Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ahdistaa

Vierailija
15.12.2018 |

Ollaan tämän naisen kanssa tunnettu toisemme ala-asteesta asti (nyt 29v) ja hän on aina ollut todella kontrolloiva. Jos sanon etten voi nyt tavata häntä, hän alkaa heti utelemaan vihaisesti, että miksi et muka voi ja mitä muuta tekemistä sinulla muka voisi olla. Hän on myös todella suorapuheinen ja loukkaa usein minua sanomalla esim. "Miksi sinulla on tuollainen paita päällä?" tai "Nuo hiukset ei sovi sinulle yhtään." Olen sitten yrittänyt hänelle kertoa, että koen nämä puheet loukkaavana, ja hän on monesti alkanut itkemään ja leikkimään tilanteen uhria. Hänelle on muutenkin todella vaikeaa olla vihainen, sillä hän alka heti leikkivän olevansa uhri. Muuten olemme hyviä ystäviä ja tulemme todella hyvin juttuun, mutta joskus hänen kanssaan on kuitenkin todella vaikeaa olla kavereita. Hänellä ei ole monta ystävää minun lisäkseni (yllättävää), ja hänellä on ollut paljon ongelmia perheensä ja muutenkin elämänsä kanssa, joten nyt tuntuisi pahalta katkaista pitkä ystävyyssuhde kokonaan. En kuitenkaan tiedä miten kertoa hänelle tuntemuksistani, sillä hänen näyttää olevan todella vaikeaa ymmärtää, että hänkin on saattanut tehdä jotakin joskus väärin. Miten toimin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäselvä teksti tuli, sori. 

Ap

Vierailija
2/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilta kuulostaa, suosittelen katkaisemaan suhteen kuitenkin kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yrittänyt kertoa hänelle tunteitasi, muttei hän ymmärrä. Et oikein voi "pakottaa" häntä tajuamaan sellaista, mihin hän ei ole valmis. Et voi muuttaa ystävääsi, vaan muutoksen ja kasvamisen tulee tapahtua hänestä itsestään lähtöisin.

Kysymys kuuluukin nyt, että oletko valmis jatkamaan ystävyyttä sellaisena kuin se on? Hyväksytkö, että tietyt asiat ovat ystäväsi kanssa hankalia? Jos et, sitten et jatka ystävyyttä ainakaan kovin tiiviinä.

Vierailija
4/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun tulisi roikottaa mukanasi ahdistavaa "ystävää"! Elämä on liian lyhyt, tuhlattavaksi mielensäpahoittajana. Kantapäät vastakkain!

Vierailija
5/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on selvästi vaikeaa. Olet itsekäs, jos jätät yksin. Varsinkin, jos on paljon myös hyviä aikoja.

Vierailija
6/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläsi on selvästi vaikeaa. Olet itsekäs, jos jätät yksin. Varsinkin, jos on paljon myös hyviä aikoja.

Ei ole toisen elämä ap:n vastuulla

Vierailija
7/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, jos on monia hyviä vuosia ja hetkiä mielessä. Itse olen luopumassa ystävästä, jonka koen ns. energiasyöpöksi. Kaikki on mennyt hänen ehdoillaan. Lisäksi hän tietää kaiken paremmin. Ei ole ollut riitoja enkä ole vihainen. Aikansa kutakin. Mutta kannattaa harkita,ennenkuin tekee mitään ehdottomia päätöksiä.

Vierailija
8/8 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin samanlaisen ystävän, vuosikymmenen ystävyyden jälkeen. Olin todella kyllästynyt siihen, että hän vihoitteli ja loukkaantui milloin mistäkin. Sitten kun hän loukkasi minua, niin sekin kääntyi niin, että hän on uhri ja minä olen tehnyt väärin. Alussa oli hankalaa, kun olin tottunut henkisesti olemaan sidottuna tähän ystävään 24/7 mutta nyt voin jo hengittää ja olen saanut tilalle oman elämän.