Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paha ihminen?

Vierailija
14.12.2018 |

Tein aikoinani päätöksen, joka hajotti sekä itseni että kaikki ympärilläni. Tilanne ei voinut vaan jatkua. Nyt kaikkien muiden elämä on parempaa kuin koskaan. Itse olen aivan pohjalla. Eikä se haittaa. Tämä tilanne, miten se on. Mutta ihmiset pitävät minua pahana ja ajattelevat, että sain mitä ansaitsin ja se hajottaa minut palasiksi. Halusin vain kaikille parempaa. Itselleni ja muille. Anteeksi. Olen pahoillani, mitä se vaati.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallipallon mukaan se on hyvin todennäköistä (mitä ikinä se sitten onkaan)

Vierailija
22/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko draamailija luonteeltasi? Otapa vähän järkeä käyttöösi ja mieti asiasi uudestaan, on nimittäin todella epätodennäköistä, että kaikki ajattelisivat karman kostaneen sinulle tai jotain muuta pötyä. Aliarvioit ihmisiä ja heidän käsityskykyään. Ellei sitten ole kyse jostain todella vakavasta niin kuin toisen hengen riistämisestä, mitä kukaan ei hyväksy. 

Oli luonteeni millainen tahansa niin en näe sen vaikuttavan asiaan. Luonne ei ole yhtä kuin teko. En ole tehnyt mitään rikkollista ainakaan Suomen lain mukaan. Tämä toinen henkilö taas oli ja tuli tekemään useita rikoksia, joista sai todella mitättömän tuomion tekoihin nähden. Ilman minua tuomiota ei olisi tullut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse katsoa sinne taakse, jos muutkin ovat menneet eteenpäin. Jos heillä menee paremmin, hyväksy se oikeasti äläkä ole katkera. Nauti vaikka heidän puolestaan. Sitten suunnittele itsellesi hyvää. Mitä sinä todella haluat? Mikä estää? Mikä toisi hyvää oloa? Mitä asioita pitää järjestää, jotta sen saisit?

Hyvä ihminen voi olla olemalla hyvä ihminen ja elämällä eteenpäin. Ei se oikeastaan ole sen vaikeampaa, kuin olla kelaamatta menneisyyttä kerta toisensa jälkeen. Takana on tummaa, edessä valoa. Kohti valoa.

Vierailija
24/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit siis väärän valinnan ja jouduit kärsimään siitä. Sitä kutsutaan elämäksi.

Siinä onkin ongelma. En koe, että valintani oli väärä. Tekisin sen uudelleen.

Eli toisin sanoen olet niin luupää, ettet opi omista virheistäsi. No sitten sun on vaan elettävä sen asian kanssa. Muita kun et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi.

No niin, sitähän voi käännellä ja väännellä omia päätöksiiän ja tekojaan. On minulla asioita joita kadun, paljonkin, mutta tätä tekoa en muuttaisi. Todennäköisesti olisimme kaikki nyt kuolleita muuten. 

No jos kerran seisot päätöksesi takana, niin miksi valitat? Eikö sun pitäisi olla sitten onnellinen, että olet tehnyt kyseisen päätöksen ? Mikäli mielestäsi päätöksesi on ollut ainoa oikea vaihtoehto, niin ei kukaan täysjärkinen sellaista itke jälkikäteen. Lakkaa märehtimästä ja eteenpäin.

En mä onnellinen ole. Ei ole enää mitään, mistä tai mihin jatkaa. Tai edes mitään mihin palata. En kyllä palaisikaan. 

ap

Ja miten kuvittelet saavasi täältä apua, ethän ole edes kirjoittanut mistä on kyse?

Vierailija
25/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse katsoa sinne taakse, jos muutkin ovat menneet eteenpäin. Jos heillä menee paremmin, hyväksy se oikeasti äläkä ole katkera. Nauti vaikka heidän puolestaan. Sitten suunnittele itsellesi hyvää. Mitä sinä todella haluat? Mikä estää? Mikä toisi hyvää oloa? Mitä asioita pitää järjestää, jotta sen saisit?

Hyvä ihminen voi olla olemalla hyvä ihminen ja elämällä eteenpäin. Ei se oikeastaan ole sen vaikeampaa, kuin olla kelaamatta menneisyyttä kerta toisensa jälkeen. Takana on tummaa, edessä valoa. Kohti valoa.

