toiseen huoneeseen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on erittäin siisti eläin.
Niin, nuolee kyllä ahkerasti mm. p*rsettään ja sitten itseään kauttaaltaan. Erittäin siististi myös peittää tuotoksensa kuopsuttamalla hiekkalaatikolla. "Siisteys" ei ole yhtä kuin hygieenisyys, tässä tapauksessa.
Kissan paikka ei ole ulkona yksin. Muuten sillä ei ole mitään väliä, nukkuuko kissa vieressäsi vai ei.
Mulla ainakin kissa nuolee käteni puhtaaksi ennen kun käy nukkumaan käteni päälle. Omasta mielestäni huolehdin hygieniastani hyvin mutta ei se taida kissalleni riittää💨😻😻😻
En ole kissoille allerginen, mutta silti joskus muinoin puoli naamaani turposi kun kissa nukkui yöllä päätäni vasten.
Eihän se kaikkein hygieenisintä varmasti ole nukkua kissan kanssa samassa pedissä, mutta harvemmin sitä tulee ajateltua. Kissa on näennäisesti niin siisti ja puhdas, ei haise eikä levitä karvoja niinkuin koira.
Ei se kissa sinusta mitään tauteja saa. Hammasmätä, kuume, AIDS, rokot ym ei tartu ihmisestä kissaan.
Monet nukkuvat vieressään jopa vieras ihminen joka ei ole edes mitään sukua.Hygieenisempi se kissa on.
Vierailija kirjoitti:
En ole kissoille allerginen, mutta silti joskus muinoin puoli naamaani turposi kun kissa nukkui yöllä päätäni vasten.
Samoin. Eka kerta yötä kissahuushollissa oli samalla vika.
Karvoja joka puolella, yäk.
Enkä halua herätä siihen, että kissan peräreikä on naamani edessä.
Ei ole. Kaiken ei tarvitse olla steriiliä edes nykypäivänä.