En halua miestä synnytykseen
Laskettu aika lähestyy, ja parisuhde on mennyt koko ajan vain huonompaan suuntaan. Nyt olen päättänyt etten halua miestä mukaan synnytykseen, en voi kuvitella antavani hänen esim hieroa minua kivuissani.
Mies kuitenkin hokee että haluaa olla mukana, mutta eikö tuo ole enemmänkin minun päätökseni? Minähän siellä synnytän ja työn teen.
Kommentit (4)
lopullinen päätös on sinun, mutta suosittelisin korjaamaan tai yrittämään korjata välejä ennen synnytystä. teidän ei tarvitse jatkaa yhdessä, mutta olisi tietenkin parempi, ettei huonot välit vaikuta synnytyskokemukseen kummallakaan. parhain olisi jos voisitte molemmat olla läsnä ja niin ettei toisen pärstä ketuta, mutta jos ei onnistu niin sinun mukavuutesi mukaan on mentävä kun et voi fyysisesti itse poistua synnytyssalista jos toiseen menee hermo.
jos pääsette jonkinlaiseen sopuun, niin voisi se mies olla paikalla mutta hieromatta. ei kaikki halua lähelle tunkevaa tukea muutenkaan, vaikka suhde kunnossa olisikin joten senkin saat itse määritellä, onko ympärillä koko ajan läheisiä.
No ei ole pakko päästää mukaan. Tietenkään. Mutta eikö tuossa tilanteessa kannattaisi nyt miettiä parisuhteen laittamista kuntoon kun lapsikin on tuloillaan, ennemmin kun tuota yksittäistä synnytystilannetta? Jos siis parisuhteen huonossa tilassa on taustalla muutakin kun synnytyksen valmisteluun
ja elämänmuutokseen liittyvää ahdistusta?
Ei sillä, hypoteettisena tilanteena jos nyt päättäisin lapsen hankkia, niin en haluaisi miestäni mukaan synnytykseen. Ei kyllä varmaan suostuisi tulemaankaan, mutta tiellä tuo taitaisi lähinnä olla ja pyörtyä kupsahtaa siinä vaiheessa, kun näkisi verta.
Se syntyvä lapsi kuuluu myös miehellesi, eli päätös olla ottamatta miestäsi mukaan synnytykseen ei kuulu yksin sinulle.
Lopettaisit vaan sen riitelyn ja hyväksyisit mies sukupuolen suosiolla!
Jep. Kannattaa reilusti erota ennen synnytystä.