Miten voi olla, että Valion raejuusto maistuu paremmalta pienessä purkissa kuin isossa?
Pienessä pyöreässä rasiassa maku on pehmeämpi, isossa neliskanttisessa kitkerämpi. En tajua.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Se on se rasian muoto, joka antaa sen pyöreän maun. MOT
Mä alan kohta uskoa tähän, jos joku ei anna tälle jotain järkevää selitystä!
Ap
Itse oon huomannu et valion mehukeitoissa litran purkissa on marjojen siemeniä mutta 2 desin samoissa ei.
Olen huomannut saman! Isosta purkista maistuu huonommalle!
Varmaan kannattaa mieluumminkin kysellä valio.fi kuin täältä AV.lta 👍
Laita Valiolle postia ja kysy asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman! Isosta purkista maistuu huonommalle!
No niin, en ole siis ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan huomiota. Mä ostan raejuustoa aika harvoin, mutta olen ruvennut ostamaan pienessä purkissa.
Ap
Isossa purkissa se neste pääsee painumaan paremmin pohjalle. Kokeile sekoittaa purkin sisältä pohjaa myöten ja anna tekeytyä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaa mieluumminkin kysellä valio.fi kuin täältä AV.lta 👍
Luulenpa, että ne eivät myönnä, että tuote voi eri pakkauksissa maistua erilaiselta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isossa purkissa se neste pääsee painumaan paremmin pohjalle. Kokeile sekoittaa purkin sisältä pohjaa myöten ja anna tekeytyä.
Niin, tätä ajattelin, että voisiko se johtua nesteestä. Tuntuu, että pienessä purkissa nestettä olisi suhteessa enemmän, mutta ehkei se ole niin.
Ap
Pienessä säilyy tuoreempana pitempään?
Jotain tekemistä sillä on ilman kanssa. Omenakin maistuu ihan erilaiselta kun sen raastaa tai soseuttaa verrattuna kokonaisena syömiseen.
Ehkä joku tai jotkut aineet ovat vähempiä pienessä purkissa kuin isossa esim:lisäaineet.
Onhan näitä mielikuvia tutkittukin. Eli mikä mistäkin astiasta maistuu, missä ympäristössä jne.
Kai siitä on kyse, koska kama on ihan sitä samaa kummassakin pakkauksessa ap:n tapauksessa.
Mutta ajatellaan nyt itseämme kärjistyneissä tilanteissa. Pahvimukista olutta, paperilautaselta punaviiniä lusikalla, entrecote lasten potasta (puhtaasta toki).
Mistä tarjoillaan vaikuttaa ihan älyttömästi. Eli ap todennäköisesti alitajuisesti mieltää se ison pakkauksen epämiellyttäväksi.
Vaikka muuten ekologinen olenkin, niin litran jukurttipurkit jotenkin ällöttävät ja ostan niitä pieniä tötsiä. Koen että maistuu paremmalta :D
Se on se rasian muoto, joka antaa sen pyöreän maun. MOT