Ei minua haittaa vaan päin vastoin olen iloinen heidän puolestaan siitä. Sitten minä vasta hajoaisin, jos tekoni olisi aiheuttanut heidän tippumisensa ojasta allikkoon. Mutta he näkevät sen niin, että he saivat sen elämän ja minä tämän, koska aiheutin hajoamisen. 

Vierailija
26/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi määritellä ensin "hyvä ihminen", Jeesus sanoo, ettei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

Vierailija
27/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit siis väärän valinnan ja jouduit kärsimään siitä. Sitä kutsutaan elämäksi.

Siinä onkin ongelma. En koe, että valintani oli väärä. Tekisin sen uudelleen.

Eli toisin sanoen olet niin luupää, ettet opi omista virheistäsi. No sitten sun on vaan elettävä sen asian kanssa. Muita kun et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi.

No niin, sitähän voi käännellä ja väännellä omia päätöksiiän ja tekojaan. On minulla asioita joita kadun, paljonkin, mutta tätä tekoa en muuttaisi. Todennäköisesti olisimme kaikki nyt kuolleita muuten. 

No jos kerran seisot päätöksesi takana, niin miksi valitat? Eikö sun pitäisi olla sitten onnellinen, että olet tehnyt kyseisen päätöksen ? Mikäli mielestäsi päätöksesi on ollut ainoa oikea vaihtoehto, niin ei kukaan täysjärkinen sellaista itke jälkikäteen. Lakkaa märehtimästä ja eteenpäin.

En mä onnellinen ole. Ei ole enää mitään, mistä tai mihin jatkaa. Tai edes mitään mihin palata. En kyllä palaisikaan. 

ap

Ja miten kuvittelet saavasi täältä apua, ethän ole edes kirjoittanut mistä on kyse?

En minä halua täältä apua. Haluan vain tietää olenko paha ihminen. Osaan siitä sitten auttaa itseäni.

Vierailija
28/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sen minkä koit oikeaksi nähtyjen tosiasioiden valossa.

Et taida olla siitä pahimmasta päästä kuitenkaan.

Ollos itsellesi armollinen.

Oikein teit. Kiitos henkien pelastamisesta.

Vierailija
29/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko draamailija luonteeltasi? Otapa vähän järkeä käyttöösi ja mieti asiasi uudestaan, on nimittäin todella epätodennäköistä, että kaikki ajattelisivat karman kostaneen sinulle tai jotain muuta pötyä. Aliarvioit ihmisiä ja heidän käsityskykyään. Ellei sitten ole kyse jostain todella vakavasta niin kuin toisen hengen riistämisestä, mitä kukaan ei hyväksy. 

Oli luonteeni millainen tahansa niin en näe sen vaikuttavan asiaan. Luonne ei ole yhtä kuin teko. En ole tehnyt mitään rikkollista ainakaan Suomen lain mukaan. Tämä toinen henkilö taas oli ja tuli tekemään useita rikoksia, joista sai todella mitättömän tuomion tekoihin nähden. Ilman minua tuomiota ei olisi tullut. 

Olet siis toimittanut rikollisen oikeuden eteen ja koet, että muut tuomitsevat sinut siitä. Sinähän teit oikein, olet siis kaikkea muuta kuin paha ihminen. Piirisi ovat ihan liian pienet, jos siitä ei löydy ketään, joka tajuaa sinun tehneen oikein. Oliko ehkä tekijä rattijuoppo? Muuta paikkakunnalta pois tai hanki täysin toiset ystävä- ja tuttavapiirit, jos sinun oikeaa tekoasi väheksytään tai tuomitaan. Lisäksi mene terapiaan, koska kuulostat masentuneelta. Kerro terveyskeskuslääkärille tilanne, hän on vaitiolovelvollinen ja ohjaa sinua eteenpäin terapiaan.

Vierailija
30/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet toimittanut syyttömän ihmisen kiirastuleen omien olettamustesi pohjalta, niin olet todella paha ihminen. Kuitenkin, jos asia on toisinpäin (jos kyseessä on oikea rikollinen), niin teit oikein.

Et saa sympatiaa, jos et kerro mitä teit?

Vierailija
31/31 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todeennäkösemmin ainakin pahempi ku oot kuitenkin vielä hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi