Mies ei osaa säästää tai ennakoida
Olemme avoliitossa ja meillä on yksi lapsi. Mies käy töissä ja itse olen äitiyslomalla. Mies muutti asuntooni kun aloin odottaa lastamme ja luopui omasta vuokrayksiöstään. Nyt mies käy töissä ja kuluttaa rahaa miten huvittaa. Hänellä on epäsäännöllinen työ ja tulot vaihtelevat työtehtävistä riippuen. Hän ei juuri pysty vaikuttamaan tällä hetkellä tilanteeseensa. Palkkaa tulee kuitenkin joka kk, mutta se häviää ihmeellisiin asioihin, kuten soittimiin ja vahvistimiin ym, mitä harrastukseen menee. Hän saattaa käyttää monta sataa euroa johonkin turhaan, vaikka ei käytännössä tiedä, milloin seuraava palkka tulee ja kuinka suuri se on. Olen itse maksanut nyt vain asuntolainan korkoa, mutta hirvittää kun lainaa on alettava taas lyhentämään, miten pärjäämme.
Tuntuu että jatkuvasti tappelemme rahasta, vaikka en haluaisi, mutta tilanne vaivaa minua ja pitää öisin hereillä toisinaan. Miten saada mies ottamaan myös taloudellista vastuuta?
Kommentit (8)
Aika vaikeaa. Ex oli samanlainen ja poika nyt.
Hmm, jos siis mies asuu sinun omistamassa asunnossa niin toivottavasti ei lainan maksuun osallistukaan. Puolet vastikkeesta ja muista kuluista kyllä kuuluu hänelle. Vai maksaako nämä jo kokonaan
Siis asuu ilmaiseksi sinun omistamassasi kämpässä?
Voi onnetonta. Miksi ihmeessä aloit tekemään vielä lastakin moisen loisen kanssa? Ei varmaankaan kyse ole ennakoinnin puutteesta, vaan halusta elää poikamiehen elämää kuten ennenkin. Yksin joudut lapsenkin elättämään sitten. Ei varmaan tullut yllätyksenä hänen tapansa käyttää omat rahansa, vai onko aivan uusi tuttavuus, jonka kanssa lyöttäydyit heti yksiin?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, jos siis mies asuu sinun omistamassa asunnossa niin toivottavasti ei lainan maksuun osallistukaan. Puolet vastikkeesta ja muista kuluista kyllä kuuluu hänelle. Vai maksaako nämä jo kokonaan
Minä maksan asumiskulut kokonaan, samoin sähkön, veden ja n puolet ruuista. Mies maksaa omat laskunsa, lapseen meneviä kuluja ja käy kyllä kaupassa. Lapsilisät tulevat minulle.
Huolestuttaa ettei mies osaa yhtään ennakoida, vaan voi käyttää tilinsä tyhjäksi ilman katumisia, yhtään ei ole puskurirahaa. Minulla on pienet säästöt, joita äitiysloma on tehokkaasti kuluttanut.
Vierailija kirjoitti:
Voi onnetonta. Miksi ihmeessä aloit tekemään vielä lastakin moisen loisen kanssa? Ei varmaankaan kyse ole ennakoinnin puutteesta, vaan halusta elää poikamiehen elämää kuten ennenkin. Yksin joudut lapsenkin elättämään sitten. Ei varmaan tullut yllätyksenä hänen tapansa käyttää omat rahansa, vai onko aivan uusi tuttavuus, jonka kanssa lyöttäydyit heti yksiin?
Kyllä seurustelumme ennen lapsen hankkimista, mutta en ollut hänen raha-asioistaan silloin niin perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seurustelumme ennen lapsen hankkimista, mutta en ollut hänen raha-asioistaan silloin niin perillä.
Kissa pöydälle sitten! Vastuutonhan se on.
Jätä se sika, ansaitset parempaa.